تلگرام به تازگی بروزرسانی جدید اپلیکیشنش را برای کاربران اندروید و آی‌اواس منتشر کرده که قابلیت هایی نظیر تبدیل پیام‌های ویدیویی به متن، موضوع بندی گروه با بیش از 200 کاربر و استفاده همزمان از چند نام کاربری و موارد دیگر را به ارمغان می آورد.

گروه‌های تلگرام، می‌توانند میزبان هزاران کاربر باشند. به منظور مرتب‌سازی و سهولت مشارکت در گفتگوها، گروه‌هایی که بیشتر از 200 عضو داشته باشند می‌توانند قابلیت موضوع‌ یا تاپیک را فعال کرده و فضایی جدا برای موارد مختلف بسازند. موضوع‌ها، مانند گفتگوهای مجزایی درون گروه عمل کرده و هرکدام از آنها، رسانه‌های اشتراکی و تنظیمات اعلان مخصوص به خود را خواهند داشت.

کاربران می‌توانند در موضوع‌های مختلف (از انیمه تا یوگا) شرکت کرده و از همه‌ی قابلیت‌های تلگرام مانند نظرسنجی، پیام‌های سنجاق شده و ربات‌ها استفاده کنند. این قابلیت، مخصوص گروه‌های بزرگ بوده و روش‌های جدیدی برای دسته‌بندی گفتگو و پرداختن به موضوع‌های مختلف را فراهم می‌کند.

در آپدیت جدید، کاربران تلگرام می‌توانند با استفاده از نام‌های کاربری، راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده یا کانال‌ها و گرو‌ه‌های عمومی را پیدا کنند. از این پس، علاوه بر یک نام کاربری اصلی، می‌توانید چند نام کاربری کلکسیونی را نیز برای هر یک از حساب‌های کاربری یا گفتگوهای عمومی خود تنظیم کنید. مالکیت نام‌های کاربری کلکسیونی توسط شبکه بلاکچین سریع و مقیاس‌پذیر TON پشتیبانی می‌شود. با خرید و فروش این نام‌های کاربری در پلتفرمی جدید، می‌توانید به روشی ساده و امن، مالکیت دامنه‌هایی با ارزش در تلگرام را کسب کرده و یا آن‌ها را به دیگران انتقال دهید.

به گفته تلگرام، نام کاربری‌های کلکسیونی، درست مانند نام کاربری‌های معمولی، در جستجوی سراسری قابل مشاهده بوده و لینک‌های مخصوص خود را داشته که می‌توان خارج از تلگرام، آن‌ها را به اشتراک گذاشت: username.t.me و t.me/username. برخلاف نام کاربری‌های معمولی، نام کاربری‌های کلکسیونی می‌توانند کوتاه‌تر از 5 حرف باشند، بنابراین می‌توانید نام‌های خاصی مانند @news یا @game یا خریداری کنید. پس از خرید، کاربر کنترل کامل بر روی نام کاربری مورد نظر داشته و می‌تواند آن را برای خود نگه دارد و یا با شخص دیگری معامله کند.

از زمان معرفی تلگرام پریمیوم، قابلیت تبدیل پیام صوتی به متن برای مشترکین پریمیوم فعال بوده است. در این به‌روزرسانی، قابلیتی مشابه برای پیام‌های ویدیویی نیز اضافه خواهد شد و کاربران پریمیوم می‌توانند آنها را مستقیم به متن تبدیل کنند. همچنین ظاهر پوسته‌های تیره در iOS، با رنگ‌های بهتر به‌روزرسانی شده‌اند. همچنین جلوه‌های محو که هنگام اسکرول کردن گفتگو نمایش داده می‌شوند، بهبود یافته‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *