با پیشرفت سریع فناوری، ترس از دست دادن شغل به دلیل اتوماسیون برای بسیاری از کارمندان و کارگران در سراسر صنایع به واقعیت تبدیل شده است. در حالی که برخی از مشاغل نسبت به سایرین مستعد جایگزین شدن با هوش مصنوعی هستند، مهم است که بدانیم کدام نقش‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و چگونه کارگران می‌توانند با آن سازگار شوند.

مشاغل متعددی از جمله نویسندگی، مدیریت رسانه های اجتماعی، و طراحی گرافیک، قبلاً شروع به مشاهده تأثیر هوش مصنوعی کرده اند. با بررسی این نقش ها، امیدواریم وضعیت فعلی هوش مصنوعی در نیروی کار را روشن کنیم.

1. طراحی گرافیک

هوش مصنوعی در سال های اخیر مسیر طولانی را طی کرده و پیشرفت های چشمگیری در صنایع مختلف از جمله طراحی گرافیک داشته است. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می توانند طرح هایی را در زمان واقعی ایجاد کنند که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند. این فناوری ترجیحات کاربر، دستورالعمل‌های برند و روند طراحی را تجزیه و تحلیل می‌کند و روشی کارآمد را برای انجام سریع کارها در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند Adobe Spark و Canva با کمترین تلاش، گرافیک خیره کننده ای ایجاد می کنند. الگوریتم ها همچنین طرح ها را تجزیه و تحلیل می کنند و تغییراتی را برای ایجاد چیزی مطابق با استانداردهای صنعت توصیه می کنند. همچنین می توانید از مولدهای تبدیل متن به هنر هوش مصنوعی برای ایجاد چندین تصویر در عرض چند ثانیه استفاده کنید.

شرکت ها می توانند با استخدام طراحان کمتر و به دست آوردن خروجی های سریعتر در هزینه ها صرفه جویی کنند. همچنین یک جایگزین مقرون به صرفه برای مشاغل کوچکتر است که ممکن است منابع لازم برای استخدام تیمی از طراحان را نداشته باشند.

2. نوشتن، ویرایش و تصحیح

هوش مصنوعی در زمینه نوشتن نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. هوش مصنوعی با توانایی خود در درک زبان‌های مختلف، اکنون می‌تواند جایگزین نویسندگان، ویراستاران و مصححان انسانی از بسیاری جهات شود. ابزارهای مختلف نوشتن هوش مصنوعی، مانند تولیدکننده‌های خودکار محتوا و نرم‌افزار ترجمه زبان، از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی برای ایجاد محتوای نوشتاری استفاده می‌کنند. این ابزارها می توانند مقالات، پست های وبلاگ و حتی کتاب ها را با سرعت و دقت قابل توجهی تولید کنند.

فناوری پشت این ابزارها به طور مداوم در حال بهبود و ایجاد نوشتار پیچیده و ظریف است. در حالی که برخی معتقدند هوش مصنوعی هرگز نمی تواند جایگزین نوشتار انسان شود، محتوای آن می تواند بسیار آموزنده و ساختارمند باشد. این آن را به ابزاری مفید برای سازمان‌هایی تبدیل می‌کند که به مقدار زیادی محتوای نوشتاری نیاز دارند که مدیریت آن با چندین نویسنده و ویراستار دشوار است.

3. حسابداری و دفترداری

هوش مصنوعی قدرت تغییر حسابداری و دفترداری را دارد. می تواند کارهایی مانند وارد کردن داده ها و تجزیه و تحلیل اعداد را سریع و دقیق انجام دهد. بانک ها نمونه بسیار خوبی از سازمان هایی هستند که از هوش مصنوعی در حساب های خود استفاده می کنند. حسابداری و دفترداری نیاز به دقت و کمترین فضا برای خطا دارند که هر دوی آنها را می توان با استفاده از هوش مصنوعی به دست آورد.

هوش مصنوعی می‌تواند وظایف ساده‌ معمولا حسابداران جوان، را انجام دهد و به متخصصان با تجربه اجازه می‌دهد تا کارهای پیچیده را انجام دهند. این می تواند داده ها را بدون خطا پردازش کند، کار را دقیق تر کند و خطر تقلب را کاهش دهد. دلیل اصلی معرفی هوش مصنوعی در حساب ها و حسابداری توانایی آنها برای پردازش سریعتر، خطاهای کمتر و اطمینان از دقت است. همچنین، فراموش نکنیم که چگونه ضایعات کاغذ را از بین می برد.

هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات گذشته را برای یافتن گرایش‌ها و الگوها جستجو کند و به کسب‌وکارها اطلاعات مفیدی برای تصمیم‌گیری بدهد. همانطور که هوش مصنوعی بهتر می شود، می تواند برای حسابداری و سازماندهی مفیدتر شود و در نهایت انسان ها را از مشاغل خود محروم کند. نمونه هایی از نرم افزارهای هوش مصنوعی در حسابداری QuickBooks، Xero و Zoho Books هستند.

4. مشاوره

هوش مصنوعی به دلیل توانایی ردیابی، رهیگیری و بررسی اطلاعات، تهدیدی برای کسانی است که مشاوره انجام می دهند. شما می توانید هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها، شناسایی الگوها و ارائه توصیه هایی بر اساس آن اطلاعات برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، می تواند بینشی در مورد رفتار مشتری، روند بازار و عملکرد محصول ارائه دهد.

این امر سازمان ها را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و در زمان و منابع صرفه جویی کنند. در حالی که ممکن است هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین مشاوران انسانی نشود، مطمئناً می تواند کار آنها را افزایش دهد. به عنوان مثال، می تواند بینشی در مورد رفتار مشتری، روند بازار و عملکرد محصول ارائه دهد. این امر سازمان ها را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و در زمان و منابع صرفه جویی کنند. در حالی که ممکن است هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین مشاوران انسانی نشود، مطمئناً می تواند کار آنها را افزایش دهد.

5. مدیریت رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی چهره ترند کسب و کارهای مترقی هستند و هوش مصنوعی می تواند چندین کار انجام شده توسط مدیران رسانه های اجتماعی را خودکار کند. به عنوان مثال، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در زمان‌بندی پست‌ها، ایجاد و بهینه‌سازی محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌ها و معیارها، و نظارت بر تعامل مشتری در پلتفرم‌های مختلف کمک کنند.

این به سازندگان محتوا کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنند و بدون تلاش زیاد ثبات را به ارمغان بیاورند. ابزارهای هوش مصنوعی عملکرد کمپین های رسانه های اجتماعی را ردیابی می کنند و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود تأثیر آنها می گیرند. آنها همچنین موثرترین زمان برای ارسال، بهترین نوع محتوا برای به اشتراک گذاشتن و مخاطب هدف برای دستیابی را شناسایی می کنند.

با این توانایی‌های استثنایی، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که دسترسی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و آن را آسان‌تر و موثرتر از همیشه کند. این می تواند مقدار قابل توجهی از زمان و منابعی را که مدیران رسانه های اجتماعی به صورت دستی صرف این وظایف می کنند، صرفه جویی کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند ثبات و کارایی را برای مدیریت رسانه های اجتماعی به ارمغان بیاورد.

6. تجزیه و تحلیل پژوهش

تجزیه و تحلیل تحقیق فرآیند درک داده ها برای تصمیم گیری خوب است. هوش مصنوعی همچنین دارای توانایی خودکارسازی وظایفی است که زمانی تحلیلگران تحقیقاتی انسانی انجام می دادند. هوش مصنوعی از الگوریتم ها و یادگیری ماشینی برای درک روندها و پیش بینی های بهتر نسبت به انسان ها استفاده می کند.

حجم وسیعی از اطلاعات را بسیار سریعتر از انسان پردازش می کند و برای تحقیق و تحلیل ایده آل است. با این حال، این لزوماً به این معنا نیست که هوش مصنوعی جایگزین همه مشاغل تحقیق و تحلیل خواهد شد. برخی از وظایف هنوز نیاز به تفسیر انسانی، خلاقیت و تفکر انتقادی دارند. همانطور که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهد، احتمالاً نقش مهمی را در تجزیه و تحلیل تحقیقات ایفا می کند و برخی از جنبه های کار را آسان تر و کارآمدتر می کند.

7. بازاریابی تلفنی

هوش مصنوعی می‌تواند با خودکار کردن برخی وظایف، مانند برقراری تماس و ارسال اسکریپت‌های از پیش نوشته شده، جایگزین مشاغل بازاریابی تلفنی شود. نرم افزار هوش مصنوعی را می توان برای گفتگو با مشتریان و جمع آوری اطلاعات برنامه ریزی کرد. کسب‌وکارها می‌توانند نرم‌افزار تماس سرد را برای کاهش نیاز به بازاریاب‌های انسانی نصب کنند.

توجه به این نکته ضروری است که هوش مصنوعی هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده است که بتواند به طور کامل جایگزین بازاریاب های تلفنی انسانی شود. هوش مصنوعی نمی تواند مسائل سفارشی را درک کند و حل مسئله و هوش هیجانی پیچیده را ارائه می دهد. چنین مسائلی نیاز به تعامل انسانی دارد. در آینده، هوش مصنوعی ممکن است مسئولیت های بیشتری را در بازاریابی تلفنی به عهده بگیرد، اما در حال حاضر، تنها ابزاری است که می تواند به بازاریابان تلفنی کمک کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *