لپ تاپ

کورسیر اولین لپ تاپ گیمینگ مجهز به تاچ بار خود را معرفی کرد

کورسیر پس از چندین دهه پیشروی در فضای دسکتاپ، اولین لپ تاپ گیمینگ خود را معرفی کرد. Voyager a1600 جدید یک نیروگاه AMD است که به هر دو پردازنده سری Ryzen 6000 و سری AMD Radeon RX 6000 مجهز شده است. این دستگاه اولین سرمایه‌گذاری کورسیر در زمینه سخت‌افزار موبایلی پس از خرید سازنده رایانه‌های شخصی مشتاق Origin در سال 2019 است.

ما هنوز با اطمینان کامل نمی دانیم که این دستگاه چگونه خواهد بود زیرا تصاویری که کورسیر در اختیار قرار داده، فقط رندر هستند و ما فقط نگاهی کوتاه در جریان سخنرانی AMD Computex داشتیم. با این حال، هنگامی که نگاهی به تصاویر بیندازید، با یک تاچ بار لمسی مواجه می شوید. البته به این ردیف از دکمه‌های میانبر بالای صفحه‌کلید «تاچ بار» نمی‌گویند.

کورسیر آن را به طور خاص به عنوان «ده دکمه میانبر کلید S قابل تنظیم با دسترسی آسان» توصیف کرد. نکته خوب این است که این ردیف از 10 دکمه میانبر کلید S با قابلیت تنظیم آسان، کلیدهای اضافی را به کیبورد اضافه می کند. این کلیدهای S توسط نرم‌افزار Elgato Stream Deck پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که احتمالاً از آنها برای کنترل‌های پخش زنده مختلف، از جمله تغییر صحنه‌ها، راه‌اندازی رسانه و تنظیم صدا استفاده می‌کنید. ما لزوماً انتظار نداریم که یک لپ‌تاپ وسیله انتخابی برای بسیاری از استریمرها باشد، اما همچنان ایده جالبی است که در فضای بازی غیرمعمول است – و همچنین می‌تواند به‌عنوان یک کنترلر جلسه Zoom به خوبی کار کند.

همچنین به نظر می رسد که می توانید در زمانی که لپ تاپ بسته است به این کنترل های لمسی دسترسی داشته باشید. در بخش های دیگر، Voyager دارای کیبورد مکانیکی پروفایل کم Cherry MX با اندازه کامل و نور پس‌زمینه RGB هر کلید و همچنین وب‌کم 1080p FHD خواهد بود. در این تصاویر شاید چیزی شبیه یک شاتر وب کم فیزیکی مشاهده کنید که ممکن است نشانه خوبی باشد که کورسیر در این زمینه تلاش می کند.

خریداران احتمالی Voyager می‌توانند بین Ryzen 7 6800HS و Ryzen 9 6900HS یکی را انتخاب کنند – هر دو پیکربندی با پردازنده گرافیکی Radeon 6800M عرضه می‌شوند. شما می توانید تا 64 گیگابایت رم (البته Corsair Vengeance DDR5) و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. این دستگاه دارای صفحه نمایش 16 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ تازه سازی 240 هرتز است و از دو درگاه تاندربولت 3 USB 4.0، یک USB 3.2 Gen 2 Type-C، یک USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک کارت خوان SDXC 7.0 و یک جک صدا بهره می برد.

کیفیت و موفقیت این لپ تاپ ممکن است اولین سرنخ ما در مورد اینکه این توسعه چقدر خوب پیش می رود باشد. Origin در گذشته رایانه های مناسبی ساخته و به ویژه به دلیل قابلیت شخصی سازی سیستم هایی که می فروشند قابل توجه است. دیدن اینکه ماشین جدید کورسیر چقدر قابل تنظیم است و چقدر این انتخاب های طراحی در فضای علاقه مندان به خوبی انجام می شود، جالب خواهد بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا