لایکا، برند عکاسی مشهور جهانی، اخیراً Leica Cine 1 را معرفی کرد که یک پروژکتور لیزری با پرتاب فوق العاده کوتاه (UST) که این برند آن را تلویزیون لیزری نامیده و ادعا می کند که انقلابی در آینده تلویزیون ایجاد کرده است. لایکا با همکاری هایسنس، لایکا Cine 1 را در نمایشگاه سالانه IFA 2022 لوازم الکترونیکی مصرفی در برلین ارائه کرد و قبل از اینکه به جزئیات Leica Cine 1 بپردازیم، در ادامه قیمت Leica Cine 1 آمده است.

لایکا Cine 1 در دو مدل 80 و 100 اینچی عرضه خواهد شد. پروژکتور Cine 1 حدود 6900 دلار برای واحد پروژکتور 80 اینچی و 7900 دلار برای واحد پروژکتور 100 اینچی به شما می دهد. در مورد صفحه نمایش، لایکا صفحه نمایش های انحصاری رد نور محیطی (ALR) خود را که با Leica Cine 1 سازگار هستند به ترتیب با قیمت 1600 دلار و 1800 دلار برای صفحه نمایش 80 و 100 اینچی به فروش می رساند.

با این حال، کاربران همچنان می‌توانند صفحه‌های پروژکتور شخص ثالث را نیز انتخاب کنند، اما لایکا به کاربران توصیه می‌کند که پروژکتور لیزری Leica Cine 1 UST را با صفحه‌های رد نور محیطی (ALR) خود برای بهترین تجربه مشاهده همگام کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ستاپ کامل 100 اینچی Leica Cine 1 را داشته باشید، در مجموع 9700 دلار هزینه برای داشتن این “تلویزیون لیزری” برای شما خواهد داشت.

Leica Cine 1 یک پروژکتور UST با لیزر RGB سه گانه به عنوان منبع نور و یک تیونر تلویزیون یکپارچه است. فناوری که لایکا آن را تلویزیون لیزری می‌نامد، بازار نمایشگر تلویزیون را با توجه به برند خود تغییر اساسی خواهد داد. لایکا ادعا می کند که به گفته کارشناسان بازار، فناوری جدید به سرعت خود را در محدوده اندازه نمایشگر از 80 اینچ تثبیت خواهد کرد.

Leica Cine 1 به عنوان جایگزین تلویزیون و سینمای خانگی در مقیاس بزرگ وارد بازار می شود. با کیفیت تصویر درخشان در رزولوشن 4K، اما در عین حال مقادیر مصرف بسیار پایین‌تری در مقایسه با تلویزیون‌های LED سنتی، مصرف‌کنندگان می‌توانند در آینده با اندازه‌های نمایشگر تا 140 اینچ، یک تجربه سینمای خانگی واقعی را در راحتی اتاق نشیمن خود داشته باشند.

در هسته خود، سیستم پروجکشن با فناوری لیزر سه گانه RGB دارای یک سیستم اپتیکال پیچیده است که مطابق با تخصص اپتیک لایکا و استانداردهای بالا ساخته شده است. این سیستم با روشنایی 2100 تا 2500 انسی لومن در دسترس خواهد بود و می تواند تا 60 هرتز را به روز کند. لایکا ادعا می کند که تلویزیون لیزری Cine 1 می تواند بیش از 25000 ساعت در یک جلسه مداوم دوام بیاورد. از نظر سیستم صوتی، این تلویزیون لیزری دارای 2 بلندگوی داخلی 20 واتی است و از Dolby Atmos و Dolby Digital Plus پشتیبانی می کند.

از لحاظ درگاهی، Leica Cine 1 دارای سه اسلات HDMI (یک درگاه HDMI 2.1 با eARC)، یک USB 2.0 و یک USB 3.0، یک تیونر داخلی تلویزیون و یک اسلات رابط مشترک است. Leica Cine 1 از سه ماهه دوم 2023 برای فروش در اروپا در دسترس خواهد بود، در همین حال، عرضه آن برای چین و ایالات متحده به ترتیب برای سه ماهه سوم 2023 و سه ماهه چهارم 2023 در نظر گرفته شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *