گجت و پوشیدنی

جدیدترین پهپاد DJI می تواند به طور مستقل در هوای سخت پرواز کند

ممکن است به زودی پهپادهای DJI را ببینید که در شرایط بسیار سخت پرواز می کنند. DJI از پهپاد Matrice 30 (معروف به M30) پرده برداری کرده که یک پهپاد کلاس سازمانی با IP55 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب که به آن اجازه می دهد در باران شدید، باد شدید و حتی شرایط یخبندان پرواز کند.

همچنین می تواند تا ارتفاعات 22965 فوتی از سطح دریا (با ملخ های مناسب) پرواز کند و در دمای بین -4 تا 122 درجه فارنهایت نیز دوام بیاورد. حتی کنترلر RC Plus که در آن گنجانده شده، به لطف بدنه دارای استاندارد IP54، می تواند باران را مدیریت کند. M30 همچنین می تواند با فشار دادن دکمه تا شود. باتری خود گرم شونده 41 دقیقه دوام می آورد، اما کیس شارژ می تواند پهپاد را در 30 دقیقه از 20 درصد به 90 درصد برساند.

پرواز روباتیک DJI نیز در برخی موارد به مداخله انسانی کمی نیاز دارد. گونه‌ای از M30 از DJI Dock آینده پشتیبانی می‌کند که مانند سایر ایستگاه‌های پهپاد، به هواپیما اجازه می‌دهد مسیرهای برنامه‌ریزی‌شده را پرواز کند و به‌طور مستقل فرود بیاید تا بین دورهای خود شارژ شود. به عبارت دیگر می‌توانید مکان‌های کاری را از راه دور از هوا در مناطقی که استفاده از پهپاد خارج از خط دید مجاز است، نظارت کنید. این داک در برابر گرد و غبار و آب مقاوم بوده، دارای ایستگاه هواشناسی خاص خود است و از باتری پشتیبان و پشتیبانی از دانگل 4G برای کارکردن آن بهره می برد.

DJI امروز از طریق یک فرم تماس، سفارشات M30 را دریافت می کند. این داک در سه ماهه چهارم سال 2022 در دسترس خواهد بود و دارندگان پهپاد M300 RTK همچنین می‌توانند حسگر جدید Zenmuse H20N با دید در شب “درجه استارلایت” خریداری کنند. قیمت پایه M30 از 9999 دلار با ریموت، دو باتری، کیف شارژ و یک جعبه ذخیره سازی شروع می شود. یک M30T با دوربین حرارتی از 13999 دلار شروع می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا