بازی نه تنها یک سرگرمی محبوب بوده، بلکه یک حرفه قابل دوام در سال 2022 است. اخیراً گیمرهای فعال بیشتری هم در کنسول ها و هم در رایانه وجود دارند. یک نبرد مداوم در جامعه کنسول برای تعداد بازیکنان وجود دارد. هر کنسول دارای مزایا و معایبی است که نشان دادن یک مدل برتر را دشوار می کند. با این حال، چنین استدلالی در بازی های رایانه وجود ندارد. این به این دلیل است که اکثر رایانه ها از لیست طولانی بازی ها پشتیبانی می کنند.

این سوال پیش می آید: از کدام سرویس برای دانلود و نصب بازی های مورد علاقه خود بر روی رایانه استفاده می شود؟ خب، اپلیکیشن ها و وبسایت های زیادی برای این کار وجود دارد. این به ترجیحات شخصی خلاصه می شود و در زیر برخی از بهترین گزینه ها آورده شده است.

1. Steam

Steam اغلب به عنوان سلطان بازار بازی های ویدیویی دیجیتال شناخته می شود. مردم دیگر به ندرت خانه‌های خود را برای خرید بازی‌های ویدیویی ترک می‌کنند و استیم تا حدودی در این امر مقصر است. Steam به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف شروع شد. این سرویس توسط Valve برای تسهیل بروزرسانی‌های آسان برای عناوین خود توسعه داده شد و در سال‌های بعد تکامل یافت.

Steam یک بازار پر رونق است که از صدها هزار بازی پشتیبانی می کند. این فروشگاه هم به شرکت های بزرگ و هم توسعه دهندگان مستقل پاسخ می دهد. یک چیز کوچک برای همه در Steam وجود دارد، و این برنامه یافتن آنچه را که می خواهید آسان می کند. این پلتفرم یک صفحه اصلی و بخش نورافکن جذاب دارد که به طور فعال بازی های جدید را به صورت چرخشی توصیه می کند. Steam همچنین بازی‌های خود را بر اساس ژانر سازمان‌دهی می‌کند و همین امر باعث می‌شود کاربران جدید بتوانند در فروشگاه راحت‌تر حرکت کنند.

Steam هم بازی های پولی و هم رایگان را ارائه می دهد. هر خرید و افزوده ای با خیال راحت در کتابخانه Steam شما ذخیره می شود و دسترسی به بازی های مورد علاقه خود را در لحظه آسان تر می کند. Steam همچنین تخفیف های باورنکردنی را متناسب با تعطیلات فصلی و رویدادهای مهمی که در تمام طول سال رخ می دهند ارائه می دهد. همچنین بر روی یک دستگاه دستی به نام استیم دک کار می کند. این کنسول روی ویندوز اجرا می شود و به شما امکان می دهد بازی های مورد علاقه خود را در حال حرکت از طریق Steam Deck انجام دهید. وقتی عمر باتری Steam Deck خود را افزایش می دهید، می توانید تا زمانی که می خواهید بازی کنید.

2. Epic Games Store

فروشگاه Epic Games در سال 2018 راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون رقابت مستقیمی را در بازار توزیع بازی های ویدیویی دیجیتال ارائه کرده است. اپیک گیمز پس از عرضه‌ی بازی بتل رویال رایگان خود، فورتنایت، به طور گسترده‌ای محبوب شد. از آن زمان، این شرکت با راه اندازی فروشگاه بازی خود به بازار توزیع بازی گسترش یافته است. Epic Games متوجه شد که ورود به یک بازار جدید چقدر سخت است. به این ترتیب، با ارائه یک لیست طولانی از عناوین بازی های ویدیویی Triple-A به صورت رایگان، به دنبال جذب کاربران جدید بود.

پس از آن، فروشگاه Epic Games به یک پایه اصلی در توزیع بازی های ویدیویی دیجیتال تبدیل شد. همچنین دارای مجموعه ای از بازی های انحصاری است که ارزش داشتن در رایانه شخصی شما را دارد. فروشگاه Epic Games همچنین تخفیف‌های رقابتی را بر روی برخی از بازی‌های پرطرفدار در زمان انتشار ارائه می‌کند. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فروشگاه Epic Games، تمایل این شرکت به همکاری با توسعه دهندگان دیگر است. به این ترتیب، شما محتوای زیادی دارید که به بازی های مورد علاقه شما می آید.

3. Origin

Origin پاسخ EA به رشد بازار توزیع بازی های دیجیتال است. Origin در اواسط سال 2011 راه اندازی شد و به عنوان پلتفرمی برای EA در جهت فروش نسخه های دیجیتالی عناوین پرچمدار خود عمل می کند. با این حال، از سال 2022 فقط بازی‌های دارای مجوز و مالکیت EA در فروشگاه وجود دارند. این ممکن است در آینده تغییر کند، اما مطمئناً اکنون اینطور نیست.

با توجه به اینکه، Origin برای توزیع بازی های EA ساخته شده، این شرکت تخفیف های بهتری را برای بازی های خود ارائه می دهد. اما اکثر بازی‌های EA در سایر پلتفرم‌های توزیع بازی‌های دیجیتال مانند استیم و فروشگاه اپیک گیمز نیز در دسترس هستند.

4. Ubisoft Connect

همانطور که Origin الکترونیک آرتز، Ubisoft Connect برای یوبی سافت است . در نتیجه، Ubisoft Connect عناوین پرچمدار شرکت را برای انتشار دیجیتال ارائه می دهد. Ubisoft Connect همچنین با یک پلتفرم اجتماعی شخص ثالث که با اکثر بازی‌های یوبی سافت یکپارچه شده، آن را یک قدم جلوتر می‌برد. نصب Ubisoft Connect روی رایانه شما لازم است چراکه اکثر عناوین Ubisoft برای اجرا به آن نیاز دارند.

Ubisoft Connect یک سیستم پاداش قوی دارد که به کاربران در تخفیف های سفارشی کمک می کند. حتی ارز مجازی خودش را دارد و تخفیف های فصلی بسیار متنوعی دارد. Ubisoft همچنین یک سرویس اشتراک ممتاز به نام Ubisoft+ ارائه می دهد که برخی از بهترین بازی های خود را با هزینه ماهانه ارائه می دهد.

5. GOG

GOG یک وب سایت توزیع بازی دیجیتال است که متعلق به CD Projekt است. این وب سایت عناوین محبوب triple-A را با قیمت های استاندارد ارائه می دهد و اغلب رویدادهای تخفیفی را برگزار می کند.

پس از اعلام بازی Cyberpunk 2077، پلتفرم GOG شاهد افزایش محبوبیت بود. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از مردم منتظر انتشار این بازی بودند. برای مدتی، Cyberpunk 2077 فقط برای خرید اولیه در GOG در دسترس بود. متأسفانه Cyberpunk 2077 در هنگام پرتاب به زمین نرسید. با این حال، GOG هنوز هم چند پیشنهاد عالی دارد.

6. Xbox Store

کجا بهتر از مایکروسافت بازی ها را تهیه کنیم؟ ایکس باکس استور با تمام دستگاه های ویندوز سازگار است و عناوین محبوب زیادی را ارائه می دهد. ایکس باکس بیشتر به خاطر Game Pass خود معروف است که لیست بلندبالایی از بازی های شگفت انگیز را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد. Xbox Game Pass در فهرست بهترین خدمات اشتراک بازی های رایانه ما قرار دارد.

همچنین باید در مورد انحصاری های Xbox صحبت کنیم. اینها بازی های خاصی هستند که فقط می توانید در فروشگاه ایکس باکس دریافت کنید. بهترین بخش در مورد ایکس باکس استور این است که روی دستگاه های ویندوز 10 و 11 از قبل نصب شده است. همچنین به راحتی می توانید آن را از مایکروسافت استور نصب کنید. با این حال، آن را منحصرا برای دستگاه های ویندوز است.

7. Battle.net

Battle.net یک پلتفرم توزیع دیجیتال برای بازی های اکتیویژن بلیزارد است. اکتیویژن بلیزارد به خاطر عناوین آنلاین خود مشهور است. بازی هایی مانند Overwatch، World of Warcraft و Diablo اخیراً محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. اکتیویژن بازی های بلیزارد را در سال 2008 خریداری کرد. به این ترتیب، بازی های هر دو شرکت از آن زمان در Battle.net به بازار عرضه شده اند.

Battle.net برای طرفداران Overwatch، World of Warcraft، Warzone و به طور کلی فرنچایز Call of Duty ضروری است. در حال حاضر، Battle.net بهترین راه برای خرید و اجرای این بازی ها است. در حالی که اکتیویژن بلیزارد به ندرت بر روی بازی های خود تخفیف ارائه می کند، اکثر آنها مقرون به صرفه هستند. اکتیویژن بلیزارد حتی تصمیم گرفته است تا به صورت رایگان با عناوین محبوبی مانند Call of Duty Warzone و Overwatch 2 بازی کند.

8. Itch.io

Itch.io رویای یک توسعه دهنده مستقل است. بازار بازی های ویدیویی بسیار رقابتی است و برای توسعه دهندگان انفرادی و جدید سخت است که وارد آن شوند. اینجاست که Itch.io وارد عمل می شود. این پلتفرم در سال 2013 راه اندازی شد و میزبان بیش از 500000 بازی است.

Itch.io با کاربران خود بسیار شفاف است. انتشار یک بازی را ساده می کند. این وب سایت میزبان ژانرهای مختلفی است، از پازل گرفته تا مسابقه. همچنین بازی های مبتنی بر وب را تسهیل می کند.

9. Humble Bundle

Humble Bundle یک سرویس توزیع دیجیتال بازی است که بیشتر به خاطر باندل هایش شناخته شده است. باندل های بازی می‌تواند شامل عناوین مورد علاقه شما باشد که با بازی‌های جدید و ناآشنا ترکیب شده‌اند. این باندل ها معمولا با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای در مقایسه با خرید بازی ها به صورت تکی به فروش می رسند.

Humble bundle همچنین نسخه‌های دیجیتالی مجزای بازی‌های مورد علاقه شما را می‌فروشد، اما باندل‌ها بسیار محبوب‌تر هستند. این وب‌سایت همچنین دارای معاملات فصلی و توصیه‌های بسته‌های چرخشی است. Humble Bundle همچنین یک وب سایت خیریه است. پیشنهادات خاصی برای جمع آوری کمک های مالی برای خیریه ها مشخص شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *