فناوری

سهم 5.2 درصدی اندروید 13 در گوشی های اندرویدی طی 5 ماه

سازندگان مختلف گوشی های هوشمند برای عرضه سیستم عامل اندروید 13 برای دستگاه های خود عجله داشته اند. اکنون، آخرین آمار رسمی توزیع اندروید از گوگل نشان می دهد که جدیدترین نسخه اکنون روی تعداد مناسبی از گوشی های هوشمند اجرا می شود.

در حال حاضر، آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید بر روی 5.2 درصد از تمام دستگاه های مجهز به اندروید است. در حالی که این رقم دقیقاً زیاد نیست، اما با توجه به اینکه آخرین بروزرسانی تنها پنج ماه از عمر آن می گذرد، هنوز بسیار چشمگیر است. بنابراین حتی قبل از شش ماه از انتشار آن، در حال حاضر میلیون‌ها گوشی در نسخه جدید کار می‌کنند.

در سال های اخیر، گوگل در اعداد رسمی توزیع اندروید خود ثابت نبوده است، اما اندروید استودیو به تازگی گزارشی را برای سال 2023 به اشتراک گذاشته است که به ما نشان می دهد سازندگان چقدر سریع سیستم عامل جدید را پذیرفته اند. در حال حاضر اندروید 13 بر روی 5.2 درصد از کل دستگاه ها اجرا می شود، در حالی که اندروید 12 و اندروید 12L حدود 18.9 درصد از مجموع کل دستگاه ها را تشکیل می دهند.

این نشان دهنده افزایش قابل توجهی از تنها 13.5 درصد نسبت به آگوست 2022 است. با متداول شدن تکرارهای جدیدتر، نسخه های قدیمی تر کاهش یافته و اندروید اوریو در نهایت به زیر 10 درصد کاهش می یابد. جالب اینجاست که Jelly Bean که قبلاً 0.3 درصد بود، دیگر در این لیست یافت نمی شود. در همین حال، کیت کت به 0.7 درصد در سال 2023 رسیده که نسبت به 0.9 درصد در آگوست سال گذشته کاهش یافته است. رشد سریع اندروید 13 بدون شک به لطف برندهای گوشی های هوشمند مانند سامسونگ، گوگل، وان پلاس و دیگر سازندگان معروفی است که گوشی های جدیدی را با آخرین سیستم عامل اندروید عرضه کرده اند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا