نرم افزار و اینترنت

بهترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها برای یادگیری مادام العمر

پس از فارغ التحصیلی از هر مقطعی، یادگیری لازم نیست متوقف شود. در واقع، تعداد زیادی وب‌سایت و اپلیکیشن وجود دارد که یادگیری را در هر سنی آسان می‌کند، مهم نیست به چه موضوعاتی علاقه دارید.

این منابع یادگیری در مورد هر چیزی را که علاقه شما را جلب می کند آسان می کند، از موضوعات رسمی مانند فیزیک یا کدنویسی گرفته تا گزینه های نه چندان سنتی برای تبدیل شدن به یک پزشک معتبر یا “تسلط بر Airbnb”. و از آنجایی که آنها به صورت آنلاین یا به عنوان یک اپلیکیشن گوشی هوشمند در دسترس هستند، می توانید آنها را در هر زمان و هر کجا که بخواهید ببرید – بدون نیاز به مقاله پذیرش دانشگاه یا شهریه بسیار زیاد.

فراگیران به چه نوع تنظیمات و تجهیزاتی نیاز دارند؟

اینکه چه نوع تنظیمات یا تجهیزات آموزشی باید داشته باشید، در نهایت به شما و نیازها (و بودجه) شما بستگی دارد. ممکن است متوجه شوید که می‌توانید با یک لپ‌تاپ خوب، یک مداد و یک دفترچه یادداشت بردارید. از طرف دیگر، ممکن است تنظیمات اداری خانگی قوی تری را با مانیتور، صفحه کلید، ماوس، هدفون و سایر لوازم جانبی ترجیح دهید.

مهم نیست که چگونه ست آپ خود را تنظیم کرده اید، مهم ترین چیزی که باید داشته باشید یک فضای اختصاصی برای یادگیری است که آرام و خصوصی باشد. یک فضای مطالعه اختصاصی – به ویژه فضایی که عاری از وقفه هایی مانند خانواده، حیوانات خانگی و تلویزیون شما باشد – تمرکز مغز شما را بر روی درس ها و تکالیف آسان تر می کند. اگر مدام مزاحم و حواس‌تان پرت می‌شود، حتی شیک‌ترین ستاپ هم معنی چندانی نخواهد داشت.

پلتفرم های آموزشی عمومی

تعداد زیادی پلتفرم آموزش آنلاین وجود دارد که دربرگیرنده همه موضوعاتی است که توسط اساتید و متخصصان صنعت تدریس می شود. همه این پلتفرم ها از نظر کاری که انجام می دهند و در برخی موارد موضوعاتی که پوشش می دهند تقریباً مشابه هستند. با این حال، برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند دوره‌های رایگان، گواهینامه‌ها و دسترسی انحصاری به کارشناسان خاص را ارائه می‌دهند.

  • پلتفرم های آموزشی بزرگ: ارائه دهندگان دوره های آنلاین و جوامع یادگیری، بهترین راه برای ادامه تحصیل بدون قدم گذاشتن در محوطه دانشگاه هستند. پلتفرم های محبوبی مانند Udemy، Udacity، LinkedIn Learning، Coursera، و Skillshare همگی انواع مشابهی از دوره ها و همچنین گواهینامه ها را ارائه می دهند. در مورد انتخاب یکی، واقعاً فقط به دوره‌های خاص، قیمت‌گذاری و گزینه‌های صدور گواهینامه مورد نیاز شما برمی‌گردد.
  • EdX (iOSAndroid): این یک سرویس فوق العاده است، زیرا دوره های آنلاین رایگان را از MIT، هاروارد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا، کلمبیا، پرینستون، استنفورد و دیگر کالج ها و دانشگاه های بزرگ در سراسر جهان ارائه می دهد. دوره ها 24/7 باز هستند و همه چیز از امور مالی و حقوق گرفته تا فلسفه و طراحی را در بر می گیرد. می‌توانید کلاس‌ها را به‌صورت رایگان بررسی کنید، یا برای افزودن یک گواهی تأیید شده هزینه کنید.
  • Khan Academy (iOSAndroid): این پلتفرم برای زبان آموزان در تمام سنین و سطوح تحصیلی عالی است. این سایت به اندازه دوره های آموزشی دیگری که در بالا لیست کردیم ارائه نمی دهد، اما موضوعات شامل همه دروس استانداردی است که در مدرسه می بینید. اگر می خواهید دوباره به آن بپرید و اصول را مرور کنید، مکان خوبی برای شروع است. درس‌ها رایگان هستند و حتی می‌توانید با کمی انگیزه بیشتر، نشان‌های پیشرفت کسب کنید.
  • MasterClass (iOSAndroid): نکته جالب در مورد MasterClass این است که بیشتر شبیه تماشای فیلم است تا نشستن در کلاس درس. با استفاده از آن، می توانید از متخصصان مشهور صنعت مانند نیل گیمن، گوردون رمزی، استفن کری، فرانک گری، هانس زیمر و گری کاسپاروف در میان دیگران بیاموزید. و دروس شامل انواع موضوعات مانند اقتصاد، عکاسی، تئوری بازی و شعر است.
  • TED Talks (iOSAndroid): آیا علاقه مند به یادگیری ایده های جدید در حین پرش از حال و هوای کلاس هستید؟ به یک سخنرانی رایگان TED (یا ten) گوش دهید. مفهوم در اینجا ساده است: متخصصان 10-20 دقیقه صحبت می کنند و به شما چیز جدیدی برای فکر کردن می دهند. هیچ تمرکزی روی موضوعاتی مانند انگلیسی یا علوم یا ریاضی وجود ندارد – بیشتر سؤالات و ایده هایی است، مانند “چرا هواپیماها کندتر از گذشته هستند؟”.

پلتفرم های یادگیری خاص

اگر در یک موضوع خاص به کمی کمک نیاز دارید، این پلتفرم ها ضروری هستند. هر کدام بر روی یک موضوع خاص – مانند ادبیات یا کدنویسی – تمرکز می کنند و سرشار از درس ها، تست ها و سایر منابعی است که برای درک بهتر چیزها نیاز دارید. احتمالاً برای هر موضوعی یک برنامه وجود دارد، اما برای اختصار، ما برنامه‌هایی را برای چهار زمینه محبوب فهرست کردیم.

  • SparkNotes (iOSAndroid): ادبیات را دوست دارید، اما ای کاش می توانستید آن را کمی بهتر درک کنید؟ اجازه دهید SparkNotes کمک کند. اگرچه SparkNotes در اصل برای دانش‌آموزانی طراحی شده بود که وقت خواندن کتاب‌های کامل در یک هفته را نداشتند، اما SparkNotes می‌تواند به شما کمک کند با بحث در مورد موضوعات، شخصیت‌ها، نمادها و با ارائه خلاصه‌ها، تحلیل‌ها و بینش‌های فصل، بینش بیشتری نسبت به رمان به دست آورید. این می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه آنها را در خواندن های بعدی برای خود پیدا کنید.
  • Duolingo (iOSAndroid): آیا می خواهید بالاخره یاد بگیرید چگونه فرانسوی صحبت کنید؟ ژاپنی چطور؟ یا زبان های تخیلی مانند کلینگونی یا والریان عالی؟ Duolingo یادگیری واژگان پایه و کار کردن با عبارات پیچیده، حروف الفبا و تمرین‌های مکالمه را آسان می‌کند. رابط کاربری سرگرم‌کننده داشته و فرآیند یادگیری را بازی‌سازی می‌کند تا تسلط مؤثر بر مفاهیم آسان‌تر شود.
  • Codecademy (iOSAndroid): یادگیری نحوه کدنویسی می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کند، اما همچنین سرگرم‌کننده است و به شما امکان می‌دهد وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را بسازید. حتی اگر در زمینه کدنویسی کاملاً تازه کار هستید، Codecademy (رایگان، با گزینه‌های پریمیوم) به شما کمک می‌کند مسیری را پیدا کنید و کلاس‌هایی را که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، روی مسائل تمرینی کار کنید و در حین یادگیری با سایر کاربران صحبت کنید.
  • Wolfram Alpha (iOSAndroid): حتی با داشتن یک معلم فوق‌العاده، تسلط بر دوره‌های STEM (یعنی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) ممکن است دشوار باشد. Wolfram Alpha از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به شما نشان دهد که چگونه مسائل ریاضی دشوار را حل کنید، مانند محاسبه یک کمیت آماری.

اپلیکیشن ها و سرویس های مفید برای منظم ماندن

یادگیری یک فرآیند درگیر است، و مهم نیست که چه موضوعی را مطالعه می‌کنید، احتمالاً در نهایت یادداشت‌ها، فهرست‌های کارها، مقالات، قرار ملاقات‌ها و موارد دیگر را می‌نویسید. ما همه اپلیکیشن هایی را که برای مطالعه مؤثر و سازماندهی نیاز دارید فهرست کرده‌ایم.

  • Evernote (iOSAndroid): آیا نیاز به یادداشت برداری دارید یا لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید؟ Evernote می تواند کمک کند. این برنامه همچنین می‌تواند صفحات وب را بریده و ذخیره کند، اسناد را اسکن و ذخیره کند، پروژه‌های شما را سازماندهی کند و در عین حال همه فایل‌ها و یادداشت‌های شما را در همه دستگاه‌هایتان همگام‌سازی کند. اگر می‌خواهید چیز خاصی پیدا کنید، حتی می‌تواند فایل‌های شما (حتی یادداشت‌های دست‌نویس) را برای کلمات کلیدی جستجو کند.
  • Quizlet (iOSAndroid): اگر می‌خواهید لغات واژگانی را یاد بگیرید یا برای امتحان مطالعه کنید، این برنامه ضروری است. شما به راحتی می توانید فلش کارت های خود را ایجاد کنید یا از منابع Quizlet برای پر کردن خودکار کلمات و سوالات استفاده کنید. این اپلیکیشن حتی دارای بازی ها و ابزارهای دیگری است که به شما کمک می کند تا به طور موثر یاد بگیرید.
  • Grammarly (WebWindowsChrome): چه در حال نوشتن یک ایمیل یا مقاله باشید، موارد املایی و اشتباهات گرامری می تواند به نمره شما آسیب برساند و به طور بالقوه حتی باعث سردرگمی شود. اما با کمک Grammarly، می توانید از علائم نگارشی، املایی و حتی خطاهای متنی جلوگیری کنید تا نوشتن شما همیشه حرفه ای به نظر برسد. حتی می‌توانید برنامه همراه Grammarly Keyboard را برای iOS و Android دانلود کنید تا به شما کمک کند وقتی در حال حرکت هستید، هوشمند تایپ کنید.
  • G Suite: این اکوسیستم رایگان برنامه‌های گوگل است – که شامل یک تقویم، یک واژه‌پرداز، فضای ذخیره‌سازی فایل، کتاب‌ها، یک تقویم، چت، فهرست‌های کارها، ایمیل و موارد دیگر است. با ثبت نام برای یک حساب کاربری، دسترسی فوری به این ابزارهای فوق العاده خواهید داشت که برای برقراری ارتباط، نوشتن و سازماندهی دیگر مناسب هستند، به علاوه همه چیز در ابر ذخیره می شود تا بتوانید از هر دستگاه متصل به اینترنت به آن دسترسی داشته باشید.
منبع
reviewgeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا