Stage Manager یک رابط مولتی تسکینگ جدید است که اپل برای iPadOS و MacOS در جریان WWDC خود در ماه ژوئن معرفی کرد. با توجه به برخی محدودیت‌های احتمالی در آیپدهای قدیمی‌تر، Stage Manager فقط برای آیپدهای مجهز به M1 در دسترس خواهد بود. اپل در بیانیه‌ای به انگجت تأیید کرد که مدل‌های آیپد پروهای بیشتری با iPadOS 16.1 از این ویژگی برخوردار خواهند شد.

Stage Manager را به‌عنوان روشی کاملاً جدید برای انجام چند کار با پنجره‌های همپوشانی و قابل تغییر اندازه در نمایشگر iPad و یک نمایشگر خارجی جداگانه، با قابلیت اجرای همزمان هشت برنامه زنده روی صفحه معرفی کردیم. ارائه این پشتیبانی از چند نمایشگر فقط با قدرت کامل آیپدهای مبتنی بر M1 امکان پذیر است. مشتریان دارای نسل سوم و چهارم آیپد پرو علاقه شدیدی به تجربه Stage Manager در آیپدهای خود نشان داده‌اند.

در پاسخ، تیم‌های ما سخت کار کرده‌اند تا راهی برای ارائه نسخه تک صفحه‌ای برای این سیستم‌ها، با پشتیبانی از حداکثر چهار برنامه زنده روی صفحه نمایش آیپد در یک زمان، بیابند. پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی Stage Manager در آیپدهای M1 در یک بروزرسانی نرم افزاری دیگر از اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود.

در اجرای فعلی آن در iPadOS 16 بتا، آزمایش‌کنندگان مشکلاتی را با Stage Manager در صورت فعال بودن روی نمایشگر خارجی بیان کرده‌اند. به همین دلیل، اپل پشتیبانی خارجی Stage Manager را در آیپدهای M1 تا زمانی که بتواند پایداری آن را بهبود بخشد، به تعویق می‌اندازد.

اکنون، در حالیکه آیپدهای M1 نمی‌توانند از Stage Manager تا زمانی که اواخر امسال عرضه شوند، استفاده کنند، مدل‌های نسل سوم و چهارم آیپد پرو (با تراشه‌های A12X و A12Z Bionic) از این ویژگی از طریق نمایشگر اکسترنال پشتیبانی نخواهند کرد (فقط روی نمایشگرهای داخلی مدل‌های iPad Pro غیر M1 کار می‌کند). انتظار می رود هر این بروزرسانی در پاییز امسال ارائه شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *