اپل در WWDC 22 ظاهر جدیدی را برای CarPlay نشان داد، البته بیش از یک سال قبل از ورود آن. با این وجود، اولین خودروسازی که از نسخه جدید پشتیبانی می‌کند خود را نشان داده و لزوماً این خودروسازی نیست که ما انتخاب می‌کردیم. پول استار، سازنده Polestar 2، در توییتر اعلام کرد که این خودرو سال آینده CarPlay کاملاً جدید را دریافت خواهد کرد. نه تنها این، بلکه یک بروزرسانی OTA در این ماه برای Polestar 2 ارائه می‌شود تا تجربه CarPlay موجود را ارائه دهد.

این یک خبر بزرگ در چند سطح است. اولا، اپل CarPlay جدید و داخلی Polestar 2 کاملاً برای آن ساخته شده است. اما شاید مهمتر و جالب تر، Polestar 2 در حال حاضر از Android Automotive استفاده می کند. می دانید که توسط گوگل ساخته شده است. وجود CarPlay در کنار Android Auto غیر معمول نیست، و در بسیاری از خودروها وجود دارد. ما هنوز چیز زیادی در مورد نسل بعدی CarPlay نمی‌دانیم، اما فقط نام آن نشان می‌دهد که هنوز هم تصویری از آیفون شماست.

به این ترتیب، Polestar به راحتی می‌تواند سیستم‌عامل Android Automotive را در ماشین‌ها نگه دارد و سیستم اپل را برای کسانی که خودروهایشان را کمی کمتر از Googly دوست دارند، در بالای صفحه قرار دهد. با این وجود، دیدن چنین تعهدی زودهنگام قابل توجه است، و در واقع پول استار تا سال آینده منتظر نمی ماند تا CarPlay فعلی را راه اندازی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *