لپ تاپ

ال جی از پنل سامسونگ در اولین لپ تاپ OLED خود استفاده می کند

رقابت در فناوری تقریباً در هر زمینه ای ادامه دارد. از گوشی ها و رایانه هایی که استفاده می کنید تا شرکت هایی که قطعات این دستگاه ها را تولید می کنند. وقتی به بازار نمایشگرها نگاه می کنیم، شاهد رقابت بین چند بازیگر بزرگ هستیم. سامسونگ و ال جی بدون شک قابل توجه ترین اینها هستند.

جالب اینجاست که ال جی در اولین لپ تاپ خود با صفحه نمایش OLED از پنل سامسونگ استفاده کرد، علیرغم اینکه خود تامین کننده اصلی پنل است. فناوری های نمایش به پیشرفت خود ادامه می دهند و این وضعیت با هزینه های ارزان تر پنل همراه است. به عنوان مثال، فناوری OLED که زمانی فقط در محصولات پریمیوم استفاده می شد، اکنون در دستگاه های میان رده و حتی ابتدایی قابل مشاهده است.

یکی از آخرین حوزه هایی که در آن شاهد فناوری OLED هستیم، لپ تاپ ها هستند. در نهایت، سری جدید Gram Style با صفحه نمایش OLED ال جی عرضه شده است. اکنون ال جی اولین لپ تاپ OLED خود را با نام سری Gram Style معرفی کرد که در مدل های 14 و 16 اینچی عرضه می شود. طبق آخرین گزارش ها، این مدل ها با استفاده از پنل های OLED سامسونگ دیسپلی تولید می شوند.

پنل‌های OLED سفت و سخت از زیرلایه‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند که ارزان‌تر از پنل‌های OLED با پنل‌های انعطاف‌پذیر که از پلاستیک استفاده می‌کنند. سامسونگ دیسپلی در حال حاضر پنل های سفت و سختی را در کارخانه A2 خود در کره جنوبی تولید می کند که هدف آنها گوشی های هوشمند سطح متوسط و محصولات فناوری اطلاعات مانند نوت بوک است.

با کاهش تقاضا برای این پنل ها از گوشی های هوشمند، سامسونگ دیسپلی به دنبال توسعه محصولات فناوری اطلاعات و خودروها است. از سوی دیگر، ال‌جی دیسپلی در حال حاضر تنها پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر را برای آیفون‌های اپل و اپل واچ‌ها و همچنین برای خودروهای پریمیوم عرضه می‌کند. منابع می‌گویند که ال‌جی دیسپلی می‌تواند با استفاده از امکانات تولید پنل‌های OLED منعطف خود، پنل‌های OLED سفت و سخت بسازد، اما هزینه آن بیشتر از خطوط تولیدی است که در ابتدا برای ساخت پنل‌های OLED سفت و سخت طراحی شده بودند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا