آموزش

نحوه حذف یا بازیابی فایل ها در گوگل درایو

برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی، پاک کردن داده های موجود در گوگل درایو ضروری است. گوگل درایو به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را به‌طور موقت یا دائم حذف کنید و اگر هنگام پاک کردن مقداری فضا به‌طور تصادفی آن‌ها را حذف کنید، آنها را بازیابی کنید. این مقاله نحوه حذف فایل ها در گوگل درایو و بازیابی آنها را در صورت لزوم شرح می دهد.

نحوه حذف فایل ها در گوگل درایو

برای حذف فایل‌ها در گوگل درایو، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به حساب Google Drive خود وارد شوید.
  2. فایل مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید.
  3. روی فایل انتخاب شده کلیک راست کرده و Remove را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا، فایلی را از کتابخانه خود که آن را به سطل گوگل درایو منتقل می کند، حذف می کنید. قبل از اینکه گوگل درایو برای همیشه آن را حذف کند، یک ماه در آنجا می ماند. زمانی که می‌خواهید فایل‌ها را فوراً به‌طور دائم حذف کنید، به‌جای اینکه منتظر بمانید تا پس از یک ماه به‌طور خودکار حذف شوند، لازم است که به‌صورت دستی فایل‌ها را از Bin حذف کنید. در ادامه نحوه انجام آن به شرح زیر است:

  1. در نوار سمت چپ، روی گزینه Bin کلیک کنید.
  2. از Bin، فایل هایی را که می خواهید برای همیشه حذف کنید انتخاب کنید.
  3. روی فایل کلیک راست کرده و Delete forever را انتخاب کنید.

نحوه بازیابی فایل های پاک شده در گوگل درایو

همانطور که فایل ها را برای همیشه حذف کردید، می توانید فایل های حذف شده را از سطل گوگل درایو نیز بازیابی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی فایل کلیک راست کرده و Restore را انتخاب کنید. پوشه Bin در برخی از حساب‌های گوگل درایو، Trash نام دارد.

به همین ترتیب، می توانید با دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا، فایل ها را در Google Drive به صورت انبوه حذف یا بازیابی کنید. تنها تفاوت این است که شما باید همه فایل ها را از قبل با نگه داشتن CTRL انتخاب کنید و سپس روی هر کدام کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. با توجه به انعطاف‌پذیری اشتراک‌گذاری اسناد و سایر ویژگی‌هایی که گوگل درایو ارائه می‌کند، می‌تواند پلتفرم همکاری شما باشد.

گوگل درایو به شما این امکان را می دهد که فایل ها را به صورت تکی یا انبوه حذف یا بازیابی کنید. امکان بازگردانی فایل های حذف شده به 30 روز از تاریخ حذف محدود شده است. پس از آن، فایل ها از Bin حذف می شوند. مراقب باشید چه چیزی را برای همیشه از Bin حذف می کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا