آموزش

آشنایی با فایل TSV و نحوه باز کردن آن

تعداد انبوهی از انواع فایل های مختلف وجود دارد که می توانید در رایانه خود با آنها روبرو شوید، که هر کدام دارای موارد استفاده متفاوت، عملکردها و برنامه هایی هستند که قادر به باز کردن آنها هستند. اگر تا به حال با یک نوع فایل ناآشنا برخورد کرده اید، پس می دانید که فهمیدن اینکه با آن چه کاری باید انجام دهید چقدر دشوار است، به خصوص اگر به طور خاص به کامپیوتر مهارت ندارید. اما لازم نیست متخصص باشید تا بفهمید فایل TSV چیست. یادگیری نحوه باز کردن یک فایل TSV سریع و آسان است، صرف نظر از اینکه قبلا با فرمت فایل TSV کار کرده اید یا خیر.

فایل TSV چیست

فرمت فایل TSV مخفف مقادیر جدا شده از تب است. این بدان معناست که یک فایل TSV حاوی اطلاعات در یک سری جداول داده است که این داده ها توسط تب ها از هم جدا می شوند. اگر تا به حال با Microsoft Excel یا Google Sheets کار کرده باشید، ممکن است فکر کنید که مجموعه ای از جداول داده کمی آشنا به نظر می رسند. این به این دلیل است که این برنامه ها به طور مؤثر اطلاعات شما را در قالب های اصلی خود ذخیره می کنند.

مزیت فایل TSV این است که عمومی تر از انواع فایل های اختصاصی برای این برنامه ها می باشد. فرمت فایل TSV اطلاعات خود را به گونه ای ذخیره می کند که برای اکثر برنامه های صفحه گسترده به راحتی قابل دسترسی باشد و برای سازگاری بین نرم افزاری ایده آل است.

نحوه باز کردن یک فایل TSV

بنابراین، چگونه فایل های TSV را باز می کنید؟ به نظر می رسد که فهمیدن نحوه باز کردن یک فایل TSV در واقع بسیار آسان است. ساده ترین راه حل این است که هر اپلیکیشنی را که قبلاً نصب کرده اید جستجو کنید و ممکن است بتواند یک فایل TSV را باز کند. از آنجایی که اکثر برنامه‌های صفحه‌گسترده می‌توانند فایل‌های TSV را باز کنند، همیشه می‌توانید برنامه‌هایی مانند Microsoft Excel، LibreOffice یا OpenOffice را جستجو کنید.

در ویندوز، می‌توانید روی فایل TSV خود راست کلیک کنید و ببینید آیا برنامه‌های پیش‌فرضی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. یا می توانید یک فایل TSV را با یک ویرایشگر متن باز کنید. Notepad++ یک گزینه عالی است، اگرچه اکثر ویرایشگرهای متن شانس خوبی برای تفسیر نسبتا آسان نوع فایل TSV دارند. با این حال، خواندن و ویرایش فایل نسبت به یک برنامه صفحه گسترده اختصاصی دشوارتر خواهد بود.

بنابراین، اگر نمی توانید هیچ برنامه صفحه گسترده ای را پیدا کنید که ممکن است کار کند، Google Sheets همیشه گزینه خوبی است. از آنجایی که Google Sheets فقط به یک حساب گوگل نیاز دارد، تقریباً هر کسی می تواند کاملاً رایگان از آن استفاده کند. Google Sheets سرویسی است که برای کار با صفحات گسترده طراحی شده است، به این معنی که به شما امکان می دهد یک فایل TSV را بدون هیچ مشکلی باز کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا