اپل CarPlay یک راه عالی برای کنترل گوشی خود فقط با استفاده از صدایتان است که به شما امکان می دهد سفرهای ایمن و راحت با ماشین خود داشته باشید. اما، مانند هر چیز دیگری در دنیای فناوری، CarPlay ممکن است دچار اختلال شود، که اگر برای سفر سریع بعدی یا سواری طولانی خود به آن نیاز داشته باشید، ناامید کننده است. بنابراین، چگونه می توانید اپل CarPlay خود را به سرعت و به راحتی دوباره کار کند؟

1. گوشی خود را ریستارت کنید

ما با واضح ترین راه حل برای بسیاری از مشکلات مربوط به گوشی های هوشمند شروع می کنیم: ریستارت کردن. گاهی اوقات، به سادگی روشن و خاموش کردن گوشی خود می تواند مشکلی را که در اپل CarPlay خود با آن مواجه هستید، برطرف کند، بنابراین قبل از انتخاب راه حل های دیگر لیست شده در اینجا، ابتدا این کار را امتحان کنید.

2. مطمئن شوید که CarPlay در آیفون شما فعال است

اگر نمی توانید CarPlay را در وسیله نقلیه خود راه اندازی کنید، ممکن است به این دلیل باشد که این ویژگی هنوز در آیفون شما فعال نشده است. برای انجام این:

  • ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و سپس به General بروید.
  • بعد به بخش CarPlay در General خود رفته و به My Cars بروید. در اینجا، می‌توانید با فراموش کردن خودرو و اتصال مجدد به آن، وسیله نقلیه خود را پیکربندی یا دوباره پیکربندی کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که وسیله نقلیه ای که در CarPlay پیکربندی کرده اید در Screen Time غیرفعال نیست. برای بررسی این موضوع، به تنظیمات خود برگردید و روی دسته Content & Privacy Restrictions ضربه بزنید. در اینجا، بخشی به نام Allowed Apps را خواهید دید. از اینجا، می‌توانید ببینید که به کدام برنامه‌های گوشی شما مجوز صفحه نمایش داده شده است. اگر کلید سمت چپ است، روی آن ضربه بزنید تا مجوزهای CarPlay فعال شود.

3. مطمئن شوید که بلوتوث شما متصل است

اگر از اپل CarPlay به صورت بیسیم استفاده می کنید، مطمئن شوید که بلوتوث شما فعال است. می توانید تنظیمات بلوتوث خود را با رفتن به Settings > Bluetooth پیدا کنید. در اینجا می توانید بلوتوث را با استفاده از کلید فعال کنید.

در این مورد، باید بررسی کنید که حالت Airplane در حال حاضر روی گوشی شما فعال نباشد، زیرا این کار تمام قابلیت های بی سیم دستگاه شما را غیرفعال می کند. همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، ضامن نشان می دهد که حالت هواپیما غیرفعال شده است. اگر این کلید سبز است، کافی است یک بار روی آن ضربه بزنید تا حالت Airplane غیرفعال شود تا بتوانید به صورت بی سیم به وسیله نقلیه خود متصل شوید.

4. کابل USB خود را بررسی کنید

اگر از CarPlay از طریق اتصال سیمی استفاده می کنید، ممکن است کابل لایتنینگ شما مشکل داشته باشد. بنابراین، کابل خود را از خارج بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و سپس آن را در تنظیمات دیگری آزمایش کنید. برای مثال، می‌توانید دستگاه دیگری را با استفاده از کابل شارژ کنید تا ببینید کار می‌کند یا خیر. این اغلب ساده‌ترین خطاها هستند که باعث مشکلات فنی می‌شوند، بنابراین اگر ثابت شد کابل لایتنینگ به USB متصل نیست یا وجود ندارد، می‌تواند کمک کند. همچنین باید مطمئن شوید که کابل USB شما به پورت صحیح خودروی شما وصل شده است.

5. سیستم عامل خود را به طور منظم به روز کنید

برخی از مشکلاتی که هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود با آن مواجه خواهید شد را می توان از طریق یک بروزرسانی نرم افزاری ساده حل کرد، زیرا این می تواند هرگونه باگ یا مشکلات اضافی را که در حال حاضر بر عملکرد دستگاه شما تأثیر می گذارد، برطرف کند. بنابراین، اگر با اپل CarPlay مشکل دارید، مطمئن شوید که از آخرین نسخه iOS استفاده می کنید.

با رفتن به Settings > General > Software Update می‌توانید بررسی کنید که آیا گوشی هوشمندتان به‌روزرسانی می‌شود یا خیر. در اینجا، می‌توانید ببینید آیا نسخه جدیدتر iOS در دسترس است یا خیر، که می‌تواند به حل مشکل CarPlay شما کمک کند.

6. مطمئن شوید که سیری هنگام قفل فعال است

اگر می‌خواهید Apple CarPlay را با استفاده از صدای خود کنترل کنید و پاسخ نمی‌دهد، ممکن است به این دلیل باشد که دستیار صوتی سیری شما هر زمان که گوشی شما قفل بوده، غیرفعال می‌شود. برای بررسی وضعیت سیری، به Settings > Siri & Search بروید. در اینجا، می توانید بررسی کنید که سیری فعال است یا خیر و اگر فعال نیست، آن را فعال کنید. اگر نه، روی کلید کنار Allow Siri When Locked ضربه بزنید تا فعال شود.

7. مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما با CarPlay سازگار است

متأسفانه، همه مدل‌ها و سازندگان خودرو از اپل CarPlay پشتیبانی نمی‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک مدل قدیمی دارید، بعید است که بتوانید از CarPlay استفاده کنید. می‌توانید به فهرست همه مدل‌های پشتیبانی‌شده توسط CarPlay اپل بروید تا ببینید آیا وسیله نقلیه شما با این ویژگی سازگار است یا خیر.

زمانی که یک فناوری قابل اعتماد از کار می افتد و عدم توانایی در استفاده مسئولانه از گوشی شما در جاده ها می تواند بسیار محدود کننده باشد، همیشه خسته کننده است. اما با نکات و ترفندهای بالا، می‌توانید مشکلاتی را که بر روی CarPlay شما تأثیر می‌گذارد، برطرف کنید و به گوش دادن به آهنگ‌ها، پیمایش سفر خود یا برقراری ارتباط با عزیزان با خیال راحت و راحت بازگردید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *