بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی ریلمی واچ 3

حدود دو سال پیش بود که ریلمی واچ وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد و از آن زمان این سازنده به طور مداوم مجموعه‌های پوشیدنی خود را گسترش داده است. ریلمی واچ 3 جدیدترین پیشنهاد این شرکت می باشد و به‌ عنوان جانشین مستقیم ریلمی واچ 2 سال گذشته قرار گرفته است (ساعتی که عمر باتری عالی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب را با قیمت 41 دلار به ارمغان آورد).

مدل امسال دارای طراحی بازسازی‌شده با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، لبه‌های مربع‌شده و تماس بلوتوث است، در حالی که همچنان نظارت های معمول ورزش و فعالیت را با قیمت ۴۴ دلار ارائه می‌کند. ریلمی واچ 3 چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد و آیا ویژگی های جدید آن را به یک ارتقاء شایسته تبدیل می کند؟ پس در ادامه به نقد و بررسی این ساعت هوشمند خواهیم پرداخت.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 45 در 37 در 11.5 میلیمتر، 40 گرم
  • صفحه نمایش: 1.8 اینچ، وضوح 240 در 286 پیکسل رنگی، تراکم پیکسل 323ppi، روشنایی 500 نیت، گوریلا گلس 3
  • باتری: 340 میلی آمپر ساعت
  • ارتباطات: بلوتوث 5.3 (سازگار با اندروید 5 یا بالاتر و iOS 11 یا بالاتر)
  • سنسورها: سنسور ضربان قلب اپتیکال PPG، سنسور SpO2، شتاب سنج 3 محوره، موتور لرزش روتور
  • رنگ ها: مشکی و خاکستری
  • بندها: تسمه های سیلیکونی قابل جدا شدن، عرض 22 میلی متر، طول قابل تنظیم 130-220 میلی متر
  • ویژگی ها: رتبه IP68، تماس بلوتوث، بلندگو، مانیتور ضربان قلب بلادرنگ، مانیتور SpO2 24/7، نظارت بر خواب، نظارت بر استرس و ورزش، VO2 Max، گام شمار، مدیتیشن، اعلان‌های هوشمند، هشدار بیکاری، یادآور نوشیدنی، تلفن یاب، پیش بینی آب و هوا، کنترل موسیقی و دوربین

طراحی و صفحه نمایش

ریلمی واچ 3 نسبت به نسل قبلی خود پریمیوم‌تر به نظر می‌رسد، اگرچه بدنه آن هنوز کاملاً پلاستیکی است. کناره ها اکنون صاف هستند و دارای یک روکش براق که از فاصله دور شبیه یک آلیاژ فلزی به نظر می رسد. ما در اینجا رنگ مشکی را برای بررسی خود داریم که ظاهر گان متال جالبی دارد.

ریلمی همچنین یک نوع خاکستری به فروش می‌رساند که سایه روشن‌تری روی بدنه و بند ساعت با رنگ روشن‌تر ارائه می‌دهد. صحبت از بند ساعت شد که از مواد سیلیکونی بادوام ساخته شده و از نسخه های استاندارد 22 میلی متری ساخته شده، بنابراین می توانید آن را با هر بند دیگری که ممکن است در اطراف خود داشته، تعویض کنید.

وزن این ساعت تنها 40 گرم است که حمل آن در تمام طول روز راحت است. یک دکمه در سمت راست وجود دارد که می تواند ساعت را بیدار کند و همچنین به عنوان دکمه بازگشت عمل کند. شما همچنین یک میکروفون در همان سمت دریافت می کنید در حالی که بلندگو در سمت چپ قرار دارد.

پنل LCD در واچ 3 نسبت به قطر 1.4 اینچی واچ 2 به 1.8 اینچ افزایش یافته، اگرچه رزولوشن آن 240 در 286 پیکسل نسبت به مدل سال گذشته (320 در 320 پیکسل) کمتر است. اگر بخواهیم منصف باشیم، تفاوت در استفاده روزمره قابل توجه نیست، اما هنوز هم عجیب است که مدل جدید ساعت دارای صفحه نمایش با وضوح پایین تر است.

برخلاف پنل های OLED در برخی از ساعت‌های هوشمند رقیب، به دلیل داشتن پنل LCD، قابلیت Always on Display (AoD) در واچ 3 وجود ندارد. صفحه نمایش همچنین فاقد روشنایی خودکار است، بنابراین باید به صورت دستی میزان روشنایی صفحه نمایش را انتخاب کنید. چهار گزینه روشنایی وجود دارد که از 20 درصد متغیر است و ما گزینه 40 درصد را در بیشتر موارد حتی در خارج از منزل و در زیر نور مستقیم خورشید کاملاً قابل استفاده یافتیم. حداکثر روشنایی در واچ 3 برابر با 500 نیت بوده که به اندازه کافی خوب است، اگرچه ریلمی واچ 2 سال گذشته با حداکثر 600 نیت روشن تر شد.

در حالی که ریلمی واچ 3 در برابر آب و گرد و غبار IP68 مقاوم است، این دستگاه برای دوش گرفتن و شنا مناسب نیست، بنابراین این را در نظر داشته باشید. بسته خرده فروشی شامل ساعت است، یک شارژر مغناطیسی دو پین اختصاصی که به یک کابل USB-A ختم می شود.

ویژگی ها و امکانات

مانند اکثر ساعت‌های هوشمند اخیر، واچ 3 نظارت 24/7 ضربان قلب و همچنین نظارت مداوم SpO2، استرس و نظارت بر خواب را ارائه می‌کند. این ساعت همچنین بیش از 110 ورزش و فعالیت را پایش می کند. شما می توانید 16 حالت ورزشی را در یک زمان روی ساعت داشته باشید در حالی که برای تعویض یک حالت با حالت دیگر نیاز به رفتن به اپلیکیشن ریلمی لینک در گوشی خود دارید.

ریلمی همچنین بیش از 100 واچ فیس را از طریق برنامه Link ارائه می دهد که در عرض چند ثانیه با ساعت همگام می شوند. هر چند می‌توانید هر بار فقط چهار واچ فیس روی ساعت داشته باشید و اگر می‌خواهید موارد بیشتری اضافه کنید، باید ساعت‌های موجود را حذف کنید. این ساعت همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های مفید مانند زنگ هشدار، ویجت آب و هوا، برنامه یادآوری، کنترل های موسیقی و قابلیت عملکرد به عنوان شاتر دوربین بلوتوث است.

تمرینات هوازی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری نتایج تمرینی تخصصی را دریافت می‌کنند که سطح شدت تمرین شما را تعیین می‌کند و به شما کمک کرده به اهداف مربوطه جدید برسید. واچ 3 همچنین بر اساس آخرین تمرین و اندازه‌گیری حداکثر VO2، توصیه‌هایی برای زمان‌های ریکاوری ارائه می‌کند تا احساس بهتری از کارایی تمرینتان به شما بدهد. هیچ گیرنده GPS داخلی روی ساعت وجود ندارد، اگرچه آنتن گوشی شما باید نتایج دقیق تری ارائه دهد.

تماس بلوتوثی یکی از ویژگی های جدید واچ 3 است که در مدل های قبلی ریلمی واچ موجود نبود. شما آن را بلافاصله پس از فرآیند همگام سازی اولیه در برنامه Realme Link در گوشی خود تنظیم می کنید و می توانید مخاطبین مورد علاقه خود را در ساعت برای شماره گیری آسان تر همگام سازی کنید. هیچ فضای ذخیره‌سازی قابل دسترسی برای کاربر در ساعت برای ذخیره موسیقی یا فایل‌های دیگر وجود ندارد که با توجه به بلندگوی آنبرد، یک ویژگی خوب بود.

بازده و کارایی

با انیمیشن‌های UI که بدون تاخیر اجرا می‌شوند، پیمایش در رابط کاربری راحت و پاسخ‌دهنده به نظر می‌رسد. مانند بقیه مجموعه‌های ساعت ریلمی، واچ 3 یک سیستم‌عامل اختصاصی پایه را با چندین برنامه از پیش نصب‌شده اجرا می‌کند. شما ساعت را از طریق سوایپ با کلید کناری به عنوان دکمه برگشت هدایت می‌کنید. یکی از مواردی که وجود ندارد، یک حرکت دوبار ضربه برای بیدار کردن صفحه است.

نظارت بر ضربان قلب 24 ساعته و همچنین نظارت مداوم SpO2 و استرس به همان اندازه در ساعت‌های گران‌تر عمل می‌کند. ضربان قلب فوری و خوانش SpO2 سریع و آسان ثبت می شوند. داده های تمرین به شیوه ای زیبا با معیارهای قابل پیمایش بزرگ نمایش داده می شود. تمرینات کاردیو اطلاعات مفیدی مانند سرعت متوسط، کالری سوزانده شده، آهنگ متوسط (گام در دقیقه)، متوسط قدم، کل قدم ها و سرعت متوسط را دریافت می کند.

ما با چند مورد مواجه شدیم که در آن ساعت در طی چندین جلسه آموزشی خود را مجدداً راه اندازی می کرد که منجر به از دست دادن تمرینات شد، بنابراین امیدواریم با بروزرسانی های نرم افزاری آینده این مشکل برطرف شود. هیچ گیرنده GPS داخلی روی ساعت وجود ندارد، اگرچه گیرنده تلفن جفت شده شما باید نتایج دقیق تری ارائه دهد. نتایج پایش خواب زمان دقیق رفتن به خواب و بیداری را نشان داد. ریلمی واچ 3 نیز مانند بسیاری از ساعت‌های موجود در بازار، خواب را بر اساس دسته‌بندی با حرکت سریع چشم (REM) ارائه می‌کند.

تمام داده‌های مربوط به سلامت و فعالیت در ساعت قابل دسترسی است که به شما اجازه نمی‌دهد مقادیر را در مدت زمان طولانی‌تری مقایسه کنید. تب Health در اپلکیشن موبایل Realme Link جزئیات دقیقی از معیارهای سلامت و فعالیت شما را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد داده های یک ماهه را با هم مقایسه کنید. همچنین می توانید نتایج جلسه تمرین خود را به عنوان تصاویر برای اشتراک گذاری با دوستان یا پیگیری رژیم تمرینی خود خروجی بگیرید.

تماس بلوتوث در واچ 3 بسیار مفید است و در طول آزمایشات بی عیب و نقص کار کرد. می توانید از طریق یک صفحه کلید مینیاتوری مستقیماً روی ساعت شماره گیری کنید یا حتی برخی از مخاطبین مورد علاقه خود را روی ساعت انتقال دهید. همچنین می توانید تماسی را با تلفن خود شروع کرده و سپس آن را به ساعت انتقال دهید. این سیگنال به لطف تراشه بلوتوث دو حالته به اندازه کافی قوی است تا بتوانید گوشی خود را در یک اتاق رها کنید و در حین مکالمه بدون افت کیفیت مکالمه راه بروید.

بلندگوی واچ 3 در حین مکالمه حتی در خارج از منزل به اندازه کافی بلند است و میکروفون برای اکثر موارد به اندازه کافی خوب است، اگرچه هنوز باید مچ خود را به دهان خود نزدیک کنید که احساس ناخوشایندی دارد. ریلمی به الگوریتم کاهش نویز هوش مصنوعی خود می بالد، اگرچه یک میکروفون اضافی راه حل بهینه تری برای مبارزه با اختلالات خواهد بود.

عمر باتری

ریلمی ادعا می‌کند که می‌توانید تا 7 روز از باتری 340 میلی آمپر ساعت واچ 3 استفاده کنید و در آزمایش ما متوجه شدیم که این مقادیر با استفاده سبک‌تر دقیق هستند، اگرچه با یک بار شارژ 5 روز استفاده کردیم. کیس استفاده ما از واچ 3 شامل اعلان‌های ثابت از همه اپلیکیشن ها در تلفن همگام شده، روشنایی صفحه نمایش 40 درصد با فعال کردن افزایش تا بیدار شدن، ضربان قلب 24 ساعته، SpO2، اندازه‌گیری خواب و استرس و همچنین سه تا چهار تمرین در هفته بود.

این ساعت همچنین دارای حالت صرفه جویی در مصرف انرژی است که فقط زمان و تاریخ را به شما نشان می دهد. شارژ کامل کمی بیش از دو ساعت طول می کشد.

جمع بندی

ریلمی واچ 3 یک ارتقاء تکراری به واچ 2 سال گذشته است. ویژگی بزرگ جدید امسال تماس بلوتوث است که به خوبی کار می کند و معمولاً برای ساعت های با این قیمت وعده داده نمی شود. واچ 3 به طور کامل از پلاستیک ساخته شده، اگرچه نسبت به مدل قبلی خود با کیفیت تر به نظر می رسد و همچنان به اندازه کافی در مچ دست سبک است.

صفحه نمایش کمی بزرگتر 1.8 اینچی و حاشیه‌های باریک‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند، اگرچه وضوح پایین‌تر و سطوح روشنایی اوج ایده‌آل نیستند. پایش سلامت و تناسب اندام با سایر ساعت ها و باندهای هوشمند در این رنج قیمت برابری می کند. یک سنسور GPS اختصاصی و یک صفحه نمایش OLED زیباتر دو قطعه گمشده هستند که این ساعت را به یک توصیه آسان تبدیل می کنند.

مزایا

  • تماس بلوتوثی
  • طراحی سبک
  • عمر باتری جامد
  • رتبه IP68

معایب

  • ارتقای تکراری نسبت به ریلمی واچ 2
  • صفحه نمایش با وضوح پایین (هنوز LCD)
  • بدون روشنایی خودکار
  • ضد شنا نیست
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا