آموزش

20 دستور صوتی الکسا که هرکسی باید بداند

آمازون الکسا یک دستیار مجازی قدرتمند است و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با آن انجام دهید. اما برای انجام این کارها، باید دستورات الکسا مناسب را یاد بگیرید. این دستورات الکسا اساساً اقداماتی هستند که به دستگاه الکسا خود توصیه می کنید، انجام دهد. شما صدها دستور و تغییرات آنها را برای استفاده با دستگاه الکسا خود دارید. در اینجا برخی از دستورات رایجی که باید بدانید آورده شده است.

1. Alexa, Volume X

هنگامی که دستگاه الکسا خود را برای اولین بار روشن می کنید، یکی از دستوراتی که به آن نیاز خواهید داشت، فرمان ولوم است. این به شما کمک می کند تا سطح صدای دستگاه الکسا خود را تنظیم کنید. برای تنظیم میزان صدا می توانید از 1 تا 10 انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با گفتن «Alexa, turn up the volume» یا «Alexa, turn down the volume» صدا را به صورت تدریجی کم یا زیاد کنید.

الکسا همچنین دارای یک سطح مخفی 11 است که می توانید از آن برای افزایش بیشتر حجم الکسا به سطوح This is Spinal Tap استفاده کنید. با این حال، احتمالاً نباید این سطح را انتخاب کنید، زیرا ممکن است برای اکثر کاربران بسیار بلند باشد.

2. Alexa, Mute/Unmute

هنگامی که نیاز دارید فوراً صدا را در دستگاه اکو خود قطع کنید، از دستور Mute استفاده کنید. دستور Mute به شما امکان می دهد تا به طور موقت صدا را در دستگاه دارای الکسا خود خاموش کنید. با این کار هر صدایی که از دستگاه شما می‌آید، از جمله موسیقی یا صدای ضبط شده، بی‌صدا می‌شود. برای روشن کردن مجدد صدا از دستور Unmute استفاده کنید. اما بدانید که قطع صدا پخش را متوقف نمی کند. صدا همچنان پخش می شود – شما آن را نمی شنوید.

3. Alexa, Pause

وقتی واقعاً می‌خواهید پخش موسیقی را متوقف کنید، نه فقط آن را بی‌صدا کنید، از دستور Pause استفاده کنید. برای مکث کردن پخش، بگویید «Alexa, unpause».

4. Alexa, Stop

اگر از الکسا خواسته‌اید کاری انجام دهد، اما اکنون می‌خواهید آن کار را انجام ندهد، این دستور را بگویید. الکسا هر کاری را که انجام دهد متوقف می کند. وقتی متوجه شدید که نمی‌خواهید کاری را انجام دهید که قبلاً از الکسا خواسته‌اید، بخواهید از این استفاده کنید.

5. Alexa, Pair

برای اتصال دستگاه دارای الکسا با سایر دستگاه ها از طریق بلوتوث، از این دستور استفاده کنید. این دستور دستگاه الکسا شما را در حالت جفت قرار می دهد، که به دستگاه های دیگر کمک می کند دستگاه الکسای شما را پیدا کنند. می توانید از این دستور برای جفت کردن دستگاه الکسا با رایانه یا گوشی هوشمند استفاده کنید.

6. Alexa, What’s 12 Percent of 579

الکسا توانایی محاسبه معادلات پایه و پیچیده ریاضی را دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوال خود را به روش مناسب بپرسید و الکسا به آن پاسخ خواهد داد. (در بیشتر موارد، کار بر روی یک معادله از چپ به راست، به طور معمول، کار را انجام می دهد.) الکسا محاسبه درخواستی را انجام می دهد و پاسخ صحیح را به شما ارائه می دهد. در دستور بالا الکسا محاسبه را انجام می دهد و پاسخ صحیح را در اختیار شما قرار می دهد. شما آزاد هستید که این فرمان را طوری تغییر دهید که سوالات ریاضی خود را نیز شامل شود.

7. Alexa, Pick a Number Between 10 and 49

الکسا با یک تصادفی ساز ارائه می شود تا به شما کمک کند یک عدد را بین طیف وسیعی از اعداد انتخاب کنید. الکسا به صورت تصادفی یک عدد را از محدوده داده شده انتخاب می کند. این دستور در صورتی مفید است که در حال انجام یک بازی با دوستان خود هستید یا فقط می خواهید یک عدد تصادفی بدست آورید. (همچنین می توانید از الکسا بخواهید که به طور خودکار یک یا چند تاس پرتاب کند؛ فقط به دستیار بگویید در هر قالب چند تاس و چند طرف تاس دارد.)

8. Alexa, How Much Is 20 Ounces in Cups

الکسا انواع تبدیل ها را می شناسد. می‌توانید از الکسا بخواهید که مایل‌ها را به کیلومتر، فوت به متر، اونس به گرم، دلار به یورو و بسیاری موارد دیگر تبدیل کند. فقط اولین تعداد واحدها را بیان کنید، سپس به چه چیزی می خواهید آن را تبدیل کنید و الکسا بقیه را انجام می دهد.

9. Alexa, What’s the Weather

آیا می‌خواهید بدانید هوای بیرون چگونه است و پیش‌بینی آن چگونه است؟ فقط از الکسا بپرسید این یک دستور محبوب است زیرا اطلاعات به روز آب و هوا را برای مکان فعلی شما ارائه می دهد. الکسا به شما می گوید که آیا روز قرار است گرم باشد یا سرد، و هر جزئیات دیگری که فکر می کند باید بدانید. سپس می توانید سؤالات بعدی مانند “What’s the weather tomorrow” (آب و هوا فردا چگونه است؟) یا “What’s the weather this weekend” (آخر این هفته هوا چگونه است؟) یا “How much rain will we get” (چقدر باران خواهیم داشت؟) بپرسید.

همچنین می‌توانید سؤالات مربوط به آب و هوا بپرسید، مانند Alexa, will it rain today (الکسا، آیا امروز باران خواهد آمد؟) برای دانستن اینکه آیا در روز جاری باران خواهد بارید یا خیر. از زبان طبیعی برای پرسیدن سوالات مربوط به آب و هوا استفاده کنید.

10. Alexa, Play the News

اگر اطلاع از آخرین اخبار برای شما مهم است، دستور بالا را از الکسا بخواهید تا سرفصل رویدادهای جهان را دریافت کنید. الکسا به بسیاری از منابع خبری اصلی از جمله ABC News، CNN، NPR و USA Today متصل است. از الکسا بخواهید اخبار را پخش کند و آخرین داستان ها را از ارائه دهنده انتخابی خود خواهید شنید. (اولین باری که این دستور را صادر می کنید، الکسا می پرسد از چه ارائه دهنده خبری می خواهید استفاده کنید.)

اگر می‌خواهید فهرست کوتاه‌تری از سرفصل‌های اخبار داشته باشید، Flash Briefing سفارشی خود را در برنامه الکسا تنظیم کنید و سپس به الکسا بگویید “Play my Flash Briefing”. در پاسخ، الکسا سرفصل های برتر را از چندین منبع خبری که قبلا انتخاب کرده اید پخش می کند. در نهایت، اگر فقط اخبار را از یک منبع خاص می‌خواهید، بگویید Alexa, play the news from (Source.) (الکسا، اخبار را از (منبع) پخش کنید.) آخرین داستان‌ها را از منبع خبری که ذکر کردید دریافت خواهید کرد.

11. Alexa, What’s the Latest Score

اگر از طرفداران ورزش هستید، می توانید از الکسا برای اعلام امتیاز آخرین بازی توسط تیم مورد علاقه خود استفاده کنید. فقط چیزی شبیه به “What’s the score of the latest Green Bay Packers game” (امتیاز آخرین بازی Green Bay Packers چیست؟) اگر بازی در حال حاضر در حال انجام است، دستیار امتیاز فعلی را به شما می گوید. اگر بازی تمام شد، الکسا فینال را به شما می گوید. (همچنین می توانید انواع سؤالات مرتبط با ورزش را از الکسا بپرسید – فقط چند مورد را امتحان کنید)

12. Alexa, Set an Alarm for 9A.M

با استفاده از این دستور الکسا، دیگر نیازی نیست که برای تنظیم آلارم به طور دستی با برنامه های گوشی خود زحمت بکشید. فقط کافی است این دستور را با صدای بلند بگویید و الکسا برای زمان مشخص شده زنگ هشدار تنظیم می کند.

13. Alexa, Set a Timer for 10 Minutes

تایمرها برای کارهای مختلف مهم هستند، از پخت و پز در آشپزخانه گرفته تا تنظیم زمان برای بچه های سرکش، و الکسا تنظیم آن را در دستگاه شما آسان می کند. فقط زمان تایمر خود را به دستیار مجازی بگویید و تایمر برای شما تنظیم می کند. وقتی زمان تمام شد، الکسا به شما اطلاع خواهد داد.

14. Alexa, Play Relaxing Music

از آنجایی که دستگاه آمازون اکو شما یک اسپیکر هوشمند است، منطقی است که بتوانید از الکسا برای پخش موسیقی استفاده کنید. شما باید الکسا را با حساب‌های پخش موسیقی دلخواه خود همگام کنید، که این کار را در برنامه موبایل الکسا انجام می‌دهید، اما سپس پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌تان آسان است.

می‌توانید به الکسا بگویید که آهنگ‌های آهنگ‌های موسیقی مورد علاقه‌تان را (“Alexa, Play Shake It Off”)، موسیقی هنرمندان خاص (“Alexa, play music by Lady Gaga”)، یا فقط یک ژانر یا نوع موسیقی خاص را پخش کند. به الکسا بگویید موسیقی آرامش بخش پخش کند، و چند آهنگ آرامش بخش را برای گوش دادن شما انتخاب می کند. الکسا همچنین دارای دستورات خاصی است که می توانید از آنها برای سرویس های پخش موسیقی جداگانه استفاده کنید. این دستورات الکسا را برای استفاده در هنگام گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای بررسی کنید.

15. Alexa, What Song Is Playing

الکسا می تواند به شما کمک کند موسیقی هایی که در اطراف شما پخش می شود را پیدا کنید. از میکروفون داخلی دستگاه اکو شما برای گوش دادن و تجزیه و تحلیل هر آهنگی که در حال پخش است، استفاده می‌کند، آن آهنگ را در کتابخانه عظیم خود پیدا می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدانید که آن آهنگ موسیقی چیست. درست مانند برنامه های تشخیص موسیقی که می توانید روی تلفن خود نصب کنید، کار می کند.

16. Alexa, What Is Software

الکسا در یافتن تعاریف کلمات بسیار خوب است. اگر مطمئن نیستید که یک اصطلاح خاص به چه معناست، فقط از الکسا بپرسید و تعریف مناسبی دریافت خواهید کرد. از آنجایی که این تعاریف از اینترنت بازیابی شده‌اند، می‌توانید تقریباً برای هر مورد یا کلمه‌ای که فکرش را بکنید از الکسا تعریف بخواهید.

17. Alexa, How Far is It to the Moon

الکسا چیزهای زیادی می‌داند – و آنچه دستیار نمی‌داند، می‌تواند به صورت آنلاین جستجو کند. فقط یک سوال از او بپرسید، هر سوالی، و به احتمال زیاد دستیار به شما پاسخ خواهد داد.

18. Alexa, How Do You Spell Mississippi

الکسا همچنین می تواند در املای شما به شما کمک کند. فقط از او بپرسید که چگونه یک کلمه داده شده را املا کند، و آن را برای شما، حرف به حرف هجی می کند.

19. Alexa, Open Storytime

الکسا یک پرستار بچه خوب می سازد. وقتی بچه‌ها را می‌خوابانید، از الکسا بخواهید تا مهارت Storytime را باز کند، و داستان قبل از خواب را روایت می‌کند. فرزندان شما آن را دوست خواهند داشت. آنها همچنین این لیست از بازی های سرگرم کننده ای که می توانند با الکسا انجام دهند را دوست خواهند داشت.

20. Alexa, Tell Me a Joke

لیست ما از بهترین دستورات الکسا با دستوری به پایان می رسد که به شما یک جوک می گوید. با استفاده از این دستور در الکسای خود، می توانید الکسا را وادار کنید تا یک جوک تصادفی خنده دار را به شما بگوید. بسته به ترجیحات شما، الکسا ممکن است حتی یک نسخه محلی از یک جوک را به شما بگوید. حتی می توانید با گفتن “Alexa, knock knock” جوک بخواهید. شما متوجه خواهید شد که چه کسی آنجاست.

الکسا یک دستیار مجازی بسیار قدرتمند است و تقریباً می تواند هر کاری را که از آن بخواهید انجام دهد. با این حال، برای انجام این کار، باید دستوراتی را یاد بگیرید که الکسا را برای انجام وظایف شما تحریک می کند. حتی می‌توانید دستورات داخلی الکسا را با مهارت‌های اضافی، که بسیاری از آنها رایگان هستند، تقویت کنید. این دستورات به شما کمک می کند از دستگاه دارای الکسا خود بیشترین بهره را ببرید و کمی راحتی را به زندگی خود بیاورید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا