نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس 105 با افزایش عملکرد برای ویندوز و لینوکس منتشر شد

چند هفته پیش، شاهد انتشار هر دو نسخه گوگل کروم 105 و مایکروسافت اج 105 بودیم و اکنون، شماره نسخه مشابهی را برای موزیلا فایرفاکس در دسترس داریم. فایرفاکس 104 ماه گذشته پشتیبانی از زیرنویس‌ها را در Picture-in-Picture دیزنی پلاس و بهبودهایی در رفتارهای عکسبرداری ارائه کرد. به نظر می رسد فایرفاکس 105 بیشتر بر روی بهبود عملکرد و دسترسی متمرکز شده است.

در ادامه موارد جدید در فایرفاکس 105 به شرح زیر است:

  • گزینه ای برای چاپ فقط صفحه فعلی از پنجره پیش نمایش چاپ اضافه شده است.
  • فایرفاکس اکنون از سرویس‌دهندگان پارتیشن شده در زمینه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. می‌توانید سرویس‌کاران را در یک iframe شخص ثالث ثبت کنید و در دامنه سطح بالا تقسیم می‌شود.
  • کشیدن انگشت برای پیمایش (دو انگشت روی صفحه لمسی که برای انجام تاریخچه به عقب یا جلو کشیده می‌شوند) اکنون در ویندوز فعال است.
  • فایرفاکس اکنون با مشخصات User Timing L3 مطابقت دارد که آرگومان‌های اختیاری اضافی را به روش‌های performance.mark و performance.measure اضافه می‌کند تا زمان‌های شروع سفارشی، زمان پایان، مدت زمان و جزئیات پیوست را ارائه دهد.
  • جستجو در فهرست‌های بزرگ برای موارد منفرد اکنون 2 برابر سریع‌تر است. این بهبود عملکرد، array.includes و array.indexOf را با نسخه بهینه شده SIMD جایگزین می کند.

از نظر اصلاحات، موزیلا با ایجاد تغییراتی در نحوه مدیریت فایرفاکس در موقعیت‌های کم حافظه، عملکرد ویندوز را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. مشتریان لینوکس مزایای مشابهی را تجربه خواهند کرد زیرا فایرفاکس اکنون با احتمال کمتری از حافظه خارج خواهد شد. در همین حال، اسکرول صفحه لمسی macOS با «کاهش پیمایش مورب ناخواسته در مقابل محور پیمایش مورد نظر» در دسترس‌تر شده است. از نظر رفع‌های امنیتی، فایرفاکس 105 چهار آسیب‌پذیری امنیتی با شدت بالا، دو آسیب‌پذیری متوسط و دو آسیب‌پذیری کم را اصلاح می‌کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا