رپورتاژ آگهی

بررسی و راهنمای خرید قلم نوری از فروشگاه اینترنتی دیدنگار

شاید در سال ‌های اخیر اسم قلم نوری به گوش شما رسیده باشد. قلم نوری یکی از معجزات فناوری و ابزارهای نوشتاری امروزی است. می‌توان پیش ‌بینی کرد با گسترش عملکردهای مستقیم بر روی صفحات گوشی های تلفن ‌همراه و رایانه ‌ها، شاهد حذف ابزار ماوس و جایگزینی قلم های نوری به ‌جای آن باشیم. پس داشتن اطلاعات کافی و بررسی ویژگی ‌های قلم های نوری خوب می‌تواند به شما کمک کند که در آینده بتوانید بهترین ‌های آن را انتخاب کنید و از مزایای آن بهره ‌مند شوید.

 ما در این مقاله به ‌صورت مختصر و مفید به معرفی قلم نوری در وب‌سایت فروشگاهی دیدنگار می‌پردازیم. اگر شما از جمله افرادی هستید که به ‌دنبال فناوری ‌های جدید در حوزه گوشی تلفن‌ همراه، دوربین‌های عکاسی فیلم‌برداری، قلم های نوری و کالاهای دیجیتال هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت فروشگاهی دیدنگار بازدید کنید. در این فروشگاه شما می‌توانید انواع کالاهای دیجیتال با قیمت ‌های مختلف را ببینید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم اگر به ‌دنبال یافتن قلم های نوری هستید، می‌توانید در قسمت جستجو قیمت گوشی موبایل را هم در این وب‌سایت ببینید.

مهم‌ترین ویژگی ‌های انواع قلم نوری ارائه شده در وب‌سایت دیدنگار

قلم نوری چیست؟

بسیار پیش ‌آمده زمانی‌ که در قسمت جستجو مرورگرهای اینترنتی به ‌دنبال گوشی تلفن ‌همراه هستید و مدام قیمت گوشی موبایل را جستجو می‌کنید، با ابزارهای مختلف دیجیتال دیگر هم در وب سایت ‌ها و فروشگاه ‌های مختلف از جمله فروشگاه دیدنگار برخورد کرده باشید. یکی از این ابزارها و فناوری ‌های جدید قلم نوری است.

به ‌طورکلی قلم نوری یکی از ورودی ‌های رایج به رایانه ‌ها محسوب می‌شوند که می‌تواند هم بر روی رایانه ‌های شخصی، لپ‌تاپ ‌ها و همچنین تبلت ‌ها و برخی از گوشی ‌های موبایل گوشی ‌های تلفن ‌همراه قرار گیرد. فناوری آن بدین ‌صورت است که با اسکن پرتوی الکترون ‌های CRT در نوک قلم با صفحه پد یا صفحه نمایش دستگاهای دیجیتال مانند تبلت، اطلاعات را اسکن کرده و با خروجی گرفتن از آن اطلاعات را به نرم‌افزار رایانه می‌فرستد.

قلم نوری یکی از ورودی ‌های رایج به رایانه ‌ها یا گوشی های هوشمند تلفن همراه محسوب می‌شوند

مزیت قلم نوری

مزیت قلم نوری در برابر ماوس رایانه کامپیوتر یا لپ‌تاپ این است که حساس به فشار دست کاربر است. شما می‌توانید با فشار بیشتر، اندازه خطوطی که رسم می‌کنید را ضخیم ‌تر یا پررنگ‌تر کنید. از مزایای دیگر قلم نوری نسبت به موس این است که کار با آن همانند قلم طبیعی برای طراحان بسیار ساده‌تر از استفاده از ماوس می‌باشد. قلم های نوری باعث افزایش سرعت کاربران نسبت‌ به ماوس برای خلق آثار گرافیکی و نقاشی میشوند. همچنین دقت و کارایی آن نسبت ‌به ماوس بسیار بیشتر است. این ابزار دیجیتال باعث کاهش فضای اشغال‌ شده می‌شود و میز کاری شما را بسیار خلوت‌تر می‌کند.

باید توجه داشت که این فناوری همچنان بسیار جای پیشرفت دارد و در آینده نزدیک می‌توان شاهد بود که ابزارهای جانبی، مزایا و کاربردهای دیگر قلم نوری بسیار پیشرفته ‌تر از امروز شود. به ‌طورکلی در آینده شاهد حذف ماوس از دایره سخت ‌افزارهای رایانه ‌ای خواهیم بود.

مزیت نسبی قلم نوری نسبت به موس برای طراحان

کاربردهای قلم نوری

بیشترین کاربردهای قلم نوری برای طراحی، انجام کارهای اتوماسیون اداری، گرافیک و آموزش است. این ابزار امروزه در طراحی های مد و پوشاک و انیمیشن سازان دیجیتال کاربرد بسیاری دارد. همچنین برای گرفتن امضاهای مجازی، یکی از ابزارهای مورد اعتماد است. در دوران همه گیری بیماری کرونا ما شاهد افزایش استفاده از آن در آموزش ‌های مجازی یا از راه دور در بین مراکز آموزشی دانشگاه ها و مدارس هوشمند هستیم. شما می توانید با توجه به تخصص خود مهم‌ترین کاربردهای استفاده  از قلم نوری را در وب‌سایت دیدنگار مشاهده کنید.

انواع قلم نوری

با سرمایه گذاری و پیشرفت فناوری در عرصه قلم نوری ما شاهد گسترش انواع قلم های نوری در بین شرکت های بزرگ فناور هستیم.  به ‌طور چشمگیری با گسترده شدن استفاده از قلم های نوری تنوع آنها هم با توجه به نیازهای صنایع و خدمات مختلف در حال افزایش است.

انواع قلم های نوری را می‌توان بر حسب استفاده از نمایشگر که توسط کارشناسان ارایه شده‌، تقسیم ‌بندی کرد. طبق این تقسیم بندی قلم ‌های نوری به دو دسته دارای نمایشگر  و قلم ‌های نوری بدون نمایشگر تقسیم میشوند. در قلم نوری دارای نمایشگر شما می‌توانید قلم را بر روی نمایشگر ببرید و به صورت مستقیم بر روی صفحه عملیات انجام دهید. به این صورت که صفحه ‌ی نمایشگر به رایانه متصل است و تصویر پردازش شده بر روی آن به نمایش در می‌آید. این نوع قلم ‌های نوری برای کسانی که در کار طراحی و تصویر هستند بسیار مناسب است. در قلم نوری بدون صفحه نمایش از یک پد که در کنار آن ارائه ‌شده، استفاده میشود. با حرکت آن بر روی پد شما می‌توانید حرکت آن را در صفحه نمایش رایانه خود تماشا کنید.

گاهی ممکن است قلم ‌های نوری دارای سیم باشند. قلم ‌های نوری سیم‌دار با استفاده از سیم و بدون نیاز به شارژ، در لحظه تمام داده ‌های گرفته ‌شده را به رایانه منتقل می‌کنند. در برخی از انواع قلم ‌های نوری سیم ‌دار ممکن است که با بلوتوث هم این اطلاعات به رایانه منتقل شود و سیم تنها کارکرد انتقال انرژی را به قلم نوری داشته باشد. امروزه با توسعه صنعت باتری ‌ها، قلم ‌های نوری نیز مجهز به باتری هایی شده ‌اند که توانایی حمل و شارژ آن را آسان کرده است.

قلم‌ نوری سیم‌دار

از انواع دیگر قلم ‌های نوری می‌توان به قلم نوری طراحی اشاره کرد که برای انجام  طراحی بر روی مدل ‌های سه ‌بعدی مورد استفاده قرار گرفته ‌است. از جمله قلم ‌های نوری که در سال ‌های گذشته نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، قلم‌ نوری مخصوص تبلت‌ها است. این نوع قلم ‌های نوری بیشتر جهت انجام کارهای گرافیکی و طراحی دانشجویان و دانش ‌آموزان مورد استفاده قرار میگیرد. قلم نور LED که قابل شارژ که با فشار بر آن با کمک LED نورهای رنگی تولید می کند.

نکاتی در مورد خرید قلم نوری

چند نکته در مورد انتخاب یک قلم نوری مناسب که باید مدنظر قرار دهیم.

حساسیت به فشار

 اولین نکته حساسیت به فشار است که قبل ‌از خرید بنابر نیاز و نوع کاربرد قلم نوری باید مورد توجه قرار دهید.

ضخامت و وسعت رنگی

 همچنین ضخامت یا وسعت رنگی که بر روی صفحه نمایشگرها نشان می‌دهد بسیار حائز اهمیت است. تغییرات رنگ به نمایش درآمده نیز در این زمینه مهم است.

وضوح

 وضوح یا رزولوشن و همچنین دقت به فشار وارده به قلم نوری اهمیت بالایی دارد.

سرعت انتقال داده ‌ها و نرخ پاسخگویی

 یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب قلم‌های نوری، سرعت انتقال داده ‌ها و پاسخگویی آنها است که فناوری آن هر روز در حال پیشرفت است. سرعت ‌عمل و همچنین نرخ پاسخ‌گویی قلم نوری کمک می‌کند کاربر برای انجام طراحی با تاخیر چند ثانیه مواجه نشود.

حساسیت به زوایا و ابعاد دو بعدی یا سه بعدی

همچنین داشت حساسیت داشتن به زوایایی هست که شما در کارهای گرافیکی با خم کردن قلم در جهات مختلف از آن برای رسم طرح ‌های و نقاشی ‌های خود استفاده می‌کنید.

اندازه‌ قلم

 سایز یا اندازه‌های قلم بر روی صفحه نمایشگر از نکات دیگر انتخاب قلم نوری مناسب است. همچنین توانایی در به نمایش گذاشتن ابعاد گوناگون و نوع سایه ‌های مختلف نیز بسیار مهم است.

کلیدهای میانبر

قلم نوری دارای کلیدهای میانبر بر روی صفحه کلید رایانه است. هرچه قدر تعداد آنها بیشتر باشد، انجام عملیات های گوناگون هم بیشتر میشود. البته باید توجه کرد که در شیوه نامه های کاربردی در توضیحات تمامی قلم ‌های نوری، سریعترین و آسانترین کلیدهای میانبر اهمیت بالاتری دارند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی از جمله محافظ پوششی یا گلس بر روی پد انواعی از قلم ‌های نوری که دارای ید هستند، مورد نیاز است. با استفاده از محافظ پوششی از ایجاد خرابی بر روی پد جلوگیری میشود.  لوازم دیگر از جمله مبدل، پایه ‌های قلم، نوک اضافه استاندارد، دستکش طراحی دو انگشتی، ریموت کنترل… که همگی در فهرست فروش معمولا به نمایش گذاشته میشود.

خدمات از سایت کارخانه تولیدکننده

 برای نصب درایورهای قلم نوری، پد و نمایشگرهای آن که با توانایی آپدیت یا به روزرسانی نیاز است به سایت کارخانه تولید کننده مراجعه کرد.

ضمانت ‌نامه

داشتن ضمانت‌نامه و انجام خدمات پس از فروش بسیار مهم است.

راهنمای خرید انواع قلم نوری از فروشگاه اینترنتی دیدنگار

در فروشگاه دیدنگار شما می‌توانید قیمت انواع لوازم دیجیتال را مشاهده کنید. اگر به ‌دنبال خرید گوشی موبایل هستید، می‌توانید قیمت گوشی موبایل را در فروشگاه اینترنتی دیدنگار با توجه به بودجه خود مشاهده کنید. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی دیدنگار در بخش کالای دیجیتال، قسمت قلم نوری را انتخاب کنید و با انواع قلم ‌های نوری آشنا شوید.

 در این صفحه می‌توانید براساس نیاز خود، نوار مرتب ‌سازی را انتخاب کنید و بر اساس امتیاز بندی قیمت و محبوبیت و آخرین کالا پیش‌فرض خود را انتخاب کنید. در پایین صفحه نیز یک مقاله در مورد قلم نوری، انواع آن و توضیحات لازم برای انتخاب قلم ‌های نوری قرار گرفته ‌است.

اگر به ‌دنبال انتخاب نوع خاصی از قلم نوری هستید، می‌توانید با انتخاب هر کدام از تصاویر قلم های نوری در  این صفحه، به صفحه فروش آن وارد شوید. در صفحه فروش مربوطه به نقد و بررسی هر کدام از آن قلم ‌های نوری پرداخته شده است. در این صفحه به مشخصات کلی، شناسه محصول، نام و نشان تجاری، ویژگی ‌های هر محصول، عمر باتری، رزولوشن و تعداد کلیدهای میانبر به صورت کامل قرار داده شده است. همچنین فروشگاه اینترنتی دیدنگار امکان مشاوره رایگان را برای کاربران نیز فراهم کرده است. در این بخش همچنین گارانتی و قیمت محصول نیز قرار گرفته ‌است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا