سخت افزار

همکاری SK hynix با اینتل برای ساخت سریعترین حافظه برای سرورها

SK hynix امروز اعلام کرد که در حال ساخت سریع‌ترین ماژول‌های حافظه سرور جهان است که قادر به سرعت 8 گیگابیت بر ثانیه یا تقریباً 8000MT/s هستند. SK hynix بیان کرد که می‌تواند با استفاده از فناوری جدید Multiplexer Combined Ranks (MCR) اینتل که امکان اجرای همزمان دو رتبه را با استفاده از ناحیه بافر سرور فراهم می‌کند، به این هدف دست یابد.

از این رو، MCR به جای اجرای خود تراشه‌ها با سرعت‌های بالاتر، به کل ماژول کمک می‌کند تا دو برابر سریع‌تر کار کند و به جای 64، 128 بایت داده را جابجا کند. این اساساً پهنای باند حافظه کل را دو برابر می کند و به انتقال داده های بیشتر کمک می کند.

در مجموع، این معادل با 8Gbps یا 8000MT/s سرعت انتقال داده است. این واقعاً قابل ستایش است زیرا حتی اکثر ماژول‌های DDR5 DRAM مصرفی برای رسیدن به چنین سرعت‌هایی تلاش می‌کنند، اگرچه ما همچنان انتظار داریم که DDR5-10000 توسط یک شرکت کوچک چینی Netac و DDR5-12600 (از ADATA) در آینده نزدیک ببینیم. از نظر سایز نیز، SK hynix در حال توسعه حافظه با ظرفیت بالا بوده است. این سازنده تایوانی اواخر سال گذشته ماژول های 48 و 96 گیگابایتی RDIMM را معرفی کرد.

با این حال، به نظر می رسد رقیب سامسونگ در این زمینه بسیار جلوتر است زیرا قبلاً ظرفیت های فوق العاده بالای 512 گیگابایت و حتی بالاتر، 768 گیگابایت، ماژول ها برای سرورها و بارهای کاری محاسباتی با کارایی بالا (HPC) را اعلام کرده است. با این وجود، Hynix هنوز هم می‌تواند به دلیل اینکه اولین شرکتی است که با DDR5 وارد بازار شده، از خود دفاع کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا