آموزش

نحوه نصب و دسترسی به درایوهای NTFS ویندوز در لینوکس

اگر می خواهید ستاپ دوگانه با ویندوز و لینوکس را راه اندازی کنید، ممکن است بخواهید به داده های ذخیره شده در درایوهای ویندوز از سیستم لینوکس دسترسی داشته باشید. با این حال، ممکن است متوجه شوید که درایوهای ویندوز در مدیر فایل ظاهر نمی شوند. این به این دلیل است که، در برخی از توزیع‌ها، باید آنها را به صورت دستی نصب کنید. بیایید نگاهی به نحوه دسترسی به درایوهای NTFS/Windows خود در لینوکس بیندازیم.

مرحله 1: درایور NTFS-3G را نصب کنید

برای نصب موفقیت آمیز و دسترسی به درایوهای NTFS در لینوکس، باید یک درایور نصب کنید تا مطمئن شوید که مشکل ناسازگاری ایجاد نمی شود. درایور قابل استفاده هنگام کار با درایوهای NTFS شامل NTFS-3G است. این درایور سازگاری متقابل بین مشتقات Debian/Ubuntu، سیستم‌های مبتنی بر لینوکس Arch و همچنین سیستم‌های RHEL/CentOS/Fedora است.

برای نصب درایور NTFS-3G بر روی سیستم لینوکس خود، یک ترمینال را روشن کرده و با استفاده از مدیر بسته توزیعی که در حال اجرا هستید، آن را نصب کنید:

در دبیان و اوبونتو، اجرا کنید:

sudo apt install ntfs-3g

در سیستم های مبتنی بر Arch، اجرا کنید:

sudo pacman -S ntfs-3g

برای نصب درایور NTFS-3G در Fedora، CentOS یا RHEL، دستور زیر را صادر کنید:

sudo dnf install ntfs-3g

این مورد باید درایور را روی سیستم لینوکس شما نصب کند. اکنون می توانید به مراحل بعدی بروید.

مرحله 2: پارتیشن NTFS را شناسایی کنید

یک مرحله مقدماتی قبل از نصب درایو این است که ابتدا شناسه دستگاه آن را شناسایی کنید. این مورد مهم می باشد، چراکه ممکن است کار با پارتیشن یا درایو اشتباه باعث از دست دادن اطلاعات ناخواسته شود. برای شناسایی تمام درایوها و انواع پارتیشن آنها، از دستور fdisk با فلگ -l استفاده کنید.

sudo fdisk -l

خروجی تمام درایوها و پارتیشن های مختلف را به همراه اطلاعات مفیدی مانند اندازه، فضای آزاد موجود، نوع پارتیشن و موارد دیگر نمایش می دهد. نام دستگاه را به دقت یادداشت کنید. بعداً در این راهنما به آن نیاز خواهید داشت.

مرحله 3: یک دایرکتوری برای نصب درایو بسازید

در لینوکس، همه چیز، از جمله دستگاه های سخت افزاری، به عنوان یک فایل در نظر گرفته می شود. بنابراین، برای نصب درایوهای NTFS خود بر روی لینوکس، باید یک دایرکتوری جداگانه ایجاد کنید که درایو در آن نصب شود و محتوای آن مشخص شود. این فرآیند به سادگی ایجاد یک دایرکتوری معمولی در لینوکس است. با استفاده از دستور mkdir یک دایرکتوری جدید در پارتیشن ریشه سیستم لینوکس خود ایجاد کنید. به منظور سازماندهی بهتر، دایرکتوری را در پوشه /mnt ایجاد کنید و نام آن را رسانه بگذارید.

sudo mkdir /mnt/media

اکنون که یک دایرکتوری برای درایو NTFS اختصاص داده ایم، باید جداول سیستم فایل در لینوکس را با مکان درایو به روز کنیم.

مرحله 4: جداول سیستم فایل را به روز کنید و درایو را سوار کنید

به روز رسانی جداول سیستم فایل یک مرحله مهم است که به دستگاه لینوکس شما امکان می دهد درایوهای ذخیره سازی جدید را شناسایی و نصب کند. در لینوکس، فایل /etc/fstab تنظیمات فایل سیستم را ذخیره می کند.

sudo nano /etc/fstab

باید مکان درایو NTFS و سایر داده های مهم را اضافه کنید تا مطمئن شوید که سیستم شما می تواند آن را بدون هیچ مشکلی نصب کند. برای بروز رسانی جدول سیستم فایل لینوکس خود، از هر ویرایشگر متنی دلخواه خود استفاده کنید و فایل /etc/fstab را باز کنید.

در یک خط جدید، مکان درایو NTFS، دایرکتوری که قبلا ایجاد کرده‌اید، درایور مورد استفاده (NTFS-3g) و خواندن، نوشتن و اطلاعات دسترسی کاربر را اضافه کنید. مطمئن شوید که هر ورودی را با یک فضای Tab جدا کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تایپ کنید، می‌توانید تنظیمات را برای هر درایوی که قبلاً نصب شده و کاربردی است، تکرار کنید.

پس از وارد کردن داده ها، فایل را بنویسید. ترمینال را روشن کنید و از دستور mount به همراه شناسه دستگاه خود برای نصب آن استفاده کنید:

mount /dev/sda3 /mnt/media/drive_location_here

در صورتی که می خواهید درایو را جدا کنید، می توانید این کار را با استفاده از دستور umount انجام دهید:

umount /dev/sda3 /mnt/media/drive_location_here

این تمام کاری است که باید انجام دهید. در صورت تمایل می‌توانید سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید، اما در بیشتر موارد نیازی به آن نخواهد بود. اکنون می توانید درایو NTFS خود را از ترمینال با استفاده از دستور cd یا از طریق مدیر فایل توزیع لینوکس خود کاوش کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا