پاناسونیک از LUMIX S5II و S5IIX، جدیدترین دوربین های هیبریدی بدون آینه فول فریم با تمرکز بر قابلیت ضبط ویدیو، رونمایی کرده است. اینها اولین دوربین های این شرکت با فوکوس خودکار PDAF یا تشخیص فاز هستند و از فناوری تشخیص کنتراست قدیمی DFD یا عمق از فناوری عدم فوکوس فاصله می گیرند.

در حالی که این روش برای عکس‌ها قابل استفاده بود، اغلب برای ویدیو کند و غیرقابل اعتماد بود و ضربان ثابتی را در مناطق خارج از فوکوس ایجاد می‌کرد. S5II و S5II این مشکل را با داشتن یک سیستم فوکوس کاملاً اصلاح‌شده به لطف حسگر جدید 24.2 مگاپیکسلی 35 میلی‌متری فول فریم CMOS حل می‌کنند. سیستم جدید فوکوس خودکار هیبریدی فاز از ترکیبی از سیستم‌های تشخیص کنتراست و PDAF با 779 نقطه فوکوس خودکار برای ردیابی مداوم انسان و حیوان استفاده می‌کند.

S5II و S5II قادر به ضبط ویدیو با عملکرد قابل مقایسه با S1H هستند. شما می توانید گزینه های ضبط  6K 10-bit 4:2:0 یا 4K 10-bit 4:2:2 را انتخاب کنید. یک روش جدید پراکندگی گرما با فن داخلی و سینک حرارتی می تواند ضبط بدون وقفه 4K را بدون گرم شدن بیش از حد امکان پذیر کند. این دوربین ها دارای محدوده دینامیکی ادعایی 14+ توقف با V-Log/V-Gamut هستند و با آپلود مستقیم LUTهای خود در دوربین، از LUT های بلادرنگ برای درجه بندی رنگ دوربین پشتیبانی می کنند.

S5II و S5II دارای یک سیستم لرزشگیر تصویر جدید هستند که از IS بدنه 5 محوره و OIS مبتنی بر لنز 2 محوره تشکیل شده و برای عکس ها و فیلم ها کار می کند. ویدیو همچنین دارای یک حالت IS فعال است که با تعیین وضعیت لرزش دوربین، نسبت‌های اصلاح افقی، عمودی و چرخشی را بهینه می‌کند. سایر ویژگی ها عبارتند از: ISO دوگانه داخلی، 9 فریم بر ثانیه AFS/7 فریم بر ثانیه حالت پشت سر هم AFC با شاتر مکانیکی و 30 فریم AFS/AFC با شاتر الکترونیکی، ضبط با میکروفون داخلی 48 کیلوهرتز/24 بیت و 96 کیلوهرتز/24 بیت با میکروفون خارجی، پورت HDMI، منظره یاب OLED 3680K نقطه ای، صفحه نمایش لمسی 1840K نقطه ای 3.0 اینچی، شارژر USB-C، بدنه دایکاست آلیاژی منیزیم مقاوم در برابر پاشش آب و گرد و غبار، Wi-Fi دو بانده و بلوتوث.

تفاوت بین S5II و S5IIX در این است که دومی قادر به خروجی ویدیوی RAW از طریق HDMI و ضبط all-intra و ProRes بر روی SSD، همراه با پخش سیمی و بی سیم برای پخش زنده و اتصال USB است. قیمت پاناسونیک LUMIX S5II حدود 2000 دلار است و این ماه در دسترس خواهد بود. S5IIX 2200 دلار قیمت دارد و در می 2023 در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *