کانن از دوربین های سنسور کراپ EOS R APS-C رونمایی کرد که شامل مدل 32 مگاپیکسل EOS R7 و 24 مگاپیکسل EOS R10 است. مدل‌های جدید سری‌های APS-C و فول فریم RF کانن را در یک راستا قرار می‌دهند، بنابراین در نهایت می‌توانید از لنزها به جای هم استفاده کنید، همان‌طور که می‌توانید با دوربین‌های EF و EF-S DSLR آن انجام دهید. مهمتر از همه، آنها دارای مشخصات قابل توجهی مانند سرعت عکسبرداری مکانیکی 15 فریم در ثانیه، فیلمبرداری 4K با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار Dual Pixel Canon هستند.

کانن EOS R7

R7 در راس این سری بوده و بدنه ای کاملاً جدید با برخی ویژگی های طراحی دارد که قبلاً در هیچ دوربینی ندیده ایم. به جای دو صفحه معمولی در بالا و یکی در پشت، فقط دو صفحه دارد. صفحه دوم در پشت اما در بالا قرار دارد و دور جوی استیک نقطه فوکوس می پیچد. صفحه دوم در پشت اما در بالا قرار دارد و دور جوی استیک نقطه فوکوس می پیچد.

این دوربین اندازه مناسبی دارد و وزن آن 612 گرم (21.6 اونس) است که بسیار بیشتر از مدل 503 گرمی سونی A6600 است.  ولاگرها یک صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 1.62 میلیون نقطه و 2.36 میلیون نقطه OLED EVF دارند که در مقایسه با 3.69 میلیون نقطه EVF در X-T4 رقیب فوجی‌فیلم، پایین‌تر است. R7 دارای لرزشگیر 5 محوره داخل بدنه تا 7 استاپ بوده که بهترین در رده خود است.

سایر ویژگی‌های کلیدی شامل دو اسلات کارت UHS-II و هر دو درگاه میکروفون و هدفون است. این دوربین از باتری‌های LP-E6NH مشابه R6 و R5 استفاده می‌کند و کانن نوید 660 عکاسی را در هر بار شارژ با فعال کردن EVF می‌دهد. R7 دارای سنسور 32 مگاپیکسلی APS-C است. تقریباً مانند آن مدل، امکان عکاسی بسیار سریع را با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت شاتر الکترونیکی و سرعت فوق العاده 15 فریم در ثانیه در حالت شاتر مکانیکی – همه با فوکوس خودکار مداوم و نوردهی خودکار فعال می‌کند. می توانید عکس های فشرده RAW را برای حدود شش ثانیه (100 عکس) قبل از پر شدن بافر در حالت شاتر مکانیکی یا 65 عکس با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت الکترونیکی بگیرید.

فوکوس خودکار توسط سیستم پیکسل دوگانه عالی کانن برای عکس‌ها و ویدیوها تامین می‌شود. کانن می گوید که این سیستم را از پرچمدار R3 خود به ارث برده است – از جمله ویژگی های جدید ردیابی سوژه، چشم و چهره (هر چند گزینه AF چشم ردیابی را ندارد). این بدان معناست که شما باید عملکرد فوکوس خودکار را همتراز با آنچه سونی ارائه می دهد و برتر از سیستم های نیکون و فوجی فیلم ببینید.

در مورد ویدیو، شما می توانید با استفاده از ناحیه حسگر 7K کامل، وضوح 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرید، که باید امکان فیلمبرداری بسیار واضح را فراهم کند، اگرچه زمان ضبط به دلیل محدودیت های حرارتی به 30 دقیقه محدود شده است. همچنین می‌تواند 4K نمونه‌برداری شده (خط رد شده) را با سرعت 60 فریم بر ثانیه کنترل کند، یا همین کار را با برش قابل توجه 1.81 برابر، بدون مشکل زمان گرمایش انجام دهد. به علاوه می تواند ویدیو 1080p تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

اگر می‌خواهید محتوای HDR ایجاد کنید، می‌توانید ویدیوی HDR PQ بگیرید یا برای ویرایش بیشتر و انعطاف‌پذیری تصحیح رنگ، فیلم‌های 10 بیتی را در پروفایل C-Log 3 بگیرید. این ویژگی، همراه با نمایشگر بازشو، لرزشگیر درون بدنه و حالت‌های 4K، باعث می‌شود R7 یکی از توانمندترین دوربین‌های APS-C برای فیلم‌برداری یا ولاگری باشد.

کانن EOS R10

EOS R10 این ویژگی را کمی نسبت به R7 به ارث برده، اما همچنان یک دوربین بدون آینه بسیار توانا است. بزرگترین تفاوت در رزولوشن است، و R10 سنسور 24 مگاپیکسلی را ارائه می دهد. همچنین فاقد لرزشگیر درون بدنه است، بنابراین برای این کار باید به لنزهای لرزشگیر تکیه کنید. و در حالی که مانند R7 دارای صفحه نمایش بازشو است، وضوح آن کمتر است و 1.04 میلیون نقطه است (2.36 میلیون نقطه OLED EVF همان است).

همانند R7، می‌تواند با شاتر مکانیکی تا سرعت 15 فریم در ثانیه یا در حالت الکترونیکی بی‌صدا با سرعت 23 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. با این حال، بافر سریع‌تر پر می‌شود و فقط حدود 30 عکس در حالت مکانیکی یا حدود 26 عکس در حالت بی‌صدا را امکان‌پذیر می‌کند. طراحی بدنه متفاوت است، و به طور قابل توجهی کوچکتر از R7 است و تنها 426 گرم وزن دارد. دستگیره کمی کوچکتر است و فضای کمتری برای دست شما بین دستگیره و لنز وجود دارد.

در سمت ویدیو می‌تواند ویدیوهای 4K بیش از نمونه‌برداری شده را با سرعت 30 فریم بر ثانیه با استفاده از عرض سنسور کامل یا ویدیوهای 4K/60fps با برش 1.56 برابری بگیرد. این می تواند ویدیوی 10 بیتی را در حالت HDR PQ ضبط کند، اما هیچ تنظیمات گزارشی را ارائه نمی دهد. دارای پورت میکروفون است، اما بدون جک هدفون می باشد. دو دوربین جدید کانن از پردازنده‌ی Digic X استفاده می‌کنند و به‌لطف همین پردازنده می‌توانند فوکوس خودکار دقیق و تصویربرداری متوالی پرسرعت ارائه دهند.

دوربین EOS R10 با قیمت 979 دلار (صرفاً برای بدنه) قابل‌ پیش‌خرید است. با پرداخت 1379 دلار می‌توانید بدنه و لنز RF-S 18-150mm را خریداری کنید. کیت دیگری از این دوربین که شامل بدنه و لنز RF-S 18-45mm f4.5-6.3 IS STM است و برای ولاگرها مناسب به نظر می‌رسد 1099 دلار قیمت دارد. دوربین EOS R10 یک ماه دیرتر از R7 روانه‌ی بازار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند اکنون بدنه‌ دوربین EOS R7 را با قیمت 1499 دلار پیش‌خرید کنند. تهیه‌ بدنه‌ دوربین و لنز RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM هزینه‌ای 1899 دلاری روی دست کاربر می‌گذارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *