همانطور که می دانید تعداد محدودی از دسته های بازی در ویندوز پشتیبانی می کنند. همچنین آخرین نسل از کنترلرها با ویندوز سازگار هستند، ولی نسل های قدیمی شامل کنترلر پلی استیشن 3 مانند DualShock 3 نیاز به نصب درایور دارد.

پیش از این، برای استفاده از کنترلرها، شما نیاز به نصب MotioninJoy روی ویندوز بودید، اما بعد از چند سال، این نرم افزار به یک بدافزار بدل شد. اما اکنون جاگزین این نرم افزار، ScpToolkit پیشنهاد می شود.

آموزش نصب ابزار ScpToolkit

باید اشاره کنیم که بدلیل اینکه نرم افزار ScpToolkit برای کار کردن کنترلر، بعضی از درایورهای سیستم را تغییر می‌دهد، پیشنهاد می شود که با احتیاط عمل کرده و طبق مسیر زیر پیش رفته تا منابع سیستمی شما به خطر نیفتد. برای نصب این ابزار، ابتدا آن را از صفحه گیت‌هاب پروژه دانلود کنید. سپس برنامه Setup آن را باز کرده و بعد موافقت قوانین و شرایط برنامه، به شما یک پنجره شامل لیستی از گزینه‌های نصب نشان داده می‌شود.

شما احتمالا به Gamepad Analyzer و Debug Info Collector نیازی ندارید ولی گزینه هایی دیگر را باید نصب کنید. با توجه به طول کشیدن فرایند نصب برنامه، شما باید تا زمان نصب کامل، کنترلر خود را USB به PC وصل کنید. پس از اتمام نصب، از شما می‌خواهد که Driver installer را اجرا کنید. روی “Run” کلیک کنید.

در این قسمت لیستی نمایش داده می‌شود که باید مدل کنترلر خود را از آن پیدا کنید. در این پنجره روی گزینه Initialize All Connected Devices کلیک کرده و پس از پایان نصب روی Next بزنید. با این حساب کنترلر شما به عنوان یک دسته بازی شناخته می‌شود و درایورهای لازم را نصب می‌کند.

در پنجره بعدی، گزینه پشتیبانی از بلوتوث است، به احتمال زیاد کسی دوست ندارد یک دانگل بلوتوث را صرفا قربانی یک کنترلر کند. این صفحه یک لیبل بزرگ WARNING دارد، زیرا نصب تصادفی آن بر روی دانگل ماوس، شما را در شرایط بدی قرار خواهد داد.

اگر نیاز به پشتیبانی بی سیم داشتید، کافیست که دانگل مورد نظر را به رایانه متصل کرده و پس از اطمینان نام همان دانگل روی گزینه Initialize All Connected Devices کلیک کنید. در صورتی که به این گزینه نیازی ندارید، گزینه Next بزنید.

در مرحله بعد، باید درایور virtual Xbox 360 Controller نصب کنید. با این کار، کامپیوتر، کنترلر PS3 شما را به عنوان کنترلر ایکس‌باکس 360 شناسایی می‌کند. در نهایت کنترلر بر روی اکثر بازی‌ها قابل استفاده می‌شود. برای نصب آن، روی Install virtual Xbox 360 Controller driver کلیک و سپس Next را کلیک کنید.

بعد از این ScpToolkit می‌خواهد یک ویندوز سرویس را برای مدیریت ارتباطات دسته بازی نصب کند. روی Install Windows Service و سپس Next کلیک کنید. مراحل نصب به پایان رسید. از این به بعد باید بتوانید دسته PS3 خود را بر روی تمام بازی‌هایی که از کنترلرهای ایکس‌باکس 360 پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *