فریمورک (Framework)، شرکتی که پیشرو نسل جدیدی از محصولات ماژولار و قابل تعمیر بوده، به تازگی با همکاری گوگل، یک نسخه سازگار با ChromeOS از دستگاه استاندارد Framework را با همان وعده ماژولار بودن و تعمیرپذیری تولید کرده است.

در داخل، Framework Laptop Chromebook Edition دارای نمایشگر 3:2 با رزولوشن 2256 در 1504 پیکسل است. همچنین مجهز به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1240 به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است. شما می‌توانید تا 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD سفارش دهید، اگرچه می‌توانید خودتان این قطعات را در تاریخ بعدی ارتقا دهید.

همچنین می توانید به مانند قبل، پورت دستگاه را به صورت دلخواه از جمله USB-C، USB-A، MicroSD، HDMI، DisplayPort و Ethernet مشخص کنید. بعلاوه، اگر به دنبال تقویت فضای ذخیره سازی فراتر از SSD هستید، می توانید کارت های توسعه حافظه اختصاصی، ماژول های پورت خالی را خریداری کنید که می توانند 250 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی حالت جامد اضافی را در خود جای دهند.

یکی از تغییرات عمده در واقع این واقعیت است که این مدل با تراشه امنیتی Titan C که در شاسی آن قرار گرفته، عرضه می شود. هنوز مشخص نیست که آیا این تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما برای تعویض مین برد در زمان ارتقاء دارد یا خیر. لپ‌تاپ Framework Chromebook Edition از امروز در آمریکا و کانادا قابل پیش‌فروش است و مدل پایه آن 999 دلار قیمت دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *