آموزشکنسول و بازی

نحوه اشتراک گذاری بازی در نینتندو سوییچ

یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده نینتندو سوییچ، امکان نصب یک نسخه از یک بازی دیجیتال بر روی چندین دستگاه است. در ادامه نحوه عملکرد آن آورده شده است.

قابلیت Game Sharing در نینتندو سوئیچ چیست؟

اشتراک‌گذاری بازی فرآیندی است که به شما امکان می‌دهد از یک نسخه دیجیتالی از یک بازی در چندین کنسول استفاده کنید، مشابه نحوه اشتراک‌گذاری یک نسخه فیزیکی از یک بازی. این به ویژه برای خانواده‌هایی با کنسول‌های متعدد یا گروه‌هایی از دوستان که نمی‌خواهند برای یک بازی به طور مکرر پول پرداخت کنند، مفید است. تمام خریدهای دیجیتالی روی سوییچ به یک حساب نینتندو مرتبط هستند. برای اشتراک‌گذاری بازی‌ها بین دو دستگاه، به یک اکانت نینتندو در هر دو نیاز دارید.

هنگام اشتراک گذاری بازی ها، هر دستگاه به عنوان یک کنسول اصلی یا یک کنسول ثانویه ثبت می شود. کنسول اولیه دسترسی کامل آنلاین و آفلاین به تمام عناوین مرتبط با حساب eShop دارد. از طرف دیگر، حساب ثبت شده در کنسول ثانویه برای پخش نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. همچنین، هر دو سوییچ نمی توانند یک بازی را همزمان با یک اکانت نینتندو انجام دهند. فرآیند انجام این کار به طرز شگفت آوری ساده است و شامل چند مرحله ساده در هر دو دستگاه است.

اشتراک گذاری بازی در نینتندو سوییچ

ابتدا سوئیچ را با بازی های نصب شده بوت کنید. از صفحه اصلی، با کلیک کردن روی دکمه eShop در پایین، به فروشگاه اینترنتی نینتندو بروید و حسابی را انتخاب کنید که دارای بازی‌هایی است که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

سپس روی آیکون پلیر خود در سمت راست بالا کلیک کنید و به پایین صفحه در سمت راست بروید. در آنجا، گزینه ای با عنوان «Primary Console» را مشاهده خواهید کرد. “Deregister” را انتخاب کنید، که سوئیچ را به یک دستگاه ثانویه تبدیل می کند. این تنظیم را می توان بعداً تغییر داد.

در دومین نینتندو سوییچ، با رفتن به System Settings > Add User، وارد همان حساب نینتندو شوید. این دستگاه اکنون به عنوان کنسول اصلی ثبت خواهد شد. پس از آن، به سادگی عنوانی را که می خواهید ذخیره کنید، از فروشگاه الکترونیکی ری دانلود کنید.

اگر می‌خواهید حساب‌های اصلی و ثانویه را عوض کنید، به سادگی Switch را با حساب اصلی لغو ثبت کنید. این به طور خودکار مجوزها را تغییر می دهد.

مزایا و معایب اشتراک گذاری بازی

بهترین بخش این فرآیند این است که شما می توانید پول زیادی را ذخیره کنید. این به ویژه برای عناوین نینتندو حزب اول، که به طور کلی 60 دلار هزینه می کند، درست است و برخی از محبوب ترین در پلتفرم است. بازی های دیجیتال اغلب به دلیل فروش مکرر در ESHOP ارزان تر است. با این حال، چند اخطار برای اشتراک گذاری بازی Switch وجود دارد. اول اینکه کنسول های ثانویه همیشه برای بازی به اینترنت نیاز دارند. این به این دلیل است که نینتندو هنگام راه‌اندازی نرم‌افزار یک فرآیند تأیید آنلاین را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که بازی متعلق به آن است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر دو کنسول نمی توانند یک بازی را همزمان با یک حساب کاربری انجام دهند. با این حال، این برای حساب دوم نینتندو صدق نمی کند. اگر حساب دیگری در دستگاه ثانویه ایجاد کنید و هر زمان که بازی می کنید آن را انتخاب کنید، هر دو دستگاه می توانند یک بازی را به طور همزمان اجرا کنند. با این حال، برای بازی چند نفره آنلاین با هم، به یک اشتراک آنلاین Nintendo Switch نیاز دارید.

آخرین نکته این است که این فرآیند برای گیم پلی چند نفره لوکال کار نمی کند. این به این دلیل است که بازی به صورت لوکال شامل خاموش کردن مودم اینترنت سوییچ است. یا باید آنلاین بازی کنید یا با هم روی یک کنسول بازی کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا