گجت و پوشیدنی

کوالکام از تراشه اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل 1 معرفی کرد

پس از تیزر SoC هفته گذشته، کوالکام امروز دو چیپست پوشیدنی جدید را معرفی کرد. برای جانشینی پلتفرم اسنپدراگون ور 4100 پلاس، کوالکام از اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1 رونمایی کرد. هر دو تراشه بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده اند و نشان دهنده یک پیشرفت چشمگیر در ارائه محصولات پوشیدنی کوالکام است.

کوالکام اعلام کرد که چیپست‌های پوشیدنی جدیدش در مقایسه با پلتفرم اسنپدراگون ور 4100 پلاس، عملکردی تا 2 برابر با استفاده از نصف قدرت ارائه می‌دهند. در سناریوهای معمولی، W5 پلاس می‌تواند با اشغال 30 درصد فضای کمتر نسبت به نسل‌های قبلی، تا 50 درصد عمر باتری بیشتری داشته باشد. کوالکام در چند فصل گذشته برای بهینه سازی Wear OS برای تراشه جدید با گوگل همکاری نزدیکی داشته است.

تفاوت اصلی بین اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل 1 این است که مدل غیر پلاس از پردازنده کمکی AON استفاده نمی کند. این شرکت قصد دارد پوشیدنی‌های مخصوص بخش را به اسنپدراگون W5 نسل 1 مجهز کند، زیرا به قابلیت‌های صرفه‌جویی انرژی اضافی نیاز ندارند. این شامل پوشیدنی‌های چین، کودکان، سالمندان، بهداشت و بخش‌های سازمانی می‌شود.

W5 پلاس نسل 1 از چهار هسته Cortex A53 و یک هسته بازده Cortex M55 با فرکانس 250 مگاهرتز تشکیل شده است. گرافیک ها توسط پردازنده گرافیکی A702 با کلاک 1 گیگاهرتز و حافظه برای پشتیبانی از LPDDR4 در 2133 مگاهرتز به روز شده است. یک واحد یادگیری ماشین جدید U55 نیز در اینجا اضافه شده است. پردازنده کمکی جدید W5 پلاس می تواند وظایف بیشتری را در پس زمینه انجام دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند.

تمام حسگرهای پوشیدنی توسط پردازنده AON (همیشه روشن) (22 نانومتری) انجام می‌شود و با W5 پلاس نسل 1، پردازش گفتار، پخش صدا و اعلان‌ها همگی می‌توانند در حال حاضر به کمک پردازنده منتقل شوند. تراشه AON همچنین بلوتوث 5.3 کم مصرف، Wi-Fi، GNSS را فعال می کند و از حالت های برق جدید مانند Deep Sleep و Hibernate پشتیبانی می کند. LTE همچنین یک حالت کم مصرف با یک مودم به روز دریافت می کند.

کوالکام اعلام کرده است که با Compel و Pegatron برای ایجاد ساعت‌های هوشمند مرجع با اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 همکاری کرده تا به شرکای کمک کند تا محصولات را سریع‌تر توسعه دهند. موباوی و اوپو اولین شرکت‌های OEM خواهند بود که ابزارهای پوشیدنی را با چیست جدید کوالکام راه‌اندازی می‌کنند و سازنده تراشه می‌گوید 25 طرح ساعت هوشمند در حال حاضر در دست تولید هستند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا