گوناگون

معرفی پرینتر نوشیدنی Cana One با توانایی درست کردن هزاران نوشیدنی مختلف

شرکتی به نام Cana آنچه را که اولین “چاپگر نوشیدنی مولکولی” روی کره زمین می نامد، ارائه کرده است. ایده این است که با استفاده از یک کارتریج طعم‌دهنده، دستگاه می‌تواند یکی از هزاران نوشیدنی مختلف از جمله آبمیوه، نوشابه، قهوه سرد، نوشیدنی‌های ورزشی، شراب و کوکتل را با هم مخلوط کند.

با Cana One، که برای قرار دادن روی میز آشپزخانه طراحی شده، می توانید با استفاده از صفحه نمایش لمسی، نوشیدنی را از طیف گسترده ای از انواع نوشیدنی ها و مارک ها انتخاب کنید. می‌توانید سطوح الکل، کافئین و شکر را سفارشی کنید (نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار را می‌توان پشت یک پین قفل کرد). Cana با برندهای نوشیدنی از سراسر جهان همکاری کرده و معجون های خود را ایجاد کرده است.

Cana می گوید، تیمی از دانشمندان سه سال را صرف مطالعه نوشیدنی های محبوب در سطح مولکولی کردند. محققان ظاهراً ترکیبات کمیاب در پس طعم و عطر را جدا کردند و از آن‌ها برای ایجاد مجموعه‌ای از مواد استفاده کردند که می‌تواند انواع زیادی از نوشیدنی‌ها را ارائه دهد. این سیستم از “فناوری جدید توزیع مایع میکروسیال” برای مخلوط کردن نوشیدنی ها استفاده می کند. سازنده می‌گوید حداقل 90 درصد چیزی که می‌نوشیم آب است که طعم‌دهنده، شکر و الکل به آن اضافه شده است.

این شرکت ادعا می کند که Cana One می تواند با کمک به مردم از نوشیدنی های بطری و کنسرو شده، ضایعات و انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط را کاهش دهد. کانا همچنین می‌گوید که می‌تواند هدر رفت آب را که برای رشد مواد تشکیل دهنده موادی مانند آب پرتقال و شراب مورد نیاز است، کاهش دهد. Cana به طور خودکار کارتریج های مواد را (که هر کدام باید حدود یک ماه دوام بیاورند) در صورت نیاز بدون هیچ هزینه ای جایگزین می کند. با این حال، شما هزینه معجون دستگاه را به ازای هر نوشیدنی پرداخت خواهید کرد. قیمت هر کدام بین 29 سنت تا 3 دلار است، اگرچه Cana ادعا می کند که قیمت متوسط آن کمتر از نوشیدنی های بطری شده در خرده فروشان خواهد بود. این سیستم همچنین به کارتریج های شکر و الکل – که هر دو به طور خودکار تعویض می شوند – و یک سیلندر CO2 نیاز دارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا