نرم افزار و اینترنت

AMD ویژگی Noise Suppression را منتشر کرد

AMD هفته گذشته به طور تصادفی ویژگی Noise Suppression خود را فاش کرد و اکنون به طور رسمی آن را به عنوان بخشی از نرم افزار Adrenalin خود در دسترس قرار می دهد. آخرین به‌روزرسانی Adrenalin Edition 22.7.1 شامل AMD Noise Suppression است که با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق بلادرنگ، نویز صوتی پس‌زمینه را کاهش می‌دهد.

AMD Noise Suppression بسیار شبیه به RTX Broadcast عمل می کند و به شما این امکان را می دهد که در صورت مکالمه، نویز پس زمینه ناخواسته را از میکروفون خود یا حتی از دستگاه شخص دیگری فیلتر کنید. AMD ویژگی Noise Suppression خود را مستقیماً در رابط Adrenalin ادغام کرده است، بنابراین نیازی به دانلود برنامه جداگانه ای مانند Nvidia برای استفاده از RTX Broadcast ندارید.

برای استفاده از AMD Noise Suppression، به یک پردازنده Ryzen سری 5000 یا بالاتر، یا یک پردازنده گرافیکی سری Radeon RX 6000 یا جدیدتر نیاز دارید، و این ویژگی را می توان در بخش صوتی و تصویری نرم افزار Adrenalin فعال کرد. انویدیا چند سال پیش با RTX Voice (اکنون پخش RTX) ما را شگفت‌زده کرد و از آن زمان شاهد بودیم که دیسکورد، مایکروسافت تیمز و گوگل میت همگی حذف نویز پس‌زمینه را اضافه کردند. در حالی که پشتیبانی از برنامه های مختلف بسیار خوب است، پیاده سازی ها متفاوت است و زیبایی RTX Broadcast و AMD Noise Suppression این است که یک میکروفون مجازی ایجاد می کند که می توانید در هر برنامه ای از آن استفاده کنید.

در کنار کاهش نویز پس زمینه، آخرین درایورهای AMD همچنین شامل بهینه سازی های OpenGL بیشتری هستند. AMD می گوید Minecraft نسبت به درایور قبلی تا 85 درصد افزایش عملکرد را شاهد خواهد بود. Radeon Boost با متغیر Rate Shading نیز به Elden Ring، Valorant و Resident Evil Village اضافه شده است. این اساساً از نرخ های سایه متفاوت در بخش هایی از تصویر برای بهبود کیفیت و عملکرد تصویر استفاده می کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا