هنگامی که یک کانال یوتیوب راه اندازی می کنید، می‌خواهید در هر ویدیویی که منتشر می‌کنید نشانه‌های بهبود واضحی را نشان دهید. نحوه صدای ویدیوهای شما به اندازه ظاهرتان مهم است و می توانید دلیل محکمی برای اینکه صدا مهم ترین جنبه ویدیو بوده، استدلال کنید. متأسفانه، بسیاری از میکروفون‌های داخلی دوربین در دراز مدت این کار را برای شما انجام نمی‌دهند. می‌توانید کیفیت صدا را در ویدیوهای یوتیوب خود با استفاده از چندین روش بهبود بخشید، و ما در زیر به هشت مورد از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

1. روی یک میکروفون سرمایه گذاری کنید

خرید میکروفون ساده ترین راه برای بهبود کیفیت صدای ویدیوهای یوتیوب شما است. می‌توانید میکروفون‌هایی بخرید که به‌عنوان یک افزونه روی دوربین شما قرار می‌گیرند، که احتمالاً اگر قصد دارید ولاگ کنید، انتخاب ایده‌آلی است. اگر بیشتر به سخنگویی ویدیوها علاقه دارید، می توانید پلاگینی را دریافت کنید که به رایانه شما وصل می شود.

میکروفون هایی که برای یوتیوب عالی هستند به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه بوده و گزینه های مختلفی را خواهید یافت. هنگام صحبت می توانید برخی از آنها را در مقابل خود قرار دهید، در حالی که برخی دیگر باید از ارتفاع آویزان شوند. در هنگام تصمیم گیری به ترجیحات خود و میزان فضایی که دارید فکر کنید. اگر از میکروفون پلاگین برای رایانه خود استفاده می کنید، می توانید صدا را با ویدیوی خود در نرم افزار ویرایش خود همگام کنید.

2. صدای خود را ویرایش کنید

در مقایسه با یک میکروفون داخلی پیش فرض، خرید یک میکروفون مناسب کیفیت صدای ویدیوهای یوتیوب شما را به شدت بهبود می بخشد. با این حال، این تنها نقطه شروع است. هنگامی که صدای خود را ضبط می کنید، احتمالاً هنوز هم باید چند ترفند اضافی ایجاد کنید.

اگر می خواهید صدای خود را واضح تر کنید یا صدای آن را افزایش دهید، می توانید از نرم افزار ویرایش برای دستیابی به نتایج دلخواه خود استفاده کنید. هدف اصلی Adobe Audition تغییر کیفیت صدا است، اما می توانید از Premiere Pro نیز استفاده کنید. حداکثر دسی بل (dB) را که صدای شما می تواند به آن برسد را در نظر بگیرید. اگر اشتراک Adobe ندارید، می توانید به جای آن از ابزارهایی مانند Final Cut Pro استفاده کنید.

3. هنگام صحبت از ضربه زدن به سطوح خودداری کنید

وقتی صدا را برای ویدیوهای یوتیوب ضبط می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که میکروفونی که استفاده می‌کنید احتمالاً به دریافت نویز حساس است. اگر در حین صحبت کردن در ویدیوهای یوتیوب خود، روی سطوح ضربه بزنید، برای بینندگان شما بسیار آزاردهنده خواهند بود. یک مثال واضح زمانی است که هنگام ژست گرفتن دستان خود را روی میز مقابل خود قرار می دهید.

در حالی که احتمالاً هنگام ضبط ویدیو با حرکات دست کار می کنید، سعی کنید دستان خود را از سطوح سخت دور نگه دارید. انجام این کار به کمی تمرین نیاز دارد، زیرا شما اساساً یک عادت را فراموش می کنید. حتی اگر واقعاً به محتوایی که می‌سازید علاقه دارید، نمایش آن در چند ویدیوی اول کمی دشوار است. احتمالاً احساس عصبی خواهید کرد، که در صدا و زبان بدن شما ترجمه می شود.

تبدیل شدن به یک سخنران با اعتماد به نفس مهارتی دشوار برای یادگیری است، اما اگر می‌خواهید مخاطبان یوتیوب خود را افزایش دهید، باید زمان خود را صرف آن کنید. می‌توانید چندین منبع رایگان در یوتیوب، دوره‌های آموزشی در وب‌سایت‌هایی مانند Udemy و Skillshare و برنامه‌هایی که می‌توانند به سخنرانی عمومی کمک کنند، بیابید.

5. صداهای پس زمینه را در پست پروداکشن حذف کنید

در حین ضبط ویدیوهای یوتیوب خود، گاهی متوجه می شوید که نویز پس زمینه وجود دارد. اگر در یک محیط پر سر و صدا در حال ضبط ویدیو هستید، کنترل کمتری نسبت به محیط‌هایی که ویدیوهای کم نویز تولید می شود، خواهید داشت و بینندگان تمایل دارند صدای پس زمینه آزاردهنده را ببینند. می توانید صداهای پس زمینه را در نرم افزارهای پس از تولید حذف کنید یا حداقل آنها را کاهش دهید. Premiere Pro، Final Cut Pro، و DaVinci Resolve چندین ابزار دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا صدای ویدیوهایتان کمتر حواس‌پرت‌کننده باشد.

6. آهسته و واضح صحبت کنید

احتمالاً وقتی به اولین ویدیوهای یوتیوب خود نگاه می کنید، این سوال برای شما پیش می آید که چرا اینقدر سریع صحبت کردید. انجام این کار نه تنها شما را عصبی می کند، بلکه ویرایش صدا را نیز دشوارتر می کند. اگر می خواهید صدای خود را بهتر کنید، آهسته و واضح صحبت کنید. می توانید مکث های طولانی را در فرآیند پس از تولید حذف کنید. در حالی که داشتن چند یادداشت ایده خوبی است، ممکن است بخواهید از نوشتن فیلمنامه خودداری کنید. انجام این کار باعث می شود شما غیرطبیعی به نظر برسید.

7. جهت میکروفون خود را تغییر دهید

اگر صدای شما در ویدیوها ناسازگار است، ممکن است نیازی به انجام کار زیاد نباشد. گاهی اوقات، چیزی به سادگی تغییر جهت میکروفون به شما کمک می کند که هنگام صحبت کردن کمی بلندتر و مطمئن تر به نظر برسید. اگر صدای شما به اندازه دلخواه شما بلند نیست، میکروفون را کمی به خود نزدیکتر کنید یا اگر میکروفونی روی میزتان دارید آن را بالا یا پایین ببرید. برخی از میکروفون ها دارای لوازم جانبی اضافی هستند که در برخی موارد می توانند صدای شما را بهتر کنند. با این حال، اگر متوجه شدید که این اثر را ندارد، می توانید آنها را حذف کنید.

8. کامپیوتر خود را بی صدا کنید

اگر در حال ضبط صدا از رایانه خود برای ویدیوهای یوتیوب هستید، باید مطمئن شوید که هیچ نویز خارجی – به غیر از صحبت کردن شما – وارد میکروفون نمی شود. نیازی به گفتن نیست که صدایی که از رایانه شما خارج می شود می تواند باعث ایجاد پژواک شود که گوش دادن به فایل شما را تقریباً غیرممکن می کند. قبل از ضبط ویدیو، مطمئن شوید که کامپیوتر خود را از قبل بی صدا کرده اید یا به سادگی میکروفون را از بلندگوها دور کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *