اچ پی ZBook Studio به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ورک استیشن در بازار امروزی شناخته می شود. مدل سال گذشته با صفحه‌نمایش لمسی OLED خیره‌کننده، صفحه‌کلید RGB قابل تنظیم، و مجموعه‌ای از ویژگی‌های همه‌کاره عرضه شد که یافتن آن‌ها در بسیاری از مشاغل دیگر به سختی انجام می‌شود. جالب‌تر از همه، مشخصات قدرتمندی که بسیاری از حرفه‌ای‌ها به آن نیاز دارند را می‌گیرد و آنها را در شاسی زیر چهار پوند قرار می‌دهد.

طرفداران استودیو از شنیدن اینکه اچ پی دستگاه را به روز کرده، خوشحال خواهند شد. ZBook Studio G9 جدید را می توان تا کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti یا RTX A5000 پیکربندی کرد. (این دو از نظر قدرت خام قابل مقایسه هستند، اما A5000 برای بارهای تولید سنگین تر مانند یادگیری ماشینی و شبیه سازی در نظر گرفته شده است.)

اچ پی می گوید که مدل های ZBook Studio از 3.81 پوند (1.73 کیلوگرم) شروع می شوند، اما “وزن بر اساس پیکربندی و اجزای سازنده متفاوت است.” این بدان معناست که ما دقیقاً نمی دانیم که مدل های RTX 3080 Ti و RTX A500 به طور خاص چقدر سبک خواهند بود، اما منطقی به نظر می رسد که انتظار داشته باشیم وزن آنها کمتر از چهار پوند باشد. برای ماشین‌هایی که طراحی سه بعدی و یادگیری ماشینی در نظر گرفته شده‌اند، این بسیار چشمگیر است.

مهم‌تر از همه، ZBook Fury 16 G9 اکنون مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل از سری Core HX است. این تراشه‌های جدید 55 وات عملکرد پایه را با حداکثر 16 هسته و 24 رشته ارائه می‌کنند.  گزینه های i5، i7 و i9 در دسترس خواهند بود. این پردازنده‌های قدرتمند با حداکثر 128 گیگابایت رم DDR5-4800MHz در طعم‌های ECC و غیرECC متصل می‌شوند و در چهار اسلات SODIMM پخش شده اند. همچنین می توانید تا 16 ترابایت حافظه M.2 PCIe 3.0 SSD یا حداکثر 4 ترابایت حافظه سریعتر M.2 PCIe 4.0 داشته باشید.

تغییر قابل توجه دیگر مربوط به نمایشگر است و به نسبت تصویر 16:10 با صفحه نمایش بیشتر تغییر یافته، روندی که در بسیاری از بهترین لپ تاپ های اچ پی دیده ایم. ابتدایی ترین نسخه دارای وضوح فول اچ دی پلاس با روکش ضد تابش، روشنایی 400 نیت و رنگ 100 درصد sRGB است. صفحه نمایش دیگر فول اچ دی پلاس دارای روشنایی 1000 نیت و Sure View HP است. با افزایش وضوح به +UHD، یک صفحه نمایش لمسی OLED با روشنایی 400 نیت، رنگ 100 درصد DCI-P3 و گواهی نور آبی کم دریافت می کنید. و برای کسانی که به فناوری DreamColor اچ پی نیاز دارند، گزینه نهایی UHD پلاس با نرخ تازه سازی 120 هرتز، روشنایی 500 نیت و پوشش رنگی 100 درصد DCI-P3 در دسترس است.

در بالای صفحه نمایش یک دوربین ترکیبی 5 مگاپیکسلی IR و یک شاتر برای حفظ حریم خصوصی بیشتر قرار دارد. Fury 16 G9 دارای HP Auto Frame است که به شما امکان می‌دهد در حین ارائه ویدیو بدون از دست دادن فوکوس دوربین حرکت کنید. میکروفون های دوتایی موجود در این دستگاه با قابلیت حذف نویز همراه هستند و صفحه کلید در اینجا نسبتاً درجه یک است و نور RGB قابل تنظیم برای هر کلید را به مقاومت استاندارد در برابر نشت اضافه می کند.

در مورد اتصال بی سیم، این لپ تاپ به صورت استاندارد دارای Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 است. اگر اغلب خارج از محدوده Wi-Fi یا اترنت سفر می کنید، مودم 5G LTE با هزینه اضافی در دسترس است. HP ZBook بدون اقدامات امنیتی بی شماری که به محافظت از داده های شما کمک می کند، کامل نخواهد بود. در کنار مجموعه کاملی از ویژگی‌های امنیتی این شرکت – از جمله Secure Click، Sure Sense، Secure Platform، Sure Recover و Sure Start – یک تراشه TPM 2.0، سنسور اثر انگشت، دوربین مادون قرمز و گواهینامه Windows Secured Core وجود دارد. انتظار می رود HP ZBook Fury 16 G9 در ژوئن 2022 عرضه شود. قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *