آموزش

چگونه نام مک خود را تغییر دهیم

هنگامی که مک خود را برای اولین بار راه اندازی می کنید، اپل به طور خودکار نامی را به آن اختصاص می دهد. نام‌ها همگی از یک الگوی ثابت پیروی می‌کنند و احتمالاً نام شما چیزی شبیه «مک‌بوک پرو مری» یا «مک‌بوک ایر جان» نامیده می‌شود. اگرچه ممکن است متوجه آن نباشید، اما می‌توانید آن نام را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید. انجام این کار آسان است، اما یافتن تنظیمات لازم سیستم چندان آسان نیست. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که کجاست و چگونه آن را تغییر دهیم.

چرا نام مک شما مهم است

نام رایانه شما بیشتر برای شبکه و اشتراک گذاری استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر فایلی را با سایر کاربران از طریق شبکه داخلی خود به اشتراک گذاشته باشید، آنها نام رایانه شما را در دستگاه های خود خواهند دید. به طور مشابه، اگر می‌خواهید با استفاده از ایرپلی (یا یکی از بسیاری از گزینه‌های ایرپلی) فایل‌ها را به مک خود ارسال کنید یا ویدیویی ارسال کنید، باید نام مک خود را بدانید تا داده‌ها را به دستگاه صحیح ارسال کنید.

روش تغییر نام مک

برای تغییر نام مک خود، دستورالعمل های ساده گام به گام زیر را دنبال کنید.

  • روی لوگوی اپل در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه System Preferences را انتخاب کنید.
  • نماد Sharing را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در بالای پنجره، روی نام فعلی مک خود کلیک کنید و کلید Delete را فشار دهید تا حذف شود.
  • اکنون نام جدید خود را وارد کرده و سپس پنجره Sharing را ببندید تا تغییرات شما اعمال شود.

به یاد داشته باشید، تغییر نام مک شما آدرس شبکه داخلی آن را نیز تغییر می دهد. بنابراین، برنامه‌ها و دستگاه‌های خارجی که از آدرس استفاده می‌کنند دیگر کار نخواهند کرد. باید برای نشان دادن همه آنها به آدرس جدید وقت بگذارید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا