سونی در طول ارائه CES خود سیستم Mocopi را برای ردیابی تمام بدن برای استفاده در بازی ها و متاورس به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین Project Leonardo را معرفی کرد، یک کنترلر ماژولار جدید که برای کمک به بازیکنان معلول طراحی شده است.

این کنترلر دارای یک پایه بزرگ و گرد است که برای قرار گرفتن صاف روی میز طراحی شده، چندین گزینه برای نصب نیز وجود دارد. یک بازیکن می تواند از یک یا دو کنترلر Project Leonardo استفاده کند ویک کنترلر DualSense نیز می تواند به ترکیب اضافه شود. به این ترتیب می توان یک، دو یا سه کنترلر را در یک کنترلر مجازی ترکیب کرد.

هر دستگاه Project Leonardo با جابجایی دکمه‌ها و مرتب کردن مجدد آنها به بهترین نحو با نیازهای بازیکن قابل تنظیم است. دکمه های متعدد را می توان به یک عملکرد و دو عملکرد را می توان به یک دکمه نگاشت (مثلاً اگر یک بازی نیاز دارد که R2 و L2 را با هم فشار دهید). جوی استیک ها را می توان به برق وصل کرد، این جوی استیک ها دوباره در چندین اندازه برای مطابقت با نیازهای دسترسی بازیکن عرضه می شوند.

فاصله بین جوی استیک و کنترلر را می توان در صورت نیاز تنظیم کرد و “شمال” را می توان به هر جهتی ترسیم کرد. نگاشت دکمه ها و سایر تنظیمات در نمایه بازیکن ذخیره می شود و می توانند حداکثر سه پیکربندی داشته باشند. کنترلر Project Leonardo بسیار قابل تنظیم است، اما پتانسیل بیشتری دارد – چهار پورت کمکی (بر اساس جک‌های 3.5 میلی‌متری) وجود دارد که به سوئیچ‌ها، دکمه‌ها و میله‌های آنالوگ شخص ثالث اجازه می‌دهند. آنها را پیکربندی کنید (درست مثل هر دکمه دیگری روی کنترلر).

سونی برای طراحی این کنترلر با AbleGamers، SpecialEffect، StackUp و دیگر متخصصان کار کرده است. پروژه لئوناردو هنوز در حال توسعه است، بنابراین ویژگی های بیشتری در آینده و همچنین جزئیاتی در مورد راه اندازی معرفی خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *