کنسول و بازی

استفاده از DirectStorage در بازی های ویندوز برای بارگذاری سریع‌تر روی SSD

مایکروسافت اعلام کرده است که از امروز، بازی‌های ویندوز می‌توانند با پشتیبانی از DirectStorage API عرضه شوند. این API برای اولین بار در ایکس باکس سری X|S ظاهر شد و به بازی ها اجازه می دهد تا با استفاده از سرعت کامل SSDهای مدرن NVMe سریعتر بارگذاری شوند. مایکروسافت آن را در سپتامبر 2020 برای ویندوز اعلام کرده بود، اما اکنون به طور گسترده در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است.

اگر نمی‌دانید چرا DirectStorage اهمیت دارد، در اینجا یک توضیح سریع وجود دارد: APIهای قبلی فقط به بازی‌ها اجازه می‌دادند دارایی‌ها را با انجام یک درخواست ورودی/خروجی در هر زمان بارگیری کنند و هر درخواست باید قبل از پردازش درخواستی دیگر به‌طور کامل تکمیل شود. این فقط باعث افزایش حداقلی در سربار برای هر درخواست شد، و از آنجایی که هارد دیسک های مکانیکی و SSD های SATA آنقدر سریع نبودند، تأثیر آن بر زمان بارگذاری آنچنان بزرگ نبود.

اما اکنون، با درایوهای سریع NVMe که قادر به سرعت خواندن چند گیگابایت هستند، این فرآیند به این معنی است که استفاده از پهنای باند کامل درایو در حالی که هر بار فقط یک درخواست را پردازش می‌کند تقریبا غیرممکن است، به این معنی که بازی‌ها بسیار کندتر از آنچه باید بارگیری می‌شوند. علاوه بر این، این دارایی ها معمولاً فشرده می شوند و قبل از بارگذاری در بازی باید از حالت فشرده خارج شوند.

DirectStorage همه این موارد را با اجازه دادن درخواست‌های I/O متعدد در یک زمان، استفاده از فناوری‌های جدید رفع فشرده‌سازی و تغذیه دارایی‌های کارآمدتر به GPU برطرف می‌کند. با تغییر همه این موارد، بازی‌ها با استفاده از DirectStorage می‌توانند بسیار سریع‌تر بارگذاری شوند، و علاوه بر آن، می‌توانند از دارایی‌های بسیار بزرگ‌تری استفاده کنند، زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند مطمئن باشند که خیلی سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و پخش‌کننده را حفظ نمی‌کنند. در نهایت، این منجر به کاهش زمان بارگذاری می‌شود و زمانی که توسعه‌دهندگان به داشتن فضای اصلی، بافت‌های دقیق‌تر در بازی‌ها عادت می‌کنند.

مایکروسافت در حال حاضر به هیچ بازیی اشاره نکرده که از این فناوری استفاده کند، اما احتمالاً می توانید فرض کنید که هر عنوانی که از DirectStorage در ایکس باکس بهره می برد، از آن در ویندوز نیز استفاده کند. با این حال باید منتظر بمانید تا توسعه دهندگان فردی آن را در هر بازی پیاده سازی کنند، زیرا این سوئیچ نیست که مایکروسافت بتواند آن را تغییر دهد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا