آموزش

نحوه آپدیت درایورهای صوتی در ویندوز

اگر مدتی است که با مشکلات صدا مواجه شده اید، شاید یک بروزرسانی کامل درایور لازم باشد. بروزرسانی درایور برای رفع انواع مشکلات مشهور است. بنابراین جای تعجب نیست که مشکلی در درایور صوتی شما پیش بیاید، بروزرسانی سریع درایور صوتی اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. در این مقاله، ساده‌ترین راه‌ها برای بروزرسانی درایورهای صوتی در ویندوز را بررسی می‌کنیم.

چرا درایور صوتی خود را به روز کنید؟

برای درک اینکه چگونه یک بروزرسانی ساده درایور صوتی می‌تواند مشکلات صوتی شما را برطرف کند، لازم است بدانید که درایور چیست و چرا اهمیت دارد. درایور دستگاه یک نرم افزار منحصر به فرد است که به شما کمک می کند سخت افزار رایانه متصل به رایانه خود را کار و مدیریت کنید. می‌توانید آنها را به‌عنوان یک دستورالعمل برای رایانه‌تان تصور کنید، که به آن اجازه می‌دهد دستگاه‌های شما را بفهمد و چگونه آنها را مدیریت کند.

درایور صوتی نوع خاصی از درایور دستگاه است که همانطور که از نامش پیداست، نقش مهمی در کارکرد درایورهای صوتی شما دارد. اگر چیزی با این درایورهای صوتی خراب شود، جای تعجب نیست که رایانه شما شروع به مشکلات صوتی کند.

1. نحوه بروزرسانی از طریق Device Manager

Device Manager یک اپلت داخلی ویندوز است که به شما امکان می دهد تمام سخت افزار و درایورهای مرتبط با آن را از یک مکان مدیریت کنید. حتی می توانید از Device Manager برای تشخیص مشکلات ویندوز 10 استفاده کنید. برای دسترسی به Device Manager، به نوار جستجوی منوی Start بروید، «مدیر دستگاه» را تایپ کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید.

Device Manager راه اندازی خواهد شد. از آنجا روی منوی کشویی Sound, video, and game controllers کلیک کنید. اکنون روی درایور صوتی خود کلیک راست کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید. سپس جستجوی خودکار برای درایورها را انتخاب کنید. به محض انجام این کار، درایور به تنهایی آخرین به روز رسانی درایورهای شما را جستجو می کند و آنها را به صورت خودکار دانلود می کند.

2. نحوه بروزرسانی از طریق Windows Update

اگر Device Manager برای شما کار نمی کند، در این صورت روش دیگری را امتحان کنید. Windows Update، سرویس بروزرسانی و نگهداری رایگان مایکروسافت، بهترین گزینه بعدی شما برای این کار است. هر زمان که ویندوز خود را بروزرسانی می‌کنید، Windows Update هرگونه بروزرسانی درایوری را که در دسترس خواهد بود جستجو می‌کند (و دانلود می‌کند).

برای شروع Windows Update، به نوار جستجوی منوی Start بروید، settings را تایپ کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید. یا Win + I را فشار دهید سپس از منوی سمت چپ بر روی گزینه Windows Update کلیک کنید. در صفحه Windows Update بر روی Check for updates کلیک کنید. ویندوز شما شروع به جستجوی بروزرسانی های منتشر شده توسط مایکروسافت می کند و درایورهای صوتی شما را با وصله های جدید در اسرع وقت به روز می کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا