سخت افزار

معرفی اینتل Core i9-12900KS: سریعترین پردازنده دسکتاپ جهان

اینتل به تازگی از نسل دوازدهم Core i9-12900KS، سریع ترین پردازنده دسکتاپ دنیا رونمایی کرد. این پردازنده حداکثر سرعت کلاک توربو تا 5.5 گیگاهرتز را ارائه می دهد (با در نظر گرفتن فناوری‎های Intel Thermal Velocity Boost و Intel Adaptive Boost Technology (Intel ABT)).

در همین زمینه آقای ماررکوس کندی، مدیر عمومی بخش گیمینگ، تولیدکننده ‎ها و بازی های الکترونیک در شرکت اینتل می‎گوید:

اینتل با تولید پردازنده‎های جدید نسل دوازدهمی Core i9-12900KS تلاش خود را برای تولید بالاترین توان‎های پردازشی برای گیمرهای سخت پسند دسکتاپ، ادامه می‎ دهد. بر اساس معماری هیبریدی مورد استفاده در پردازنده‎ های AlderLake اینتل، این پردازنده می‎تواند برای اولین بار با سرعت 5.5 گیگاهرتز، روی دو هسته پرقدرت خود دست یابد که به افراطی‎ترین گیمرها نیز اجازه می ‎دهد سنگین ‎ترین بازی ‎ها را با حداکثر کیفیت ممکن اجرا کرده و به هیچ عنوان نگران گلوگاه پردازشی نباشند.

مدل آنلاک i9-12900KS پردازنده نهایی برای علاقه مندان و گیمرهایی است که سریع ترین پردازنده موجود را می خواهند. همچنین با استفاده از 16 هسته پردازشی (هشت هسته پرقدرت (P) و هشت هسته کم‌مصرف (E)) و همچنین استفاده از 24 رشته پردازشی و فرکانس کلاکی که طبق توضیح بالا میتواند تا 5.5 گیگاهرتز بالا برود، ترکیب این هستهها با 30 مگابایت حافظه کش (با فناوری Intel Smart Cache)، پردازندهای همه فن حریف را تولید خواهد کرد که در حال حاضر هیچ رقیبی حتی از تیم قرمز نیز را در حد و اندازههای خود نمیبیند.

با این حال اینتل حداکثر توان پردازنده جدید را از 125 وات به 150 وات افزایش داده تا حداکثر کلاک 2 هسته از 8 هسته پرقدرت آن به رقم حیرت‌انگیز 5.5 گیگاهرتز برسد. حداکثر کلاک مدل قبلی 5.2 گیگاهرتز بود.  این پردازنده از فناوری جدید حافظه کش 3D استفاده می‌کند تا سرعت بالاتری نسبت به Core i9-12900K داشته باشد. از سوی دیگر این پردازنده قدرتمند اینتل از پشتیبانی و قابلیت آدرس ‎دهی حافظه رم از نوع DDR5 4800 MT/s و DDR4 3200 MT/s برخوردار است.

پردازنده اینتل Core i9-12900KS از هفته آینده وارد بازار می‌شود و برچسب قیمتی پیشنهادی اینتل برای آن 739 دلار (60 دلار ارزان‌تر از قیمت نسخه‎های عرضه شده از چند روز پیش در برخی فروشگاه ‎های آنلاین) است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا