فناوری

مایکروسافت از پلتفرم Project AirSim رونمایی کرد

اگر پهپادهای خودران و تاکسی های پرنده پیشرفت کنند، به هوش مصنوعی نیاز خواهند داشت که بتواند طیف وسیعی از شرایط را مدیریت کند و مایکروسافت به فکر ساخت این هوش مصنوعی بوده تا به این مورد کمک کند. این شرکت از پلتفرم Project AirSim رونمایی کرده که به سازندگان کمک می کند الگوریتم های هدایت کننده هواپیماهای خودران را ایجاد، آموزش و آزمایش کنند.

فناوری مبتنی بر Azure باعث می‌شود وسایل نقلیه مجازی میلیون‌ها پرواز را از طریق شبیه‌سازی‌های دقیق در عرض چند ثانیه انجام دهند و توانایی آنها در مقابله با موانع و شرایط آب و هوایی مختلف را بسنجند. یک سازنده پهپاد می تواند به سرعت متوجه شود که آیا دستگاه آنها از پرندگان دوری می کند یا از باتری بیش از حد برای مقابله با بادهای قوی استفاده می کند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از بلوک‌های سازنده هوش مصنوعی آموزش‌دیده برای شروع استفاده کنند، بنابراین نیازی به دانش فنی زیادی نخواهند داشت. کاربران می توانند با استفاده از نقشه های بینگ محیط های سه بعدی سفارشی ایجاد کنند، اما به کتابخانه آماده ای از شهرها (مانند شهر نیویورک و لندن) و مکان های عمومی نیز دسترسی خواهند داشت.

Project AirSim در حال حاضر به عنوان یک پیش‌نمایش «محدود» در دسترس است که در Airtonomy و Bell استفاده می‌شود. مایکروسافت قصد دارد شبیه سازی را با فیزیک، آب و هوا و کپی سنسورهای دیجیتال، از جمله گزینه ارائه مدل های فیزیک سفارشی از طریق یک تیم با MathWorks، گسترش دهد. این تیم همچنین “به طور فعال” با دولت ها و گروه های استاندارد درگیر است و روزی را پیش بینی می کند که در آن AirSim می تواند با انجام آزمایش های دقیق دیجیتالی هواپیماهای خودران را تأیید کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا