ممکن است ویندوز برای گوشی‌های هوشمند مرده و دفن شده باشد، اما روح آن اندروید را تسخیر کرده است – مایکروسافت از سیستم مضمون پیشرفته اندروید 12L استفاده کرده تا رابط کاربری را بیشتر شبیه به Fluent UI مورد استفاده در ویندوز 11 کند. این بروزرسانی مشترک برای مایکروسافت سرفیس دوئو و سرفیس دوئو 2 ارائه می‌شود.

سایه اعلان‌ها، صفحه تنظیمات و فید فعالیت در لانچر مایکروسافت به گونه‌ای تغییر شکل داده‌اند که شبیه همتایان ویندوزی خود باشند. این بدان معنی است که نمادها، رنگ ها و کنترل های رابط کاربری با سبک ویندوز یکپارچه شده اند. بسیاری از قسمت‌های رابط دارای تاری نیز هستند که بخشی از زبان طراحی ویندوز است. نرم افزار جدید شامل والپیپرهایی است که در ویندوز موجود است و گزینه های رنگ تاکیدی منطبق را برای تکمیل ظاهر به ارمغان می آورد:

Surface Slim Pen 2 (که در دوئو 2 پشتیبانی می شود) اکنون عملکردی مشابه رایانه های سرفیس دارد – می توانید روی دکمه بالای آن ضربه بزنید تا نوار راه اندازی سریع با میانبرهایی برای برنامه های مربوطه ظاهر شود. مایکروسافت تیمز چند ارتقا نیز دریافت کردند – اکنون می‌توانید جلسه تیمز را از طریق ویجت Time انتقال دهید، همچنین عملکرد و استفاده از باتری با تخلیه بار سنگین به شتاب سخت‌افزاری بهبود یافته است.

علاوه بر این، ویجت‌های مکالمات جدید به شما امکان می‌دهند چت‌های خاصی را در صفحه اصلی قرار دهید. ویجت جدید دیگری عکس های OneDrive را نشان می دهد. تمام پیشرفت‌های معمول اندروید 12L نیز وجود دارد، از جمله نشانگرهای نوار وضعیت دوربین و میکروفون، به‌علاوه یک ردیاب حریم خصوصی که فهرستی از برنامه‌هایی را که از دوربین یا میکروفون استفاده کرده‌اند یا به مکان شما در ۲۴ ساعت گذشته دسترسی داشته‌اند، نگه می‌دارد.

برای نصب اندروید 12L سرفیس دوئو دارندگان دانلود با حجم 2.6 گیگابایت به دنبال آن هستند، کاربران دوئو 2 به جای آن 3.2 گیگابایت دانلود خواهند کرد. به روز رسانی ها همچنین شامل وصله امنیتی اکتبر است. به System > System Update بروید تا ببینید آیا عرضه تدریجی به واحد شما رسیده است یا خیر.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *