موبایل و تبلت

آپدیت گوگل کروم اواس، تعداد افراد نشسته در رایانه را تشخیص می دهد

هسته لینوکس 6.2 آینده شامل ویژگی های جدیدی برای کروم اواس ، سیستم عامل گوگل برای کروم بوک ها خواهد بود. یکی از ویژگی‌های کلیدی جدید، Human Presence Sensor (HPS) کروم اواس است که برای تشخیص حضور یک یا چند انسان در مقابل کروم بوک استفاده می‌شود.

درایور cros_hps_i2c در هسته لینوکس 6.2 برای پشتیبانی از HPS که در کروم‌بوک‌های جدیدتر یافت شده، نصب می‌شود. درایور در مورد حضور انسان گزارش نمی دهد، اما رابط فضای کاربر با حسگر را می توان از طریق یک دستگاه شخصیت در معرض نمایش انجام داد. HPS برای اهداف مختلفی مانند مدیریت نور پس زمینه تطبیقی و به تعویق انداختن محافظ صفحه استفاده می شود. وصله مجموعه گوگل درایور جدید و قابلیت های آن را توضیح می دهد:

این وصله یک درایور برای حسگر حضور انسانی ChromeOS (معروف به HPS) معرفی می‌کند. درایور از یک سنسور متصل به گذرگاه I2C پشتیبانی می‌کند و در جداول ACPI با نام “GOOG0020” شناخته می‌شود. هنگام بارگذاری، درایور حسگر را از طریق یک دستگاه کاراکتر به فضای کاربر صادر می کند. این دستگاه فقط از مدیریت انرژی پشتیبانی می کند، یعنی ارتباط با سنسور باید از طریق انتقال منظم I2C از فضای کاربر انجام شود. مدیریت توان با فعال کردن قدرت GPIO مربوطه اجرا می شود در حالی که حداقل یک فرآیند فضای کاربر یک fd باز را در دستگاه کاراکتر نگه می دارد. به‌طور پیش‌فرض، اگر کلاینت فعالی وجود نداشته باشد، دستگاه خاموش می‌شود.

کاربرانی که از حریم خصوصی آگاه هستند می توانند با دانستن این که فریمور سخت افزاری برای HPS منبع باز است خیالشان راحت باشد. فریمور، پروتکل I2C و سایر اسناد فنی را می‌توانید در GoogleSource.com پیدا کنید. درایور جدید به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های پلتفرم کروم برای پنجره ادغام Linux 6.2 ارسال شد. علاوه بر درایور جدید HPS، به‌روزرسانی‌های دیگر در درخواست کشش شامل تنظیم PROBE_PREFER_ASYNCHRONOUS برای درایورهای کروم اواس بیشتر برای سرعت بخشیدن به زمان راه‌اندازی کروم بوک است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا