نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت فناوری VSR را به مرورگر اج می افزاید

مایکروسافت به تازگی فناوری جدید Video Super Resolution (VSR) را به مرورگر اج اضافه کرده که کیفیت ویدیوهای با وضوح پایین را بهبود می بخشد. این ویژگی در حال حاضر برای 50 درصد از اینسایدرهای اج در دسترس است و برای بقیه، بعداً فعال خواهد شد. کاربران همچنین می توانند با تغییر فلگ مرورگر این ویژگی را به صورت دستی فعال کنند.

فناوری VSR مبتنی بر هوش مصنوعی، مصنوعات فشرده‌سازی را حذف می‌کند و وضوح متن را در ویدیوها افزایش می‌دهد و تجربه مشاهده را بهبود می‌بخشد. این فناوری محدود به ویدیوهای با وضوح پایین، به‌ویژه ویدیوهایی با وضوح کمتر از 720p و ویدیوهایی است که توسط مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) محافظت نمی‌شوند، به این معنی که ممکن است در سرویس‌های پخش پریمیوم مانند Netflix، Hulu و Prime Video کار نکند.

این فناوری به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارد و به همین دلیل، مایکروسافت استفاده از آن را به دستگاه‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX و AMD Radeon RX محدود کرده است. این فناوری تنها زمانی در دسترس است که دستگاه به برق AC متصل باشد و ارتفاع و عرض ویدیوی در حال پخش بیشتر از 192 پیکسل باشد.

در حالی که این فناوری به پردازنده‌های گرافیکی مجزا محدود می‌شود، مایکروسافت در حال کار بر روی پشتیبانی خودکار GPU هیبریدی برای لپ‌تاپ‌های دارای چندین پردازنده گرافیکی است. این بدان معناست که نسخه‌های آینده این فناوری ممکن است از پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه و مجزا در لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا