اکثر مردم نمی توانند سفر بدون گوشی هوشمند را تصور کنند. ما از گوشی های هوشمند خود به عنوان جی پی اس، دوربین و راهی برای تماس با دوستانمان استفاده می کنیم. در کشورهای خارجی، می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای ترجمه علائم، افراد محلی و حتی خودتان استفاده کنید. تنها با یک برنامه ساده، تلفن شما می تواند به مترجم شخصی شما تبدیل شود. این بهترین برنامه های ترجمه زبان برای اندروید و iOS شما را در ماجراجویی بعدی خود تحت پوشش قرار می دهند.

1. iTranslate Translator

iTranslate Translator که نزدیک به نیم میلیون کاربر از آن لذت می‌برد، یکی از بهترین اپلیکیشن های ترجمه موجود است. با قابلیت ترجمه واقعیت افزوده، می توانید متن، صدا، تصاویر و حتی محیط اطراف خود را ترجمه کنید. با این حال، برخی از ویژگی ها فقط برای کاربران پولی در دسترس هستند. با این حال، حتی اگر کاربر رایگانی باشید، می‌توانید به کتاب عبارات مفید آن دسترسی داشته باشید. کتاب عبارات چیزهای رایجی را که احتمالاً باید در مکان‌های مختلف بپرسید یا درخواست کنید ادغام می‌کند، بنابراین آن را به برنامه‌ای تبدیل می‌کند که هر مسافری باید آن را دانلود کند.

عبارات به دسته هایی مانند در هنگام سفر، کمک/پزشکی، در رستوران و غیره طبقه بندی می شوند. در هر دسته، عبارات نیز در بخش های فرعی سازماندهی شده اند. به عنوان مثال، در دسته هنگام سفر، عباراتی برای خرید بلیط و یافتن اطلاعات در مورد حمل و نقل عمومی وجود دارد.

2. Google Translate

Google Translate به دلیل تطبیق پذیری و سادگی یکی از بهترین برنامه های ترجمه است. حتی می‌توانید به ویژگی‌های بیشتری در اپلیکیشن موبایل Google Translate دسترسی داشته باشید. این سرویس از بیش از 100 زبان برای ترجمه متون تایپ شده یا دست نویس پشتیبانی می کند. هنگامی که مجبورید با فردی که به زبان دیگری صحبت می کند ارتباط برقرار کنید، حرکات دست و اشاره ناخوشایند را فراموش کنید، اپلیکیشن Google Translate این کار را برای شما انجام می دهد.

همانطور که با برنامه صحبت می کنید، آنچه را که می گویید به زبان انتخابی شما تکرار می کند. وقتی شریک مکالمه شما پاسخ می دهد، اپلیکیشن آن را به شما ترجمه می کند. Google Translate در رستوران های خارجی نیز مفید است. یک عکس از منو بگیرید و ترجمه آن را ارائه می دهد. Google Translate از بیش از 50 زبان برای ترجمه دوربین و حالت مکالمه پشتیبانی می کند. در صورتی که در منطقه ای بدون اینترنت هستید، حالت آفلاین را فراموش نکنید. وقتی از Wi-Fi دور هستید، همچنان می‌توانید بیشتر زبان‌ها را ترجمه کنید.

3. Microsoft Translator

Microsoft Translator یکی دیگر از نام های بزرگ در برنامه های ترجمه است و رابط کاربری ساده تری نسبت به Google Translate ارائه می دهد. برای شروع، چهار حباب بزرگ در صفحه اصلی برنامه شناور هستند. کارکردهای آنها کاملاً قابل توضیح است: ترجمه صوتی، ترجمه مکالمه، ترجمه عکس و ترجمه متن. چیزی که Microsoft Translator را بسیار نوآور می‌کند، توانایی آن در ترجمه پیام شما برای مخاطبان وسیع‌تری است که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند و آن را برای ارائه عالی می‌کند. فقط مطمئن شوید که خیلی سریع صحبت نمی کنید تا برنامه بتواند کلماتی که می گویید را به دقت ضبط کند.

در اینجا خلاصه ای از نحوه سخنرانی از طریق Microsoft Translator آورده شده است: پس از راه اندازی حالت مکالمه، یک کد دریافت خواهید کرد. این کد را به شنوندگان خود بدهید و آنها می توانند به مکالمه شما بپیوندند. همانطور که در برنامه صحبت می کنید یا تایپ می کنید، شنوندگان شما ترجمه سخنرانی شما را به زبان خودشان می بینند. اگرچه Microsoft Translator از زبان های کمتری نسبت به مترجم گوگل پشتیبانی می کند، اما همچنان به همان اندازه قدرتمند است.

4. Reverso Translate and Learn

Reverso در مورد زبان های پشتیبانی شده قطعاً محدود است (فقط با 16 زبان کار می کند)، اما اطلاعات دقیق تری را نسبت به سایر برنامه های ترجمه ارائه می دهد. اگر نگران عدم دسترسی به اینترنت هستید، این برنامه همچنین به شما امکان می دهد فرهنگ لغت آفلاین را به عنوان پشتیبان دانلود کنید. یک زبان را انتخاب کنید و یک کلمه را در نوار جستجو تایپ کنید. در صفحه نتایج، اپلیکیشن جایگزین هایی برای آن کلمه به هر زبانی که انتخاب کنید ارائه می کند.

علاوه بر ارائه چندین تعاریف که نحوه استفاده از کلمه را در زمینه های مختلف نشان می دهد، مترادف ها و متضادهایی را نیز به شما می دهد. Reverso همچنین یک برنامه یادگیری زبان واقعاً منظم است. این اپلیکیشن با ویژگی Word to Discover خود می‌تواند به عنوان یک برنامه فرهنگ لغت برای گسترش دایره لغات شما نیز عمل کند، زیرا هر بار که برنامه را باز می‌کنید، یک کلمه جدید را برای یادگیری به شما ارائه می‌دهد.

وقتی Papago را باز می کنید، ناحیه ای را برای تایپ متنی که می خواهید ترجمه کنید، به همراه چهار نوار رنگارنگ که گزینه های ترجمه شما را نشان می دهند، مشاهده می کنید. بعلاوه از 13 زبان پشتیبانی می کند که می توانید از طریق متن، صدا، عکس یا اسکن ترجمه کنید. Papago Mini را انتخاب کنید و در حین وبگردی می توانید به مترجم دسترسی داشته باشید.

یک کادر خاکستری تیره در بالای مرورگر شما ظاهر می شود. همچنین می توانید انتخاب کنید که آن را به پایین صفحه خود منتقل کنید. برای دریافت ترجمه کامل، کافی است تکه متن را برجسته کنید، روی Copy ضربه بزنید و Allow Paste را انتخاب کنید. علاوه بر همه این ویژگی ها، Papago عبارات پرکاربرد شما را نیز ذخیره می کند، به شما امکان دسترسی به فرهنگ لغت و ترجمه کل وب سایت ها را می دهد.

6. SayHi Translate

SayHi به طور خاص برای ترجمه گفتار و متن ساخته شده، به این معنی که در سایر ویژگی ها کمی محدود است. با این حال، از انواع زبان ها و تعداد زیادی گویش اسپانیایی پشتیبانی می کند. این برنامه مکالمه به زبان دیگر را آسان می کند. روی نماد میکروفون ضربه بزنید تا با تلفن خود صحبت کنید، یا نماد را نگه دارید تا صفحه کلید باز شود. گفتار یا متن شما فوراً ترجمه می‌شود و به صورت دو حباب روی صفحه ظاهر می‌شود؛ کلمات گوینده در بالا و ترجمه در پایین است. اگر می‌خواهید مکالمه خود را به جای دیگری منتقل کنید، آن را کپی کنید یا از طریق توییتر، فیس‌بوک یا پیامک با مردم به اشتراک بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *