امروز در کامپوتکس 2022، AMD پردازنده های جدید سری Ryzen 7000 مبتنی بر ریزمعماری Zen 4 در کنار پلتفرم سوکت AM5 (LGA1718) و چیپست های جدید معرفی کرد. در کنار این دو اعلامیه مهم، AMD همچنین فناوری جدید SmartAccess Storage خود را معرفی کرد، ویژگی جدیدی که این شرکت به مجموعه فناوری های هوشمند خود اضافه کرده که شامل حافظه دسترسی هوشمند (SAM) و AMD SmartShift می شود.

از نامش کاملاً واضح است که این ویژگی به نوعی تقویت حافظه مربوط می شود. پیش از این، زمانی که برای اولین بار فاش شد، حدس زدیم که ممکن است بر اساس DirectStorage API مایکروسافت باشد. AMD امروز حدس و گمان ما را تایید کرد و همچنین اضافه کرد که در کنار DirectStorage، این شرکت همچنین از فناوری Smart Access Memory خود برای ارائه رفع فشرده سازی دارایی گرافیک استفاده می کند که زمان بارگذاری بازی و کارایی جریان بافت را به شدت بهبود می بخشد.

در اینجا نحوه توصیف فناوری جدید SmartAccess Storage شرکت آمده است:

بارگذاری بازی سنتی مقدار قابل توجهی از قدرت محاسباتی را برای از بین بردن داده های بازی مصرف می کند و برای اینکار نیاز به CPU برای رفع فشرده سازی و انتقال داده داشته، که تاخیر ایجاد می کند و منابع سیستم قابل توجهی را اشغال می کند. برای کمک به دور زدن این تنگناها، AMD فناوری SmartAccess Storage را ایجاد کرده، مجموعه‌ای از فناوری‌هایی که از DirectStorage مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند، از Smart Access Memory™8 با فناوری‌های پلتفرم جدید AMD به همراه فشرده‌سازی دارایی‌های گرافیکی Radeon برای بهبود زمان بارگذاری بازی و پخش بافت استفاده می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *