نرم افزار و اینترنت

گوگل قابلیت Passkey را در مرورگر کروم آزمایش می کند

رمز عبور سال‌هاست که اساس امنیت رایانه بوده است، اما امنیت خاصی ندارد و پس از افشای گسترده رمز عبور از این هم کمتر می‌شود. صنعت در حال حرکت به سمت راه بهتری برای ورود به سیستم است که Passkey نامیده می‌شود و بزودی می‌توانید از آن در دستگاه اندروید خود و سایر دستگاه‌هایی که کروم را اجرا کرده، استفاده کنید.

برخلاف رمز عبور، یک Passkey به طور خودکار تولید می شود و دوباره استفاده نمی شود. با این حال، تجربه کاربری برای کسانی که قبلاً از تکمیل خودکار رمز عبور استفاده می کردند کاملاً آشنا است. ابتدا، این شکلی است که ساخت Passkey به نظر می رسد – شما فقط تأیید می کنید که می خواهید یک رمز عبور جدید برای یک سایت خاص و یک حساب خاص ایجاد کنید، سپس از هر روشی که برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده می کنید (به عنوان مثال خواننده اثر انگشت) استفاده کنید.

پس از انجام این کار، کلید عبور با استفاده از مدیریت رمز عبور گوگل در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شود. این بدان معناست که حتی اگر گوشی خود را گم کنید، باز هم به تمام حساب های خود دسترسی خواهید داشت. استفاده از Passkey مانند استفاده از رمز عبور ذخیره شده به نظر می رسد – فقط حسابی را که می خواهید استفاده کنید تأیید کنید و سپس با اثر انگشت خوان (یا قفل با چهره یا هر چیز دیگری) احراز هویت کنید.

نکته جالب در مورد کلیدهای عبور این است که می توانید از تلفن خود برای ورود به دستگاه های اطراف استفاده کنید، به عنوان مثال، اگر رایانه شما دارای اثرانگشت خوان نیست، می توانید از آن در تلفن خود استفاده کنید. باید توجه داشته باشیم که Passkey یک چیز گوگل نیستند بلکه چیزی هستند که در چندین پلتفرم پشتیبانی می شوند. سافاری در macOS قبلاً این ویژگی را دارد، بنابراین اگر از سایتی بازدید می‌کنید که از Passkey ها استفاده می‌کند، یک کد QR ظاهر می‌شود – آن را با تلفن اندروید خود اسکن کنید و وارد شوید.

در حال حاضر Passkey ها در کانال بتای Google Play Services و Chrome Canary در دسترس هستند. اما پس از آماده شدن برای اولین بار، می توانید از آن در هر پلتفرمی استفاده کنید، به عنوان مثال، استفاده از آیفون برای ورود به سایتی در مرورگر کروم ویندوز.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا