آموزش

آشنایی با Health Connect by Android و نحوه کارکرد آن

گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها نظارت بر سلامت و تناسب اندام خود را برای همه آسان کرده اند. مشکل این است که اپلیکیشن های زیادی برای انتخاب وجود دارد و آنها با هم کار نمی کنند. اینجاست که “Health Connect by Android” وارد می شود.

“Health Connect by Android” چیست؟

Health Connect در مه 2022 در Google IO معرفی شد. پس از همکاری گوگل و سامسونگ در Wear OS 3 برای گلکسی واچ 4، این دو شرکت با هم همکاری کردند تا روی Health Connect نیز کار کنند. ایده پشت Health Connect این است که همگام سازی داده های سلامتی و تناسب اندام بین اپلیکیشن های اندروید را آسان تر کند. چندین اپلیکیشن را می توان به Health Connect متصل کرد و سپس آنها می توانند داده های سلامتی شما را (با اجازه شما) بین یکدیگر به اشتراک بگذارند.

از نوامبر 2022، Health Connect by Android در “دسترسی زودهنگام” در پلی استور در دسترس است. اپلیکیشن هایی که از ویژگی پشتیبانی می کنند، شامل Google Fit، Fitbit، Samsung Health، MyFitnessPal، Leap Fitness و Withings می شود. هر برنامه اندرویدی می‌تواند از مزایای Health Connect API استفاده کند.

در ادامه برخی از داده هایی که می توان با Health Connect همگام سازی کرد، به شرح زیر است:

  • فعالیت ها: دویدن، پیاده روی، شنا و غیره.
  • اندازه گیری بدن: وزن، قد، BMI و غیره
  • ردیابی چرخه: چرخه های قاعدگی و تست های تخمک گذاری.
  • تغذیه: مصرف آب و غذا.
  • خواب: مدت زمان، زمان بیداری، چرخه خواب و غیره.
  • عوامل حیاتی: ضربان قلب، گلوکز خون، دما، سطح اکسیژن خون و غیره.

Health Connect به وضوح نشان می دهد که کدام اپلیکیشن ها به داده های شخصی شما دسترسی دارند و شما به راحتی می توانید هر زمان که بخواهید دسترسی را لغو کنید. علاوه بر این، داده های شما برای محافظت بیشتر در دستگاه شما رمزگذاری می شوند.

آیا باید از Health Connect استفاده کنید؟

Health Connect برای افرادی است که داده های سلامت و تناسب اندام خود را در چندین برنامه پخش می کنند. حفظ برخی از اطلاعات مشابه در سرویس های جداگانه می تواند بسیار آزاردهنده باشد. فرض کنید از MyFitnessPal برای ثبت میزان آب و غذای روزانه خود استفاده می‌کنید، فعالیت‌ها را با Samsung Health در گلکسی واچ 5 خود دنبال می‌کنید و مقیاس هوشمند Withings دارید.

با Health Connect، این اپلیکیشن ها می توانند با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین اکنون اطلاعات تغذیه شما در دسترس Samsung Health و وزن شما در دسترس MyFitnessPal و Samsung Health قرار گرفته است. کاری که اپلیکیشن ها با این اطلاعات انجام می دهند متفاوت است، اما می تواند برخی از چیزهای قدرتمند را فعال کند.

اگر Samsung Health بتواند وزن روزانه را از Withings اندازه گیری کند، می توان از این داده ها برای محاسبه دقیق تر کالری هایی که در یک تمرین می سوزانید استفاده کرد. و اگر MyFitnessPal بداند چه مقدار کالری می سوزانید، می تواند با دقت بیشتری به شما پیشنهاد دهد که چه مقدار کالری باید بخورید. به طور خلاصه، اگر از چندین برنامه تناسب اندام در گوشی اندروید و نظارت بر تناسب اندام خود استفاده می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که Health Connect را امتحان کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا