لپ تاپ

لپ تاپ های بازی جدید Alienware شامل یک هیولای 18 اینچی است

لپ‌تاپ‌های بازی Alienware ظاهر جدیدی پیدا می‌کنند و یکی از آنها حتی یک صفحه نمایش بزرگ 18 اینچی ارائه می‌کند. برند بازی دل در چند سال گذشته با زبان طراحی جسورانه “Legend” خود که به زیبایی بسیار علمی تخیلی تغییر کرده و همچنین نوت بوک های فوق نازک سری X خود در حال پیشرفت بوده است.

امسال، Legend برای سومین بار با تمرکز بر “فرم، عملکرد و کیفیت” پالایش می شود. ماشین‌های جدید Alienware هنوز به طور قابل توجهی متفاوت از سایر لپ‌تاپ‌های بازی هستند، اما اکنون نگه‌داشتن، باز کردن آنها آسان‌تر است و خوشبختانه دیگر پلاستیک سیاه براق دیگری دیده نمی‌شود. شاید بارزترین نمونه Legend 3.0، مدل m18 جدید Alienware باشد که بزرگترین و قدرتمندترین لپ تاپ گیمینگ آن تاکنون است.

این هیولا دارای صفحه نمایش 18 اینچی است که 14.5 درصد بزرگتر از مدل 17 اینچی قبلی است. واضح است که قابل حمل بودن دغدغه اصلی در اینجا نیست، بلکه قدرت است. m18 دارای تمام جدیدترین سخت افزارها، از جمله سریع ترین پردازنده های موبایل نسل سیزدهم HX اینتل، آخرین پردازنده های گرافیکی انویدیا است (یا به جای آن می توانید با تراشه AMD Ryzen با گرافیک Radeon نسل بعدی پیکربندی کنید).

اگرچه ضخامت آن به اندازه m17 قبلی است، اما محصول 18 اینچی، با یک محفظه بخار که GPU و CPU را می‌پوشاند، هفت لوله حرارتی و چهار فن برای جریان هوای 25 درصدی بهتر خنک‌کننده بسیار بهتری دارد. می‌توانید یک کیبورد مکانیکی اپتیکال Cherry MX، تا 9 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه کنید و بین صفحه‌نمایش 165 هرتز quad-HD و 480 هرتز 1080p یکی را انتخاب کنید.

برای بازیکنان معقول تر، Alienware m16 کوچکتر وجود دارد که طراحی مشابه و ارتقاء خنک کننده مشابه دارد. این رایانه می تواند به پنل های 16 اینچی quad-HD+ (2560 در 1600) مجهز شود که با نرخ 165 یا 240 هرتز یا با صفحه نمایش 480 هرتزی FHD+ کار می کنند. هر دو لپ تاپ سری m دارای پشتیبانی NVIDIA G-SYNC و AMD FreeSDync، طیف رنگی گسترده و فناوری ComfortView Plus Dell هستند که نور آبی تند را کاهش می دهد.

اگر الین ور m16 و m18 در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمی درشت به نظر می‌رسند، این تقریباً به دلیل طراحی است. این سری، همیشه خط تولید این شرکت برای ماشین‌های بزرگتر و قدرتمندتر بوده است. اگر چیزی باریک تر و شاید شیک تر می خواهید، باید به سراغ نوت بوک های سری X بروید. سال گذشته ما Alienware x14 را دریافت کردیم که با تمام قدرتی که داشت به طرز چشمگیری نازک بود. امسال، این شرکت X16 را معرفی می کند که حدس زدید، صفحه نمایش 16 اینچی دارد.

الین ور x16 را با صفحه نمایش 16 در 10 بلند و بدنه تمام فلزی قوی تر، برجسته ترین طراحی سال خود می نامد. حتی می‌تواند در یک سیستم صوتی شش بلندگو با دو توییتر با قابلیت شلیک به سمت بالا و دو ووفر برای بیس جامد قرار بگیرد. در زیر کاپوت، از سریع‌ترین پردازنده‌های نسل سیزدهم غیر HX اینتل، تا 14 هسته‌ای 13900HK و مجموعه کامل پردازنده‌های گرافیکی RTX 4000 انویدیا استفاده می‌شود. Alienware می‌گوید که می‌تواند به سخت‌افزار نسل بعدی AMD نیز مجهز شود، اما هنوز جزئیات خاصی در مورد آن نداریم.

x16 به اندازه لپ‌تاپ‌های بازی باریک قبلی Alienware جذاب به نظر می‌رسد، اما زیبایی‌شناسی Legend جدید باعث می‌شود که آن را زیباتر به نظر برساند. همچنین دارای تمام ویژگی‌هایی است که می‌خواهید، با بیش از 100 میکرو LED در امتداد پنل روشنایی عقب، نور RGB در تمام کلیدهای آن، و یک پد لمسی RGB که همچنین 15 درصد بزرگ‌تر از x17 قبلی است. وزن 6 پوندی x16 ممکن است برای برخی از خریداران مشکل ساز باشد، به خصوص که Razer Blade 17 تقریباً با آن مطابقت دارد.

همانطور که انتظار دارید، Alienware x14 نیز امسال بازگشته است و هنوز هم چشمگیر به نظر می رسد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی +quad HD جدید است که با فرکانس 165 هرتز کار می کند و سخت افزار آن نسبت به مدل 16 اینچی ضعیف تر است و یکی از پردازنده های Core i7 نسل سیزدهم اینتل و RTX 4060 انویدیا برتری دارد. این بهایی است که باید برای چنین کیف نازکی بپردازید. Alienware ادعا می کند که هنوز هم باریک ترین نوت بوک بازی 14 اینچی موجود در بازار است، اما تنها 14.5 میلی متر اندازه دارد.

تمام دستگاه های جدید Alienware در سه ماهه اول با پیکربندی های اینتل و انویدیا در دسترس خواهند بود، در حالی که گزینه های AMD در سه ماهه دوم وارد بازار خواهند شد. قیمت m18 از 2899 دلار با گزینه های رده بالا شروع می شود، اگرچه Alienware می گوید مدل های پایه با شروع قیمت 2099 دلار دیرتر وارد بازار خواهند شد. در همین حال، m16 در ابتدا با قیمت 2599 دلار و تنظیمات بعدی از 1899 دلار هزینه خواهد داشت.

Alienware x16 گران‌ترین این دسته خواهد بود که از 3099 دلار برای تنظیمات پیشرفته و 2150 دلار برای گزینه‌های سطح پایه آینده شروع می‌شود. و در آخر، اما نه کم اهمیت ترین، می توانید انتظار داشته باشید که حداقل 1799 دلار برای x14 بپردازید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا