هنگام انتخاب یک مسیر ناوبری باید چند نکته را در نظر گرفت: کدام یک سریع‌ترین خواهد بود؟ کدام یک کمترین مایل است؟ گوگل مپس همچنین می تواند به شما نشان دهد که کدام مسیر بیشترین صرفه جویی در مصرف بنزین را خواهد داشت.

نقشه های گوگل در مواردی مانند شیب جاده و ازدحام ترافیک فاکتور می گیرند تا بفهمند کدام مسیرها کم مصرف ترین سوخت را دارند. انتخاب مسیر با کمترین مایل ساده نیست. به‌طور پیش‌فرض، اگر زمان تخمینی تا رسیدن (ETA) تقریباً با سریع‌ترین مسیر برابر باشد، گوگل مپس این مسیرهای سازگار با محیط زیست را ترجیح می‌دهد. شما نیز می توانید به صورت دستی این مسیرها را خودتان انتخاب کنید.

برای شروع، گوگل مپس را در آیفون، آیپد یا دستگاه اندرویدی خود باز کنید. مکان مورد نظر برای بازدید را جستجو کنید و روی Directions ضربه بزنید.

اکنون چند مسیر ممکن را مشاهده خواهید کرد که می توانید طی کنید. اگر گوگل مپس قبلاً کم مصرف ترین مسیر را انتخاب کرده باشد، یک نماد برگ را در مسیر آبی رنگ می بینید.

اگر مسیر کم مصرف از قبل انتخاب نشده، به سادگی روی آن ضربه بزنید تا مسیر خود را تغییر دهید.

با انتخاب مسیر مورد نظر، روی Start ضربه بزنید تا ناوبری گام به گام آغاز شود.

مایه تاسف است که گوگل این ویژگی را در نسخه دسکتاپ گوگل مپس در دسترس قرار نمی دهد. مطمئناً، این یک ویژگی ناوبری است، به این معنی که به احتمال زیاد از آن در گوشی خود در ماشین استفاده می کنید. اما خوب است که بتوانید از دسکتاپ برای برنامه ریزی استفاده کنید و امکان ارسال مسیرها از دسکتاپ به تلفن شما وجود دارد. صرف نظر از اینکه سعی می کنید دوستدار محیط زیست باشید یا فقط می خواهید در سفر جاده ای بعدی خود مقداری پول پس انداز کنید، این نکته کوچکی است که باید بدانید. گوگل مپس ابزارهای زیادی برای بهتر کردن سفرهای جاده ای دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *