سامسونگ امروز یک SSD جدید با عملکرد بالا معرفی کرد. PM9C1a یک درایو حالت جامد PCIe 5.0 NVMe با یک کنترلر نسل بعدی است که بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری و نسل هفتم حافظه V-NAND سامسونگ ساخته شده است. به گفته شرکت، PM9C1a “سطح جدیدی از کارایی رایانه را ارائه داده و در عین حال وظایف محاسباتی و بازی را نیز انجام می دهد.”

هدف SSD PM9C1a سامسونگ بهبود دو جنبه اصلی درایو رایانه یعنی سرعت و کارایی است. کنترلر جدید 60 درصد سرعت خواندن متوالی و 80 درصد سرعت نوشتن متوالی را بهبود بخشیده و به درایو اجازه می دهد به ترتیب با سرعت 6000 مگابایت بر ثانیه و 5600 مگابایت بر ثانیه کار کند. عملیات ورودی-خروجی تصادفی نیز افزایش قابل توجهی دریافت کرد و سامسونگ ادعا می کند که درایو می تواند با خواندن 900K IOPS و نوشتن 1000K IOPS کار کند. این سرعت ها به هیچ وجه رکورد شکن نیستند (990 PRO سامسونگ عملکرد سریع تری ارائه می دهد)، اما برای استفاده روزانه با قیمت بسیار پایین تری کافی است.

در مورد بهره وری انرژی، PM0C1a نسبت به مدل قبلی خود (PM9B1) تا 70 درصد راندمان بهتری در هر وات دارد. این به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای SSD جدید اجازه می‌دهد تا انرژی کمتری مصرف کنند در حالی که همان مقدار کار را بدون تغییر عملکرد انجام می‌دهند. علاوه بر این، درایو اکنون تقریباً 10 درصد انرژی کمتری زمانی که رایانه شخصی وارد حالت آماده به کار می شود، نیاز دارد.

مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که Samsung PM0C1a در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدید با ظرفیت‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت ظاهر شود. فرم فاکتورها شامل M2 2230، 2242 و 2280 می باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *