موبایل و تبلت

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX جدید رونمایی کرد

سامسونگ از ISOCELL HPX، یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید رونمایی کرد. رونمایی جدید پس از معرفی حسگر ISOCELL HP3 200MP در ماه ژوئن انجام می شود. ISOCELL HPX دارای اندازه پیکسل 0.56 میکرون است که می تواند مساحت ماژول دوربین را تا 20 درصد کاهش دهد و در نتیجه بدنه گوشی هوشمند نازک تر و کوچکتر شود.

ISOCELL HPX از فناوری پیشرفته DTI (Deep Trench Isolation) سامسونگ استفاده می کند که نه تنها هر پیکسل را جداگانه ایزوله می کند، بلکه حساسیت را برای گرفتن تصاویر واضح و واضح افزایش می دهد. سنسور جدید همچنین دارای فوکوس خودکار فوق العاده سریع و فوق العاده دقیق به لطف راه حل فوکوس خودکار Super QPD است. علاوه بر این، سنسور جدید از فناوری Tetra Pixel (16 پیکسل در یک) استفاده می کند که می تواند یک تجربه عکسبرداری مثبت در نور کم را ارائه دهد.

تحت چنین شرایطی، HPX می تواند به طور خودکار بین سه حالت روشنایی مختلف بر اساس نور موجود جابجا شود. سامسونگ می‌گوید اندازه پیکسل در محیطی با نور خوب 0.56 میکرون (متر) حفظ می‌شود و 200 میلیون پیکسل تولید می‌کند. از سوی دیگر، پیکسل در محیطی با نور کم به 1.12 میکرون (متر) تبدیل می‌شود و 50 میلیون پیکسل به دست می‌آید. در نهایت، در یک محیط کم نور، 16 پیکسل با هم ترکیب می شوند تا یک سنسور 2.24 میکرون (متر) 12.5 میلیون پیکسلی تولید شود.

به گفته سامسونگ، این عملکرد پویا ISOCELL HPX را قادر می‌سازد تا تصاویر واضحی را حتی زمانی که منبع نور محدود است تولید کند. علاوه بر این، سنسور ISOCELL HPX سامسونگ قادر به ضبط ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. به طور مساوی از عکاسی دوگانه HDR بدون درز در حالت های 4K و FHD پشتیبانی می کند. طبق گفته‌های سامسونگ، Staggered HDR، سایه‌ها و نورهای روشن را در یک صحنه در سه نوردهی مختلف می‌گیرد: کم، متوسط و زیاد بسته به محیط عکس‌برداری. پس از آن، هر سه عکس نوردهی را برای ایجاد بهترین تصاویر و ویدیوهای HDR ممکن ترکیب می کند.

همچنین به سنسور اجازه می دهد تا تصویر را با بیش از 4 تریلیون رنگ (عمق رنگ 14 بیتی) ارائه دهد که 64 برابر بیشتر از 68 میلیارد رنگ قبلی سامسونگ (عمق رنگ 12 بیتی) است. سامسونگ جزئیات در دسترس بودن سنسور تصویربرداری جدید را اعلام نکرده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا