لپ تاپ

نسل دوم لنوو تینک پد X1 فولد بزرگ، بهتر و قدرتمندتر است

لنوو به تازگی از نسل دوم لپ تاپ تاشو تینک پد X1 فولد رونمایی کرد؛ محصولی که مدت زیادی از ساخت آن می گذرد. در حالی که نسل اول بسیار شبیه به اثبات مفهوم بود، همانطور که بسیاری از محصولات نسل اول انجام می دهند، نسل 2 بسیار زیباتر به نظر می رسد.

کانسپت تاشو از لنوو در ماه می 2019 ارائه و محصول واقعی در اواخر سال 2020 ارسال شد. در آن زمان، مایکروسافت هنوز روی سرفیس نئو کار می کرد و در کنار آن، نسخه ای از ویندوز 10 که برای دستگاه های دو صفحه نمایش و تاشو به نام ویندوز 10X طراحی شده بود. لنوو تینک پد ایکس 1 فولد را با ویندوز 10 پرو عرضه کرد و قول داد که نسخه ویندوز 10X بعداً زمانی که سیستم عامل آماده شد، عرضه شود. متأسفانه، ویندوز 10 ایکس در نهایت به همراه سرفیس نئو خود مایکروسافت از بین رفت.

تینک پد ایکس 1 فولد اصلی دارای طیف گسترده ای از کاستی ها است و سیستم عامل اولین مورد بود. این یکی از معدود رایانه‌هایی بود که با پردازنده‌های Lakefield اینتل عرضه می‌شد، که اولین فناوری هیبریدی این شرکت را به نمایش گذاشت و زمینه را برای همه کارهایی که امروز انجام می‌دهد، فراهم کرد، اما خیلی خوب نبود. نسل دوم تینک پد ایکس 1 فولد با پردازنده‌های مناسب موبایل نسل دوازدهم اینتل همراه با ویندوز 11، نمایشگر بزرگ‌تر و موارد دیگر عرضه می‌شود. به نظر می رسد تمام نقاط درد نسخه اصلی را برطرف می کند.

نسل دوم تینک پد ایکس 1 فولد از پردازنده‌های U9 نسل دوازدهم اینتل هستند. لنوو SKU ها را تایید نکرده است، اما احتمالاً Core i7-1250U و Core i7-1260U را خواهید دید که هر دو تراشه های 9 واتی 10 هسته ای با دو هسته P، هشت هسته E و در مجموع 12 رشته هستند. همچنین یک تقویت بزرگ در گرافیک وجود دارد. گرافیک Iris Xe گنجانده شده دارای 96 واحد اجرایی و سرعت کلاک آن 950 مگاهرتز است. همه اینها بدان معنی است که اگرچه تینک پد ایکس 1 فولد اصلی بیشتر شبیه یک اسباب‌بازی بود که می‌توانید به دوستان خود نشان دهید، این یکی برای بهره‌وری مناسب ساخته شده است.

صفحه نمایش OLED اکنون 16.3 اینچ بوده که در مقایسه با صفحه نمایش 13.3 اینچی در نسخه اصلی بسیار بزرگ است. هنوز همان نسبت 4:3 بوده، ولی رزولوشن آن اکنون 2560 در 2024 پیکسل است. دلیل اینکه 4:3 بوده این است که اگر صفحه نمایش را به صورت تاشو تا کنید، 12 اینچ 3:2 دریافت خواهید کرد. صفحه نمایش بزرگتر نیز با طراحی مجدد گسترده تری همراه است. اکنون صفحه نمایش تقریباً صاف بسته می شود، در حالی که قبلاً فاصله کافی برای قرار دادن صفحه کلید در داخل رایانه تا شده وجود داشت. اکنون، فضای کمی در اطراف فریم ها وجود دارد تا صفحه نمایش صاف روی خود قرار نگیرد. صفحه کلید و پایه جدید به صورت مغناطیسی به پشت رایانه تا شده متصل می شود.

شما همچنین می توانید از حالت های PC بیشتر استفاده کنید. می توانید آن را به صورت افقی بایستید و اکنون می توانید آن را به صورت عمودی بایستید. صفحه کلید بلوتوث نیز به صورت مغناطیسی متصل می شود (اگر بخواهید)، بنابراین فقط در فضای باز ایستاده نیست. البته، اگر صفحه را تا کنید، می توانید صفحه کلید را داخل آن قرار دهید و صفحه به طور خودکار تنظیم می شود تا محتویات آن در قسمت بالایی نمایش داده شود.

چیزی که در مورد یک صفحه نمایش بزرگتر خوب بوده این است که اکنون می تواند یک صفحه کلید بزرگتر را در خود جای دهد. این صفحه کلید در اندازه کامل است و کلیدهای آن 1.35 میلی متر است. این صفحه کلید همچنین دارای تاچ پد لمسی است که بیشتر شبیه به سری ThinkPad Z است. دکمه های فیزیکی که معمولاً در آنجا مشاهده می کنید با دکمه های لمسی جایگزین می شوند. این بدان معنی است که می توانید آنها را به عنوان دکمه فشار دهید یا می توانید از آنها برای  مستغلات اضافی تاچ پد استفاده کنید.

صفحه کلید جدید تفاوت عمده ای با صفحه کلید قبلی دارد. برای یک چیز، صفحه کلید در نسل 1 بسیار کوچکتر بود و باید در یک صفحه نمایش 13.3 اینچی تا شده قرار می گرفت. همچنین هیچ TrackPoint وجود نداشت. در واقع، این در واقع تنها صفحه کلید ThinkPad بود که شامل آن نمی شد. ThinkPad X1 Fold Gen 2 مانند مدل قبلی خود با چرم پوشانده نشده است. روکش در حال حاضر از پارچه PET بافته شده بازیافت شده استفاده می‌کند، بنابراین کل آن حس بسیار متفاوتی به آن دارد.

سه پورت USB Type-C وجود دارد که دو تای آنها Thunderbolt 4 هستند. همچنین یک اسلات نانو سیم کارت خواهید یافت، زیرا لنوو بار دیگر گزینه های 5G را برای ThinkPad X1 Fold Gen 2 ارائه می دهد. وبکم 5 مگاپیکسلی است که دیدن آن واقعاً خوب است. این دوربین با یک دوربین IR برای تشخیص چهره ترکیب شده است و لنوو از کنترلر حسگر بصری اینتل (VSC) برای تنظیم خودکار جهت گیری استفاده می کند، بنابراین مهم نیست که چگونه به آن نگاه می کنید، باید قفل رایانه شما را باز کند. این لپ تاپ تاشو قرار است با قیمت پایه 2499 دلار راهی بازار شود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا