اوایل این هفته، اپل عرضه iOS 15.4 را در کنار سیستم عامل های دیگرش آغاز کرد. بزرگترین ویژگی برجسته آن، توانایی باز کردن قفل گوشی با استفاده از Face ID با ماسک است. یک حرکت خوب برای کاربرانی که اپل واچ ندارند – iOS 14.5 از سال گذشته در ابتدا Face ID را با ماسک برای کاربران آیفون با اپل واچ معرفی کرد. Face ID جدید فقط بر روی نسل آیفون 13 و آیفون 12 کار می کند، اگرچه کندتر و امنیت کمتری دارد.

در دسترس بودن ویژگی محدود ممکن است کمترین مشکل iOS 15.4 باشد زیرا تعداد فزاینده‌ای از کاربران پس از دریافت فایل OTA، عمر باتری بدی را گزارش کرده اند. چیزهایی مانند آیفون 13 پرو مکس فقط برای نیم روز دوام دارند. یا آیفون 11 قدیمی با دو ساعت نمایش به موقع، شارژ باتری را در عرض 24 ساعت 80 درصد کاهش می دهد و گزارش های مشابه دیگر.

البته، این موضوع بسیار فراگیر نیست و گاهی اوقات پس از به روز رسانی، برخی مشکلات موقت باتری پیش بینی می شود و iOS 15.4 ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، اما ظاهراً شامل 39 رفع آسیب‌پذیری عظیم است. با این حال، این ارقام تخلیه باتری کمی بالا به نظر می رسد. برخی از کاربران این نظریه را مطرح کرده‌اند که اپل استفاده از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز ProMotion را بسیار بیشتر کرده است. منطقی به نظر می رسد، اما نمی تواند توضیح کاملی باشد زیرا فقط آیفون 13 پرو و پرو مکس ProMotion دارند و اینها تنها مدل های آسیب دیده نیستند. در اینجا امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *