آموزش

چگونه ماوس پد کامپیوتر خود را تمیز کنیم؟

ماوس‌پدها سطوح پرترافیک هستند که مانند صفحه کلید و ماوس شما کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. ماوس‌پد کثیف نه تنها زشت به نظر می‌رسد، بلکه ممکن است بر ردیابی تأثیر بگذارد و دقت حرکات شما را کاهش دهد. در ادامه نحوه تمیز کردن آنها را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تمیز کردن موس پد لاستیکی و پلاستیکی

اگر یک ماوس پد با روکش پلاستیکی یا لاستیکی دارید، تمیز کردن آن به طرز شگفت انگیزی آسان است. در بیشتر مواقع یک پارچه مرطوب برای از بین بردن هرگونه کثیفی و روغن کافی است، اگرچه می توانید در صورت نیاز از مقدار کمی صابون ظرفشویی برای کمک به کارها استفاده کنید. سپس می توانید سطح را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید و به بازی بازگردید. اگر ماوس پد شما دارای پشتی پارچه ای است، احتمالاً می خواهید اجازه دهید چند ساعت در هوا خشک شود.

نحوه تمیز کردن موس پد پارچه ای

ماوس پدهای پارچه ای مانند عموماً به دلیل داشتن حس برتر مورد علاقه هستند، اما می توانند کمی بیشتر کار کنند تا تمیز شوند. این به این دلیل است که روغن و کثیفی در پارچه فرو می روند و حذف آن را نسبت به سطوح غیر پر منفذ سخت‌تر می‌کنند. ابتدا یک سینک یا ظرف را با مقدار کافی آب گرم پر کنید و ماوس پدخود را به طور کامل زیر آب بگذارید. وقتی خیس شد، مقدار کمی صابون ظرفشویی را روی سطح پد ماوس بمالید. صابون ظرفشویی بسیار عالی است زیرا می تواند چربی های ایجاد شده را بدون آسیب رساندن به آن مانند مواد شیمیایی تمیزکننده خشن تر از بین ببرد.

یک برس تمیز کننده نرم بردارید و سطح آن را بشویید، صابون را روی پارچه بمالید و هر گونه روغن و کثیفی را که داخل آن به دام افتاده، خارج کنید. اگر ناحیه لکه دار دارید، ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید. ماوس پد را در آب بشویید تا صابون از پارچه خارج شود. اگر مقدار زیادی صابون اضافه کردید، ممکن است لازم باشد آب را عوض کنید و این مرحله را تکرار کنید. هنگامی که ماوس پد خود را تمیز کردید، آن را به خوبی تکان دهید و آن را با یک پارچه خشک بزنید تا حد ممکن خشک شود.

حالا ماوس پد را در هوای خشک قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای بهترین نتیجه، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و از چسباندن ماوس پد به گونه‌ای که ممکن است هنگام خشک شدن تغییر شکل دهد، خودداری کنید. ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا کاملاً خشک شود و دوباره آماده استفاده شود.

نحوه تمیز کردن موس پد با سیم/RGB

برخی از ماوس پدها دارای نورپردازی RGB هستند، در حالی که برخی دیگر برق بی سیم را به وسایل جانبی مانند ماوس ها تامین می کنند. هنگام تمیز کردن آنها باید مراقب باشید تا به قطعات الکترونیکی داخل آن آسیب نرسانید. برخلاف پدهای پارچه ای، باید از زیر آب بردن این نوع پد ماوس خودداری کنید. ابتدا ماوس پد را از برق بکشید سپس یک پارچه نرم (ایده آل میکروفایبر) بردارید و آن را در آب گرم خیس کنید. مقدار کمی صابون ظرفشویی را روی پارچه بمالید، سپس آب اضافی را از پارچه جدا کنید تا از رطوبت بیش از حد به پد ماوس خود جلوگیری کنید.

از اینجا، سطح پد را با پارچه بشویید تا آلودگی و چربی تا حد امکان پاک شود. این مرحله را تکرار کنید تا ماوس پد شما دوباره تمیز به نظر برسد، به خاطر داشته باشید که از ریختن آب اضافی روی پد جلوگیری کنید. پس از اتمام کار، پارچه را کاملاً بشویید و از آن برای پاک کردن صابون از سطح پد ماوس خود استفاده کنید. اکنون اجازه دهید ماوس پد شما به گونه ای خشک شود که از چکیدن رطوبت روی قطعات الکترونیکی جلوگیری شود.

آیا می توانید موس پد را در ماشین لباسشویی بشویید؟

برخی از ماوس پدهای پارچه ای از چرخش در ماشین لباسشویی به خوبی جان سالم به در می برند، اما ممکن است شستشوی دستی طبق دستورالعمل بالا برای ایمن بودن، ایمن تر باشد. Glorious دستورالعمل هایی برای تمیز کردن موس پد خود در ماشین لباسشویی دارد که شامل استفاده از صابون ظرفشویی به جای مواد شوینده، اجرای چرخه سرد، اجتناب از چرخه چرخش سنگین، و سپس خشک کردن در هوا (نه خشک کن) برای حدود یک روز است.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا